شناسهٔ خبر: 21546065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون شهردار اسلامشهر:

۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی در اسلامشهر اختصاص یافت

R7840/P1336/S6,60/CT1

معاون عمرانی شهردار اسلامشهرگفت: برابر اعتبارات ابلاغ شده در بودجه عمرانی شهرداری اسلامشهر در سال ۹۶ نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

قاسم دانیالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اسلامشهر، با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات عمرانی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان، ایجاد مدیریت واحد لازم و ضروری است اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلاتی بین شهرداری و ادارات خدمات‌رسان عدم وجود هماهنگی‌های لازم برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در سطح معابر و گذرگاه‌های شهری است.

وی افزود: با توجه به اینکه عمدتا اعتبارات عمرانی دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری مانند آب، گاز و ... در نیمه دوم سال ابلاغ و تخصیص می‌یابد و طرح‌های عمرانی شهرداری نیز در نیمه اول سال اجرا و عملیاتی می‌شود، نمی‌توان طرح‌های عمرانی را مسکوت گذاشت.

معاون عمرانی شهردار اسلامشهر با اشاره به لزوم هماهنگی میان دستگاه‌ها تأکید کرد: طرح‌های قابل اجرا در سطح معابر را با برنامه‌ریزی و هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر می‌توان پیش‌بینی کرد، اما بروز حوادث و ترکیدگی لوله‌های انشعابات گاز، آب و ... امری اجتناب‌ناپذیر است، که البته با یک مدیریت واحد می‌توان برای این قبیل حوادث هم برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد.

دانیالی ضمن اشاره به طرح استقبال از ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس گفت: با بسیج امکانات و بکارگیری حداکثر نیروها و امکانات عملیات ترمیم، لکه‌گیری و روکش آسفالت معابر سطح شهر به ویژه مسیرهای دسترسی به مدارس انجام شده است.

وی تصریح کرد: برابر اعتبارات ابلاغ شده در بودجه عمرانی شهرداری اسلامشهر در سال 96 نزدیک به 70 میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته و برابر این بودجه طرح‌های عمرانی از طریق برگزاری مناقصه در سطح مناطق و با اولویت‌بندی اجرا می‌شود.

معاون عمرانی شهردار اسلامشهر با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا بیان کرد: بازسازی و تکمیل ساختمان سینمای فجر و تبدیل به پردیس سینمایی با احداث 5 سالن نمایشی مجزا، احداث مجموعه ورزشی آتش‌نشانی شامل استخر، سونا، جکوزی و باشگاه چند منظوره ورزشی، احداث ساختمان خانه فرهنگ واوان و ساختمان ایستگاه آتش‌نشان منطقه 6 شهرک امام حسین(ع) از جمله پروژه‌های اجرایی است که توسط معاونت عمران در سطح مناطق تحت پوشش اجرا می‌شود.

دانیالی به وجود معضلات ترافیکی در برخی از نقاط شهر اشاره کرد و افزود: بازگشایی خیابان نواب به کمربندی الغدیر یکی از مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان بود که، در سال جاری فاز نخست آن با اعتباری بالغ بر20 میلیارد ریال اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل در رفت و آمد شهروندان و کاهش بار ترافیکی مسیر بلوار بسیج مستضعفین بر اساس نظر کارشناسان 2 تابلیه(دوربرگردان) رفت و برگشت با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال و با احداث 14 شمع به طول 32 متر در قسمت‌های شمالی و جنوبی پل زیرگذر اسلامشهر احداث می‌شود که عملیات حفاری و نصب شمع‌ها آغاز شده است.

معاون عمرانی شهردار اسلامشهر با اشاره به طرح‌های اجرایی در سطح مناطق شهرداری اسلامشهر عنوان کرد: روکش آسفالت، جدول‌گذاری و زیرسازی، ترمیم و بهسازی معابر و کوچه‌ها، همسطح‌سازی پیاده‌روها و مسیرهای عبور و مرور شهروندان و دانش‌آموزان، مرمت و بازسازی فاز دوم بلوار برنده سیفی از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا معاونت عمرانی در مناطق شش‌گانه می‌باشد.

دانیالی در پایان خاطرنشان کرد: تعریض و بازگشایی برخی معابر و عقب‌نشینی برخی از ساختمان‌ها علاوه بر تأمین اعتبارات موردنیاز، نیازمند همکاری شهروندان و برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌باشد که با اجرای این طرح‌ها شاهد کاهش محسوس ترافیکی شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما