شناسهٔ خبر: 21544121 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

با بررسی مرکز ملی فضای مجازی مشخص شد

تحریم نیمی از امکانات گوگل برای ایرانی ها

بررسی کارشناسی مرکز ملی فضای مجازی نشان می دهد که ۴۴ درصد سرویس های کمپانی آمریکایی گوگل برای کاربران ایرانی مسدود شده و این شرکت امکان دسترسی به ۱۰۰درصد خدمات مورد نیاز کسب و کارها را نمی دهد. ایسوس به تازگی جدیدترین مدل از لپ‌تاپ‌های سری زن‌بوک پرو (ZenBook Pro) را تحت عنوان UX550 معرفی کرده است. بنا به ادعای شرکت تایوانی، این لپ‌تاپ سریع‌ترین، باریک‌ترین و سبک‌ترین مدل از سری زن‌بوک پرو می‌باشد. سال‌ها از فعالیت تلگرام در ایران می‌گذرد و کمتر کسی را می توان یافت که از این شبکه اجتماعی و داستان‌های پیرامون آن چیزی نداند و نشنیده باشد. در سال‌های اخیر بارها شاهد اظهارات ضد و نقیضی از سمت مسئولان ایرانی و تلگرام بوده‌ایم؛ گاه سخن از فیلترینگ این پیام‌رسان شنیده می شود و گاهی نیز از توافق دو طرفه! اما با این حال روز گذشته خبری منتشر شد که گویی این داستان همچنان ادامه دارد! چند روز از معرفی محصولات جدید اپل گذشته است و حال زمان آن رسیده تا 3 گوشی جدید این کمپانی آمریکایی یعنی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس از لحاظ قدرت با سایر رقبا به خصوص پرچمداران سامسونگ مقایسه شوند. تولید محصولات سری ای سامسونگ از چند سال قبل شروع شد و گوشی‌های این سری در این سال‌ها توانستند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نمایند. مشخصات خوب در کنار قیمت نسبتا مناسب دلیل موفقیت میان‌رده‌های سری ای سامسونگ بوده است. نوکیا 2 ارزان‌ترین محصول نوکیا بعد از واگذاری به HMD خواهد بود که قرار است در سال جاری میلادی عرضه شود. شایعاتی از عرضه یک محصول دیگر نیز در کنار نوکیا 2 به گوش می‌رسد اما در حال حاضر تنها می‌توان عرضه این گوشی پایین رده را قطعی دانست. طی هفته‌های اخیر شاهد مراسم معرفی محصولات دو غول تکنولوژی و دو دارنده بیشترین سهم از بازار پر رونق تلفن‌های همراه بودیم. اولین مراسم توسط سامسونگ یکم شهریورماه در شهر نیویورک برگزار شد که در آن شاهد معرفی گلکسی نوت 8 بودیم. طبق برنامه‌ریزی‌ها گلکسی نوت 8 در تاریخ 24 شهریورماه به بازار عرضه شد. مراسم دوم نیز به معرفی آیفون‌های سال 2017 اپل اختصاص داشت. در این مراسم شاهد معرفی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و همچنین محصول ویژه اپل یعنی آیفون ایکس که شاید به‌نوعی بتوان آن را آیفون 10 نیز نامید بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، طبق این گزارش و برغم ادعاهای آمریکایی ها مبنی بر محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت از سوی دولت ایران، اما شواهد نشان می دهد که گوگل بسیاری از خدمات خود را روی کاربران ایرانی بسته است.

در این بررسی مشخص شده است که از میان ۲۲۷ خدمتی که گوگل ارائه می کند تنها ۵۴ درصد خدمات آن برای کاربران ایرانی فعال است و ۴۴ درصد سرویس های این کمپانی، در ایران مسدود است و وضعیت ۲ درصد سرویس ها نیز نامشخص اعلام شده است.

در همین حال ۱۰۰ درصد خدمات برنامه نویسی مورد نیاز توسعه دهندگان، کسب و کارها و برنامه نویسان (API) در دسترس کاربران ایرانی قرار ندارد و این در حالی است که این شرکت ۵۱ سرویس API مورد استفاده برنامه نویسان تاکنون ارائه کرده است.

نظر شما