شناسهٔ خبر: 21543630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه:

شهرداری کرمانشاه ۱۶۰ میلیارد تومان بدهکار است

R41380/P1361/S6,68/CT2

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با اشاره به اینکه حاشیه‌ها شورای شهر کرمانشاه را تضعیف می‌کند گفت: شهرداری کرمانشاه ۱۶۰ میلیارد تومان بدهکار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه اکنون که در بزنگاهی تاریخی قرار داریم و جهان از ابزارهای جدیدی همچون آرمانهای توسعه پایدار و دستور کار جدید شهری را در دست دارد مشکلات شهری کرمانشاه همچون ترافیک، چهره نامناسب شهری و ترافیک به صورت جهشی در حال افزایش است.

شهروندان کرمانشاهی در این بحبوحه مشکلات برای شورای شهر جدید خود دست به انتخابهایی زدند که نشان می‌دهد انتظارات آنها از شورای شهر جدی است و به دنبال تغییرات اساسی هستند اما تأخیر در انتخاب شهردار به دلیل اختلاف نظر اعضای باسابقه و جدید سبب اعتراض بسیاری از شهروندان شد و به همین خاطر خبرنگار تسنیم با سخنگوی شورای شهر پنجم به گفت‌و‌گو نشست که در ادامه آورده می‌شود.

تسنیم: به عنوان یک عضو شورای شهر چه برنامه‌هایی را برای آینده شهری کرمانشاه مدنظر دارید؟

مرادی: با توجه به حرفه خود که از سال 79 وارد عرصه تئاتر و بعد از آن سینما و تلویزیون، اجرا و گزارشگری شدم و به عنوان فردی که فرهنگ سرزمین مادری برای او اهمیت بسیاری دارد دغدغه فرهنگ سبب شد در مسیر فرهنگ و هنر قرار بگیرم و علاقه دارم در کنار فهم و تحقیق درباره فرهنگ و هنر آبا و اجدادی و زبان کردی که کمرنگ شده بتوانم آن را زنده کنم و در راستای این دغدغه‌ها در برنامه‌های تلویزیونی برنامه‌های انتقادی درباره مسائل فرهنگ شهری کرمانشاه داشتم.

بر این اساس از یک سال گذشته به این فکر کردم که یک هنرمند نیز می‌تواند وارد شورا شود زیرا طی سالهای گذشته کرسی فرهنگی در شورای شهر یک نفر از جنس خود را نداشت و امسال در انتخابات شورای شهر ورود پیدا کردم و قرعه به نام من افتاد و به طور قطع اساتیدی هستند که می‌توانند در این کرسی شاهکارها بیافرینند و در حد اساتید من هستند اما قرعه به نام من افتاد. البته همه چیز را همگان دانند و کسی نباید فکر کند که ابراهیم مرادی ادعا دارد به همه چیز آگاه است و بنابراین شورای شهر باید اتاق فکر داشته باشد و من تصمیم دارم از تمام شاخه‌های هنری به ویژه رسانه‌ها همفکرها و دوستانی را گرد هم آورم که به من ایده دهند.

در اتاق من برای ایده‌های مردمی باز است و اعتقاد دارم مردم مطالبه‌گر جامعه را می‌سازند و چنانچه مردم قانون را بدانند و هر کسی در جای خود و در چارچوب قانون پیش برود و مردم خود را مسئول بدانند بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و این به این معنا نیست که از فرد منتخب انتظار داشته باشند تمام فعالیتها را انجام دهد بلکه ما در شورا قرار گرفته‌ایم که مجری منویات قانونی مردم باشیم.

اتاق فکر مدنظر متشکل از هنرمندان و فرهنگیان به ویژه عامه مردم که نظرات آنها بسیار مهم است به خودی خود سبب رشد می‌شود و در واقع دیگر اتاق دربسته‌ای وجود ندارد و میل شخصی‌نگری در چارچوب فکری من وجود ندارد و داشته‌های خود را به منصه ظهور می‌گذارم و آنچه که یاد می‌گیرم و مناسب شهر است را به طور قطع انجام می‌دهم.

تسنیم: به نظر شما برنامه‌های فرهنگی که در شهر کرمانشاه اجرا می‌شود تمام ابعاد فرهنگ را مدنظر قرار می‌دهد؟ در غیر این صورت راهکار شما در این راستا چیست؟

مرادی: به تعبیر مقام معظم رهبری فرهنگ همچون هوا است و نباید آن را آلوده کرد. ما به طور روزمره در طول زندگی خود با اقدامات شهرداری رو‌به‌رو هستیم بنابراین شهرداری می‌تواند به عنوان یک نهاد مردمی بیشترین و ملموس‌ترین خدمت فرهنگی را به مردم داشته باشد و این فرهنگ شهری در شهرداری باید ارتقا و به اهالی فرهنگ بیش از پیش اهمیت داد.

به طور مثال درخواست از انجمن عکاسان برای کمبودهای شهر انقلابی به وجود می‌آورد و هنر نمایشی می‌تواند در فرهنگ شهری انقلابی را به پا کند بنابراین ما می‌توانیم با حمایت از این هنرمندان و با برنامه‌های طولانی‌مدت و پنج ساله و جامع به این هدف دست یابیم و در صورت تشکیل کمیسیون فرهنگی و واگذاری مسئولیت آن به بنده برنامه‌هایی را مدنظر دارم که توسط مشاوران ارائه می‌شود.

ورودی و دیوار شهر، حاشیه جاده، نوع ترافیک شهر و تابلوهای تبلیغاتی همه معرف فرهنگ شهری هستند و چنانچه این موضوع ساماندهی شود اتفاق مناسبی می‌افتد. با توجه به رتبه نخست بیکاری و مشکلات اقتصادی رنگ شهر کرمانشاه ناخودآگاه نامناسب شده است و باید شادی به مردم تزریق شود. زمینه آن این است که بسیاری از انجمنها در این راستا فعالیت کنند.

مردم باید خود را باور کنند و یکی از موضوعات و دغدغه‌های مدنظر من فرهنگ مدیریتی است و مدیر باید این دغدغه را داشته باشد که پشت میز نشستن فایده ندارد و باید در خدمت مردم بود و در شهرکهای حاشیه‌نشین به مشکلات مردم رسیدگی کرد. رأی ما از حاشیه شهر اما امکانات برای مرکز شهر است و این فرهنگ باید اصلاح شود.

یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی مدنظر من برگزاری جلساتی در مساجد و با حضور اعضای شورا است و شهردار منطقه نیز باید حضور داشته باشد.

تسنیم: آیا قبول دارید که در شهر کرمانشاه برای ارتقای فرهنگ نیز تنها به یک بخش هنری بیش از سایر بخشها توجه شده است؟

مرادی: هنر در استان کرمانشاه شخصی‌نگری شده و افرادی در انجمنهای مختلف به دلیل قدرت و دوستی با صاحب منسبان مورد توجه و سایر انجمنها مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و در پشتیبانی از جامعه هنری عدالت رعایت نشده است در حالی که پشتیبانی تنها مالی نیست و از نظر معنوی و تبلیغاتی نیز باید پشتیبانی انجام شود. حمایت عادلانه از تمامی انجمنها باید با هماهنگی و همکاری با اداره کل ارشاد استان و انجمن سینمای جوان باشد.

تمام ادارات باید با شورای شهر به عنوان یک نهاد مردمی همکاری کنند و چنانچه این اتفاق افتاد و اعضای شورا نیز شأن آن را حفظ کنند اتفاقات مناسبی رخ می‌دهد.

تسنیم: وضعیت عمرانی شهر کرمانشاه طی سالهای گذشته بدون تغییر چشمگیری باقی مانده است و گاهی به سمت تخریب نیز پیش رفته است. شورای شهر پنجم کرمانشاه برای ارتقای بافت شهری برنامه‌ای دارد؟

مرادی: وضعیت شهری و عمرانی شهر بسیار نامناسب است و بافت تاریخی ما همچون یزد ثبت نشده و خیابان تاریخی مدرس نیز به بهانه تعریض به نماهای رومی تبدیل می‌شود که هیچ ربطی به فرهنگ ما ندارد.

ویرانی خیابان مدرس و بی‌توجهی به میراث فرهنگی شهر و حریم خصوصی افراد در فعالیتهای عمرانی بسیار نگران کننده است و من گله‌مند هستم که افراد فعال در نظام مهندسی و شهرداری نسبت به این موضوع کم‌لطفی کرده‌اند و امید دارم دیر نشده باشد و موضوع فعالیتهای عمرانی سبب نشود که نسلهای آینده با شهری خشن و بی‌روح و به دور از نمادهای فرهنگی رو به رو شوند.

تسنیم: برنامه شورای شهر برای ارتقای فرهنگی، عمرانی و رفاهی مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه چیست؟

مرادی: افرادی که برای ساخت مسکن مهر تلاش می‌کنند باید توجه داشته باشند که فرهنگ آپارتمان نشینی نیز باید آموزش داده شود و امکانات رفاهی و خدماتی نیز باید فراهم شود اما اکنون مسکن مهر به توپ بازی بین مسکن و شهرسازی و شهرداری تبدیل شده است و من از مسئولان شهرداری و مسکن و شهرسازی تقاضا دارم که تکلیف مردم مسکن مهر را روشن کنند.

به طور مثال در دولت‌آباد شهری در دل شهر دیگری رشد کرده و می‌تواند به مسائل فرهنگی و اجتماعی آسیب برساند و این موضوع خطرناک و هشداردهنده است و چنانچه اتفاقی حتی از نظر سیاسی رخ دهد رفع آن بسیار مشکل است. از این رو تقاضا دارم ابتدا امکانات لازم فراهم و فرهنگ‌سازی شود سپس برای ساخت شهرک اقدام شود. نباید همه امکانات در مرکز شهر تمرکز پیدا کند و دودستگی در شهر اتفاق بیفتد. شاید آرزوی دست نیافتنی باشد اما چنانچه در ابتدا فرهنگ مدیریت مناسبی داشته باشیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

تسنیم: شورای شهر پنجم کرمانشاه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چه برنامه‌هایی را مدنظر دارد؟

مرادی: من عضو شورای شهر شهرداری هستم که حدود 160 میلیارد تومان بدهی دارد، بدنه شهرداری بیمار است و نیروهای نامرئی دارد و این نیروها با وجود اینکه نیستند اما حقوق دریافت می‌کنند. از نظر نیروهای خدماتی بسیار است و نیروی اضافه بر سازمان دارد و طرحهای ناتمام و عدم تمرکز روی آنها از دیگر مشکلات شهرداری است.

تا زمانی که این بدنه زخمی و بیمار شهرداری وجود دارد گام برداشتن در راستای اقتصاد مقاومتی مشکل است بنابراین ابتدا باید با این وضعیت آشنا و از مشکلات آن آگاه شویم و هنگامی که راهکارها را یافتیم برنامه‌ها اجرایی شود. ما هنوز در مسائل شهرداری ریز نشده‌ایم و هنوز حسابرسی نشده و باید پیگیر شویم و شهردار باید به ما گزارش کار ریز بدهد. تا تکلیف شهردار روشن نشود نمی‌توان حسابرسی کرد و چنانچه شهردار فعلی ابقا شود باید گزارش دهد و در غیر این صورت نفر جدید باید حسابرسی شده کار خود را شروع کند. تمام اختلاف نظرات در زمینه انتخاب شهردار است و با ابقا یا انتخاب شهردار تمام  مسائل فروکش می‌کند.

تسنیم: تمام شهرهای کشور شهردار را بدون حاشیه انتخاب کردند. آیا این تأخیر در انتخاب شهردار کرمانشاه شایسته و در شأن کرمانشاه است؟

مرادی: شهرهایی همچون تهران در انتخاب شهردار حزبی برخورد کردند و کار آنها پیش رفت اما نظرات ما حزبی و شخصی‌نگری نیست. لابی‌گری در چارچوب قانون حق ما است و باید هم‌نظرات خود را پیدا کنم اما خروجی لابی‌گری باید در خدمت به مردم باشد و سنتهای غلط قدیمی موجود در شورای شهر این است که افراد قدیمی شورای شهر نیروهای خود را در بدنه شهرداری تحمیل کردند و نفرات جدید نباید پیرو این موضوع باشند و چنانچه من نیرویی از طرف خود تحمیل کنم شهردار می‌تواند اعتراض کند و این اقدام دور از فرهنگ مدیریتی و شورا است. این چیدمانها برخی از دوستان را به خطر انداخته که چنانچه تغییراتی ایجاد شود چیدمان آنها به خطر می‌افتد. ما به دنبال شهردار دارای استقلال عمل هستیم و چنانچه شهردار به حرف 11 نفر کار کند شهر رها می‌شود و این اتفاق اشتباه در کرمانشاه رخ داده است.

موضوع دیگر در شورای شهر این است که در جلسات خبرنگارانی دعوت می‌شوند که مرزبندی نشده‌اند و عده‌ای به دنبال پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه هستند. اعتقاد دارم شورای شهر ویترین است.

یکی از اعضای شورای شهر درباره انحلال شورا صحبت می‌کند و این یعنی انحلال شورای شهر در دوره سوم و نابود شدن آن در دوره چهارم به مذاق آنها خوش آمده یا اینکه از خدمت خسته شده‌اند و همه چیز برای آنها تکراری شده است و قصد دارند با انحلال رأی و حضور مردم را زیر سؤال ببرند و شأن مردم و فرهنگ کرمانشاه به خطر بیفتد.

اصلاح باید با مذاکره انجام شود و مردم ما را انتخاب کرده‌‌اند که با هم صحبت کنیم و به نتیجه برسیم و دیگر خبری از دستگیری و درگیری نباشد و نباید ساده از انحلال صحبت کرد. آیا امیال شخصی پشت این قضیه نیست؟ اگر نیست باید همه چیز به رأی جمع موکول شود نه اینکه ادعا شود نظر شخص خاصی اعمال و در غیر این صورت شورا منحل شود و این در شأن نماینده شورای شهر نیست و هرچند این صحبتها جامه عمل نمی‌پوشاند اما امید داریم دیگر از این صحبتها شنیده نشود.

بیشتر افراد جدید شورای شهر برای شهرداری گزینه ندارند و با خرد جمعی و براساس شرایط قانون گزینه انتخاب کرده‌اند و مردم انتظار دارند بهترین انتخاب شود و چنانچه گزینه بهتر نداشته باشیم شهردار فعلی ابقا در غیر این صورت فرد بهتر جایگزین می‌شود.

چنانچه خواسته‌ای با منافع عمومی در تناقض باشد شکست می‌خورد. بیشتر مصوبات شورای قبلی مناسب بوده اما حاشیه شورای شهر را تضعیف کرد و حاشیه آنها خارج از مصوبات بود. امیدوارم شخصی‌نگری و حاشیه‌ها در شورای جدید مشاهده نشود.

تسنیم: دلیل اختلاف نظر شورای شهر با ابقای شهردار فعلی چیست؟

مرادی: پنج نفر پیشکسوت عضو شورای شهر، شهردار را در دوره گذشته انتخاب کرده‌اند و در طول یک سال و نیم گذشته منتخب دوره قبل بوده اما نفرات جدید هر کدام نقدهایی دارند و نقد بنده نقد فرهنگی است اما با تمام این انتقادات با توجه به اینکه عملکرد هیچ مدیری صفر و صد نبوده است عملکرد نسبتا خوبی بوده است اما ما به دنبال فرد بهتری هستیم و چنانچه گزینه‌ای بهتر از شهردار فعلی باشد و انتخاب نکنیم مدیون مردم هستیم.

15 گزینه برای شهرداری مدنظر بودند که همه دارای سابقه بودند. نباید برای انتخاب فردی خاص اصرار داشت و این به معنای تبانی است و مردم بدانند که در حال فکر هستیم و بهتر بود گزینه‌های نهایی در مقابل دوربین صدا و سیما برنامه‌های خود را اعلام کنند. یکشنبه تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود و چنانچه گزینه‌ای نباشد می‌توان با شهرداری فعلی بحث کرد و در صورت ابقا نقدهای شورای شهر را باید به عمل برساند و امید دارم اتفاق خوبی بیفتد و شاهد شهردار چهارساله باشیم و برادرانه و همدلانه کار کنیم.

تسنیم: فرایند انتخاب شهردار چه زمانی به اتمام می‌رسد؟

مرادی: چنانچه به خواسته من باشد در همان جلسه اول بعد از تحلیف باید انتخاب می‌شد و اگر در این هفته به نتیجه نرسد دوستان باید دلیل محکمه پسندی درباره چرایی عدم انتخاب شهردار ارائه دهند. انتخاب شهردار چندان کار سختی نیست و شهردار فعلی باید یک گزارش ارائه دهد و یک نفر دیگر نیز باید همسنگ ایشان گزارش کار دهد و در انتخاب این یک نفر نیز چندین گزینه مدنظر قرار گرفت.

تسنیم: چرا این مراحل از قبل انجام نشده است؟

مرادی: بین چهره‌های جدید و چهره‌های قدیمی باسابقه طولانی شورای شهر تنشهایی ایجاد شد که هیچکدام از تیمها به دیگری اعتماد نکردند در حالی که از همان روز اول باید جلسات مشترکی را برگزار می‌کردند و در این بین یکی دو نفر ذهنیتها را نسبت به هم نامناسب کردند و اگر شخصی نگری و رفتار دیکتاتوری نبود تصمیمگیری در فضای دوستانه و مردم پسندتری انجام می‌شد. از همان ابتدا در مقابل گزینه‌های جدید جبهه‌گیری شد و تصور شد گزینه جدید مهره‌های آنها را کنار می‌گذارد.

هیچ جای قانون نیامده که با عدم انتخاب شهردار شورای شهر منحل شود، هرچند در همان ابتدای کار در لابی‌های مخفی اعضای علی‌البدل را تشویق کردند که دسته جمعی استعفا دهند در حالی که اتفاق خاصی نیفتاده بود و منافع شخصی آنها به خطر افتاده بود و دو نفر از اعضای علی‌البدل با وجود پیشنهادهای مالی استعفا را قبول نکردند و این اقدامات یا از خستگی است که به نظر من این فرد باید خود استعفا بدهد و جا را به افراد تازه نفس بدهد یا دلیل قانونی برای انحلال داشته باشند و به طور حتم امیال شخصی در میان است.

تسنیم: به دنبال اقدامات شورای شهر طی سالهای گذشته دیدگاه مردم نسبت به شورای شهر چندان مثبت نیست. شورای شهر جدید برای این تغییر دیدگاه تاکنون چه اقداماتی انجام داده است؟

مرادی: از جمله اقدامات انجام شده از بعد از مراسم تحلیف این بود که هر محله‌ای دچار مشکل می‌شد برخی افراد جدید در آن مکانها حضور پیدا می‌کردند و مردم برای نخستین بار شاهد حضور اکثریت اعضای شورای شهر بودند و از مناطق مختلف شهرداری بازدیدهایی انجام شد و این اقدام مثبتی است.

اعضای جدید چنانچه از دوره‌های گذشته عبرت بگیرند و در چارچوب قانون حرکت کنند و هرجا مردم احساس کنند اعضای شورا حضور داشته باشند اعتماد مردم جلب و شأن شورا حفظ می‌شود. امروز بیشتر شورای شهر در دفتر برای جوابگویی به مردم حضور دارند.

امروز نیروی جدیدی برای جوابگویی مردم آمده و من به این تیم 11 نفره امیدوار هستم زیرا تجربه در کنار نیرو و انرژی قرار گرفته مگر اینکه کسی غیر از را بخواهد و دنبال سنتهای غلط گذشته باشد و امیال شخصی داشته باشد و چنانچه تفکرات غلط گذشته تکرار نشود من آینده خوبی را می‌بینم.

تسنیم: حضور اعضای جدید در شورای شهر پنجم کرمانشاه نشان‌ٔ‌دهنده انتظارات مردم از نظر شفاف‌سازی مالی و مصوبات جلسات شورای شهر است. چه اقداماتی در راستای این شفاف‌سازی انجام شده است؟

مرادی: شورای شهر هر 6 ماه یکبار از شهردار گزارش می‌خواهد و یکی از انتظارات من که امید دارم جامه عمل بپوشاند این است که هر 6 ماه یکبار رئیس شورای شهر و شهردار در صدا و سیما به مردم گزارش شفاف بدهند و این حرکت فرهنگی جالبی است.

من در سابقه کاری خود برنامه‌های طنز و نقادانه‌ای که داشتم و اکنون در مقام یک مسئول آنها را برای خود مرور می‌کنم و خود را مورد نقد قرار می‌دهم.

تسنیم: گاهی مسئولان شهرداری زمان و انرژی خود را صرف آسفالت خیابان می‌کنند در صورتی که می‌توانند برای فعالیتهایی همچون جذب سرمایه‌گذار تلاش کنند و آسفالت خیابان به عهده شهردار مناطق گذاشته شود. نظر شما در این مورد چیست؟

مرادی: یکی از انتقادهای من به عنوان یک شهروند این است که چرا پروژه‌های شهردار باید با حضور تمام مسئولان لشکری و کشوری افتتاح شود در صورتی که طرحهای شهرداری پروژه ملی نیستند که استاندار و نماینده مجلس برای آن زمان بگذارد.

در شأن مدیران و شهردار و شورای شهر نیست که کوچه‌ای بدون آسفالت در شهر کرمانشاه وجود داشته باشد و در سال 2018 نباید دغدغه آسفالت را داشته باشیم و این حق قانونی مردم است و عوارض آن را پرداخت می‌کنند.

تسنیم: گاهی کپی کردن اقدامات مثبت شورای شهر استانهای دیگر لازم است. برنامه شورای شهر کرمانشاه در راستای تقلید از این برنامه‌های مثبت چیست؟

مرادی: در شهرداری و شورای شهر تقلید از برنامه‌های خوب مناسب است اما تا زمانی که به جایی برسیم و از ما تقلید کنند. اما اکنون کرمانشاه در بسیاری از معضلات از جمله بیکاری و عدم انتخاب شهردار رتبه نخست را کسب کرده است.

تسنیم: نظر شورای شهر جدید درباره طرح قطار شهری کرمانشاه چیست؟

مرادی: اکنون دیگر نمی‌توان مانع آن شد. من کاملا مخالف این طرح هستم و آسیبی که به فضای تاریخی زده و آلودگی سمعی و بصری آن غیرقابل انکار است. خروجی شهر از میدان امام حسین(ع) به سمت جاده سنندج دکلهای برقی وجود دارد که در تمام جهان و ایران منسوخ است در حالی که در شهر کرمانشاه از ورودی شهر با غولهای آهنی برخورد می‌کنیم که با اتفاقات و مسائل زیست محیطی آسیبهای جبران ناپذیری را وارد می‌‌کند و مسئولان این اقدام باید زیر سؤال بروند.

شهر کرمانشاه رتبه نخست بیکاری را دارد و با ساخت قطار شهری بیکاری افزایش می‌یابد و به نزول اقتصادی و افزایش بیکاری کمک می‌‌کند. با سر و صدای بسیار از کنار بیمارستانها عبور می‌کند و به نظر من طرح اشتباهی برای کرمانشاه بود و اگر در استان دیگری به نتیجه رسیده دومی نیز کرمانشاه خواهد بود.

امیدوارم فرهنگ معذرت‌خواهی در این استان رشد پیدا کند و اگر مسئولی اشتباه کرده قبول کند و خداحافظی کند و با این کار محبوب‌تر نیز می‌شود و چنانچه من در چهار سال آینده کاری انجام ندادم مقصر خود من هستم و انداختن تقصیر به عهده دیگران قابل قبول نیست.

تسنیم: چشم انداز شما برای چهار سال آینده شورای شهر کرمانشاه چیست؟

مرادی: مقام معظم رهبری فرمودند که این چهار سال را فرصت محدودی ندانید آنچنانکه امیر کبیر با شرایط آن دوران توانست تغییرات بسیاری را ایجاد کند و چهار سال مدت کمی نیست و چنانچه دوستان دچار تکرار و روزمرگی و برنامه‌ریزی‌های شخصی نشوند می‌توان موفق بود و حداقل هر محله شاهد چند بار حضور مستمر و همراه با عمل و تأثیرگذار باشند. گاهی ما در شورای شهر به عنوان دلال بین پیمانکار و شهرداری عمل می‌کنیم و این رسوم اشتباه است.

در آخر از مردم می‌خواهم وظایف شورا را مطالعه کنند و در چارچوب وظایف از ما مطالبه داشته باشند و وظیفه شورای شهر کمک مالی و پرداخت قبوض آب و برق نیست. مردم باید در کنار ما باشند و پیشنهاد دهند و از ما انتقاد کنند و چنانچه ما را تنها بگذارند به بیراهه می‌رویم.

انتهای پیام /

نظر شما