شناسهٔ خبر: 21543390 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

رويداد

صاحب‌خبر -

اختصاص پهنای باند کم‌هزینه به بازی‌ها
ایسنا: به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،  اگر کاربر بخواهد هزینه پهنای باند عادی به بازی‌ها بدهد، قیمت تمام‌شده‌اش بیشتر از قیمت خرید سی‌دی می‌شود و فضای دیجیتال ایجاد نمی‌شود. اگر وزارت ارتباطات برای آنها استثنا قائل شود و پهنای باند با هزینه کمتری از کاربر بگیرد، افراد به سمت خرید از این مارکت‌های دیجیتال و کامپیوتری می‌روند؛  اتفاق مشابهی که برای پخش فیلم و سریال در سایت‌های داخلی انجام گرفته است. حسن کریمی‌قدوسی بیان کرد: «یک بحث، اعتبارات مالی در قالب وام است و یک بحث، انتظارات زیرساختی است. به صورت خاص، اکنون چند مارکت دیجیتال کامپیوتری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در حال راه‌اندازی است. بزرگ‌ترین مشکلی که آنها دارند این است که حجم بازی‌های کامپیوتری بالا، در حد 40 گیگ است». او ادامه داد: «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آماده این است که تعاملات خوبی با وزارت ارتباطات داشته باشد تا حمایت مادی و معنوی و هرچه حوزه بازی در زمینه‌ تولید احتیاج دارد و در اختیار وزارت ارتباطات است، به بازی‌سازان دهد. او گفت: «برای اینکه بخواهیم در کشور روی حوزه محیط شویم و فضا را از دست ندهیم، مارکت‌های دیجیتال خیلی مهم است. این کار یکی از موارد و زیرساختی است که وزارت ارتباطات راحت می‌تواند بدون هزینه انجام دهد. وزارت ارتباطات در فضای سروردادن به بازی‌های ایرانی هم امکانات خوبی می‌دهد. همه بازی‌های ایرانی آنلاین هستند که سرور می‌خواهد و قراردادن زیرساخت بر عهده وزارت ارتباطات است».

اطلاعیه مخابرات درباره بسته‌های ترکیبی خدمات اینترنت
شرق: شرکت مخابرات ایران، براساس سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای نخستین بار در کشور بسته‌های متنوع خدمات ترکیبی با نام مهرگان در دو استان قم و مازندران ارائه می‌دهد. این شرکت اعلام کرد این خدمات (اینترنت و مکالمه) در قالب بسته‌های ویژه و براساس سرعت‌های متنوع طراحی شده است و در دو استان یادشده به هم‌وطنان عزیز عرضه می‌شود. این بسته‌های ترکیبی با سرعت‌های متنوع و شامل ترافیک کشوری بیش از 500 سایت پربیننده و ترافیک محلی با مصرف و حجم دلخواه و ترافیک اینترنت بین‌الملل به میزان 10 گیگ  است. همچنین این بسته‌ها شامل، استفاده دلخواه به همراه مکالمه داخل استانی، تخفیف در مکالمات ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به همراه اول از دیگر خدمات این بسته‌هاست. مشترکان در استان‌های قم و مازندران می‌توانند به صورت حضوری یا غیرحضوری از طریق 2020 از این بسته‌ها
 استفاده کنند.

تلاش‌ رئیس ایرانی اوبر  برای حفظ روحیه کارمندان
فارس: دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی جدید اوبر، با ارسال ایمیلی برای تمامی کارکنان این شرکت در لندن تلاش کرده به آنها روحیه دهد. براساس گزارش انگجت، این نامه‌نگاری پس از آن رخ می‌دهد که فعالیت اوبر در لندن و چند شهر دیگر انگلیس ممنوع اعلام شد. در این نامه خسروشاهی کارمندان و رانندگان اوبر را خطاب قرار داده و نوشته است: «خیلی راحت است که تصور کنیم تمدیدنکردن مجوز فعالیت اوبر در لندن کار ناعادلانه‌ای است، اما واقعیت این است که سوء شهرت هزینه بالایی دارد. آنچه مردم در مورد اوبر در ذهن دارند اهمیت زیادی دارد و بنابراین باید در همه زمینه‌ها یکپارچه و هماهنگ عمل کنیم. اوبر چنین کاری خواهد کرد و سطح همکاری‌های خود را در تمامی شهرهای فعال در آنها ارتقا خواهد بخشید. امیدوارم در آینده مشخص شود که اوبر نه‌تنها یک محصول عالی است، بلکه شرکتی عالی نیز هست که به طور معناداری به جامعه کمک می‌کند». علت تمدیدنشدن مجوز فعالیت اوبر در لندن، سیاست‌های آن در ارتباط با گزارش موارد وقوع جرائم مختلف، رعایت‌نکردن استانداردهای ضروری درباره کنترل راننده‌ها و ... عنوان شده است.  

وضعیت پیام‌رسان‌ها در عربستان
ایسنا: براساس گزارش‌های منتشرشده، عربستان سعودی به‌دنبال ملغی‌کردن ممنوعیت استفاده و برقراری تماس از طریق اپلیکیشن‌هایی نظیر اسکایپ، فیس‌بوک مسنجر، واتس‌اپ و وایبر است. براساس گزارش اسپوتنیک، قرار بود چهارشنبه گذشته (۲۰ سپتامبر) عربستان سعودی ممنوعیت برقراری تماس با استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر اسکایپ، واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و وایبر را ملغی اعلام کند. اما روز بعد از آن، پنجشنبه، گزارش‌ها حاکی از آن بود که همچنان این اپلیکیشن‌ها در عربستان فیلتر بوده یا قابلیت برقراری تماس آنها ممنوع است. مقامات مسئول عربستان می‌گویند استفاده از این اپلیکیشن‌ها به دلیل زیرپا گذاشته‌شدن قوانین و مقررات مخابراتی و ارتباطی این کشور ممنوع اعلام شده بود و بسیاری از برنامه‌های برقراری تماس در این کشور نیز به همین دلیل فیلتر بودند.

نظر شما