شناسهٔ خبر: 21543364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرواز بمب افکنهای آمریکا در شبه جزیره کره، پیام جنگ است

تحلیلگر مسائل ژئوپولتیک: دولت آمریکا کاملا تحت سلطه پنتاگون و صنعت نظامی است. مشکل اصلی خود آمریکا است و باید از منطقه غیرنظامی میان دو کره خارج شود تا بحرانی در نهایت پیش نیاید.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما،  پاتریک هنینگسن، تحلیلگر مسائل ژئوپولتیکی، گفت: اقدام آمریکا در به پرواز در آوردن بمب افکن های خود بر فراز شبه جزیره کره  به مثابه پیام جنگ است.
شبکه راشاتودی گزارش داد این تحلیلگر در مصاحبه ای با این شبکه گفت: این پیامی است که بسیاری از هواداران ترامپ مایل به شنیدن آن هستند و این پیامی است که صنعتگران نظامی در آمریکا نیز خواستار شنیدن آن هستند. این پیام جان مک کین است. این پیام جیمز ماتیس است. این پیام نومحافظه کاران جنگ طلب است. اما از جنبه دیپلماسی باید گفت که این اقدام کاملا نتیجه معکوس دارد و از لحاظ همکاری های با چین در این زمینه نیز بسیار ناشیانه عمل شده است. همچنین از لحاظ استراتژی های نظامی نیز باید گفت که این اقدام بی ارزش و بیهوده است، و این کار را اوباما هم پیش تر انجام داده بود. 
این تحلیلگر همچنین خاطر نشان کرد که این اقدام ناشی از دولتی است که کاملا تحت سلطه پنتاگون و صنعت نظامی قرار گرفته است. وی افزود مشکل اصلی اکنون خود آمریکا است، زیرا کره جنوبی چندین بار سعی کرده بود تا روند صلحی را آغاز کند، و تقریبا هر زمان که آنها دست به کار شدند، آمریکا به مداخله دست زد و تلاش کرد تا این مذاکرات دو جانبه را نیمه کاره بگذارد. زیرا تنها از طریق تیره بودن روابط میان دو کره است که آمریکا می تواند به اهداف خود در اقیانوس آرام دست یابد، در غیر اینصورت دیگر جایی برای آمریکا در آن منطقه وجود ندارد. آنها هدفشان در کنترل گرفتن و رصد کردن چین است، و مساله کره شمالی تنها به مثابه یک نمایش تئاتر است ولی اقداماتی که اکنون آمریکا انجام داده، بسیار خطرناک هستند.

این تحلیلگر پیش بینی کرد که آمریکا به کره شمالی حمله نخواهد کرد، زیرا شرایط امروز همانند مساله ای که در گذشته در ارتباط با کوبا شکل گرفت، آمریکا حمله ای به کره شمالی نخواهد کرد و این مساله همانند تکرار تاریخ است. اما از سوی دیگر نیز کره شمالی با شنیدن این تهدید ها از سوی ترامپ در سازمان ملل به  برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد و خواستار رسیدن به سلاح اتمی خواهد بود. در این راه نیز رسانه های آمریکا بسیار خواستار جنگ هستند، همانند کاری که با سوریه و دیگر کشور ها انجام دادند. برای همین آمریکا باید خود را از منطقه غیرنظامی میان دو کره خارج کند تا بحرانی در نهایت پیش نیاید.

نظر شما