شناسهٔ خبر: 21543319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت 
مقام معظم رهبری برای درگذشت آیت‌الله راستی‌کاشانی

پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد آیت‌الله راستی‌کاشانی را تسلیت گفتند. متن پیام حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای به این شرح است:«رحلت عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ حسین راستی‌کاشانی رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرّم و بازماندگان گرامی و به همه‌ ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. این عالم بزرگوار ازجمله‌ فضلای روشن‌بین و بااخلاصی بودند که در دوران اقامت امام راحل در نجف در جمع نزدیکان علمی و سیاسی ایشان حضور یافته و وفادارانه به نهضت مقدس ایشان کمک کردند و پس از پیروزی انقلاب در مراکز مهم و حساس به انجام خدمات برجسته پرداختند و در مسائل کشور نقش‌آفرینی کردند. از خداوند متعال بهترین پاداش صابران و مجاهدان و علو درجات برای ایشان را مسئلت می‌کنم». همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئيس‌جمهوری و اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئيس‌جمهوری، نیز در پیام‌های جداگانه درگذشت آیت‌‌الله راستی‌کاشانی را تسلیت گفتند.

سردار نجات:
اگر حصر برداشته شود، قوه قضائیه حق دارد محاکمه کند

تسنیم: سردار حسین نجات، جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه، در گفت‌وگویی تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که «بحث‌هایی می شود که حصر یکی از این دو نفر می‌خواهد لغو شود؛ این درست است؟»، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم، این در جلسه اخیر شورای امنیت ملی هم مطرح شده است. اگر شورای عالی امنیت ملی تصمیم بگیرد حصر را بردارد، این حق قوه قضائيه است که اینها را محاکمه کند. علی‌القاعده این نوع جرائم هم اگر برود قوه قضائيه و فرد محاکمه شود، من بعید می‌دانم حکمی کمتر از اعدام یا حبس ابد به این افراد بخورد.

انتصاب 4 عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر
ایسنا: رئيس‌جمهور در حکمی چهار عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران را برای یک دوره چهارساله منصوب کرد. در حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت و علی نوبخت، نماینده تهران در مجلس، به عضویت این شورا درآمدند.

عبدالله ناصری:
سهم احزاب اثرگذار اصلاح‌طلب بيشتر شود

ايلنا: عبدالله ناصری درباره سازوکار انتخابی جریان اصلاحات برای برطرف‌کردن برخی نقدهایی که به شورای عالی سیاست‌گذاری و اصلاح‌طلبان می‌شود، گفت: بهترین کار این است که اصلاح‌طلبان تعداد آرای احزابی را که تأثیرگذاری اجتماعی بیشتری دارند و در زمان انتخابات مسئولیت‌هایی پذیرا می‌شوند (چه از نظر نیروی انسانی و چه هزینه‌های اقتصادی)، بدون تعارف در شوراها و جبهه‌ای فراگیر نسبت به احزابی که هیچ نقشی ندارند، افزایش دهند. حزب‌هایی وجود دارند که فقط پرونده و پروانه در کمیسیون ماده 10 احزاب دارند و هیچ اثر‌گذاری دیگری در سپهر سیاسی کشور ندارند و فقط هر دو سال یک ‌بار، کنگره برگزار می‌کنند؛ آیا این احزاب باید با احزابی که فعال هستند و حضوری دائم دارند، یکسان دیده شوند؟ 

رئيس‌دفتر  رئيس‌جمهوری:
ترامپ به شعور ملت خود توهین کرد

ایلنا: رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مطلبی با عنوان دوگانه نفرت و جنگ با حکمت و صلح در هفتادودومین مجمع عمومی منتشر کرد. در متن محمود واعظی آمده است: رسانه‌های مختلف جهان هنوز تحت‌تأثیر دو سخنرانی از مجموعه سخنرانی‌های رؤسای کشورها در هفتاد‌ودومین مجمع عمومی سازمان ملل هستند. دوگانه نفرت، تهدید، جهل و سبک‌مغزی رئیس‌جمهور جدید آمریکا که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، یادآور ادبیات گانگستری و بازگشت به قبل از قرن بیستم است با مهر، صلح، حکمت و اعتدال ایرانی که دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری، به نمایش گذاشت. ترامپ گفت اگر لازم باشد کره‌شمالی را با خاک یکسان می‌کند؛ دکتر روحانی نیز منادی صلح در منطقه و جهان شد و البته گفت «نه تهدید می‌کنیم و نه تهدید می‌پذیریم». ترامپ فقط تهدید نکرد، به ملت‌های عضو سازمان ملل و حتی شعور و شأن ملت خود اهانت کرد. او به اذعان خودِ آمریکایی‌ها، اصول قانون اساسی و ارزش‌های ادعایی این کشور را زیر پا گذاشت و به‌خوبی به دنیا نشان داد رئیس‌جمهور کدام کشور جهان امروز معنای دموکراسی را بهتر می‌فهمد.

نظر شما