شناسهٔ خبر: 21543249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سیاسیون کرد با تجزیه عراق مخالف اند

کارشناس مسائل خاورمیانه: سیاسیون کرد هم با تجزیه عراق مخالف اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، حسین اکبری در استودیو خبر 21 شبکه یک سیما افزود:بخش عمده ای از احزاب سیاسی کردستان عراق با جداسازی و تفکیک عراق مخالف اند، همه سازمانهای بین المللی هم با اقدام تجزیه سازی کشور عراق مخالفت خود را اعلام کرده اند.
او ادامه داد: آنچه در کردستان عراق در حال اتفاق است با توجه به شرایط اختلاف های کرد و عربی در عراق، سبب ناامن سازی خارجی در جهان اسلام شده است و هر آنچه پروژه بیرونی باشد نفعی برای مردم منطقه ندارد.
اکبری گفت: تنها حزب موافق با تجزیه عراق، بارزانی و طرفداران او هستند زیرا بارزانی بیشتر به قهرمان شدن خودش می اندیشد، البته مخالفتهای موجود با تجزیه سازی عراق می تواند تبعات بدی برای کردهای این کشور داشته باشد.
این کارشناس افزود: شرایط فعلی کردستان به محدودیت کمکهای دولتی از سوی دولت عراق و ایران می رسند اگر تجزیه صورت بپذیرد و دیگر اینکه با توجه به شرایط ناامن کرکوک، تجزیه کردستان از عراق می تواند ایجاد درگیری و تشدید ناامنی را در بر داشته باشد.
او عاملان ناامنی و تحریکات سودجویانه تجزیه عراق را اسرائیل و امریکا عنوان کرد و گفت: باتوجه به شرایط جغرافیایی محدود کردهای عراق آنان تنها متضررین این اقدام خواهند بود، رژیم صهیونیستی هرگز خیری را برای جهان اسلام نخواسته و می توان تجزیه عراق را پروژه ی دیگری پس از پروژه داعش عنوان کرد.

نظر شما