شناسهٔ خبر: 21543228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

استقرار نظام تضمین کیفیت در مدارس کشور/ اداره امور مدارس باید به مدیران مدرسه تفویض شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 700 صفحه مقررات خشک و غیرقابل انعطاف برای اداره مدرسه وجود دارد، گفت: باید از حجم مقررات کم شود و به جای آن، اداره مدرسه به مدیران مدرسه تفویض شود.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در برنامه تیتر امشب با تاکید بر ضرورت رتبه‌بندی و تعیین درجه کیفی مدارس گفت: اولیاء باید بدانند که مدرسه‌ای که دانش‌آموزانشان در آن تحصیل می‌کنند، از چه رتبه و جایگاه کیفی برخوردار است و بر همین اساس، استقرار نظام تضمین کیفیت امسال به صورت پایلوت در مدارس کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش آمار تعداد مدارس غیردولتی در کشور گفت: افزایش مشارکت بخش غیردولتی در امور غیرحاکمیتی، سیاست کل نظام است و آموزش و پرورش هم از این امر مستثنا نیست و بنابراین توسعه مدارس غیردولتی پیگیری می‌شود.

بطحایی با بیان اینکه توسعه مدارس غیردولتی با دو پیش شرط مهم دنبال می‌شود، گفت: توسعه مدارس غیردولتی به معنای افزایش فاصله طبقاتی، بی‌عدالتی آموزشی یا از دست رفتن فرصت‌های تحصیل رایگان نیست؛ بلکه شرایط باید به گونه‌ای باشد که اگر کسی نتواند به مدارس غیردولتی برود، بتواند به راحتی به مدارس دولتی دسترسی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تخلفات در برخی مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: نه تنها در مدارس غیردولتی که حتی در برخی مدارس دولتی هم در زمینه اخذ پول و سایر زمینه‌ها تخلفاتی داریم؛ البته ما مسئول برخورد با تخلفات هستیم و برخورد جدی با تخلفات خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با تخلفات در مدارس غیردولتی هم برخورد جدی می‌کنیم، افزود: بر اساس آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات، مواردی چون تذکر، جریمه ، لغو مجوز و تعطیلی مدارس و معرفی به مراجع قضایی دیده شده است.

بازنگری در آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش همچنین از بازنگری در دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی خبر داد و گفت: در دستورالعمل جدید پیش‌بینی شده است تا همراه هر اردوی دانش‌آموزی یک آمبولانس و یک خودروی پلیس یا مامور پلیس حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: این دستورالعمل در حال تدوین است و هنوز نهایی نشده اما هماهنگی‌های لازم در این خصوص در حال انجام است تا دیگر شاهد حوادث تلخ در اردوها نباشیم.

سوءتفاهم در خصوص دستورالعمل جذب معلمان

بطحایی همچنین موضوع حاشیه‌های مطرح شده در خصوص نحوه جذب معلمان را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: این حاشیه‌ها نادرست بود و سعی شد تا با رفع سوءتفاهم‌ها، تبعیض در اجرای دستورالعمل برطرف شود.

وی گفت: مشکل اینجا بود که پیوست مربوط به نحوه معایناب پزشکی هم به اشتباه، همراه با دستور العمل جذب و گزینش ارسال شده بود که با اصلاح فرآیند و بخشنامه ارسالی، این تبعیض‌ها رفع شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته شغل معلمی، شغل حساسی است و به دلیل اینکه تربیت آینده‌سازان این مملکت قرار است به دست این معلمان سپرده شود، بنابراین، حساسیت در نحوه جذب و گزینش معلمان نیز بالاتر از سایر مشاغل است.

نظر شما