شناسهٔ خبر: 21542448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

از همیشه موفق تر و قوی تر هستیم

آیت الله خامنه ای: از اوایل انقلاب ما سخت ترین فشارها را پشت سر گذاشتیم و امروز به فضل الهی از همیشه موفق تر و قوی تر هستیم.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 2 مهر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: از همیشه موفق تر و  قوی تر هستیم و نیروهای ما کاملا آماده کوبیدن دشمن هستند.

 

  • رئیس جمهور آمادگی یک جانبه ایران را برای آزادی اسرای معلول عراقی اعلام کرد.

 

  • نخست وزیر کارخانجات واگن سازی پارس را افتتاح کرد.

 

  • وزیر نفت ادعای  عراق مبنی بر توقف صادرات نفت از جزیره خارک را تکذیب کرد.

 

  • مصر کلیه تولیدات نظامی خود را در اختیار رژیم عراق قرار می دهد.

 

آیت الله خامنه ای: تمام توطئه ها را خنثی خواهیم کرد

در دومین روز از هفته جنگ مراسم فارغ التحصیلی دوره قدس و اعطای سردوشی دانشجویان جدید دانشکده افسری تهران با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع در دانشگاه افسری تهران برگزار شد.

در این مراسم که تیمسار ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک ارتش و فرماندهان زمینی، دریایی  و هوایی و جمعی دیگر از مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند آیت الله خامنه ای گفت: از اوایل انقلاب ما سخت ترین فشارها را پشت سر گذاشتیم و امروز به فضل الهی از همیشه موفق تر و قوی تر هستیم و نیروهای ما کاملا آماده کوبیدن دشمن هستند و دنیایی که با خباثت علیه ما توطئه می کند بداند که تمام توطئه ها را خنثی خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: ما ملتی هستیم که می خواهیم آزاد باشیم و نمی خواهیم که بیگانگان در کار ما دخالت کنند. ما حق داشتیم که از خودمان دفاع کنیم و این دفاع را به فضل الهی تا پیروزی نهایی ادامه می دهیم. بر اساس ان گزارش پس از سخنان رئیس شورای عالی دفاع رژه نیروهای مسلح در رسته های مختلف با نظم خاصی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

دیروز همچنین آیت الله خامنه ای در اجتماع اسرای عراقی در محل پادگان حشمتیه نیز حضور یافت و در جمع آنان سخنرانی کرد. رئیس جمهور در جمع اسرای عراقی آمادگی ایران را برای آزادی اسرای معلول عراقی اعلام کرد و گفت: ما آمادگی خود را برای مبادله اسران معلول و حتی بازپس دادن یک جانبه اسیران معلول که توانایی حضور دوباره در میدان جنگ را ندارند اعلام می کنیم.(1)

 

 بازدید نخست وزیر از ماشین سازی اراک

به مناسبت هفته جنگ و روز نبرد اقتصادی با دشمنان و امپریالیسم شرق و غرب مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر به همراه هیئت دولت دیروز وارد استان اراک شد.

نخست وزیر در این سفر به همراه مهندس بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین کارخانجات واگن سازی پارس را افتتاح کرد. نخست وزیر همچنین قسمت های مختلف کارخانجات ماشین سازی اراک را مورد بازدید قرار داد و گزارش های پیشرفت این کارخانجات به نخست وزیر ارائه شد. همچنین به مناسبت روز نبرد اقتصادی و سومین روز هفته جنگ طرح عظیم دیم کاری و بذرافشانی گندم توسط نخست وزیر در روستای دستجرد اراک افتتاح شد.(2)

 

تکذیب ادعای عراق از سوی وزیر نفت

محمد غرضی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران دیروز طی گفت و گویی  ادعای عراق مبنی بر توقف صادرات نفت از خارک را تکذیب کرد.

وی گفت: از اولین روز شروع جنگ تحمیلی یکی از اهداف اصلی رژیم بعثی عراق تخریب خارک بود و چندین بار نیز اقدام به حمله به این منطقه نموده است که طی این حملات مفتضحانه بیش از 41 فروند از هواپیماهای خود را از دست داده است.

وزیر نفت افزود: هر چند وقت یک بار این رژیم اعلام می کند که با حمله به جزیره خارک صادرات نفت ایران را متوقف کرده که پس از چندی تو خالی بودن یاوه سرایی های عراق آشکار می شود. چند روز پیش نیز عراق مدعی شد که به جزیره خارک حمله کرده و تاسیسات صادراتی آن را منهدم کرده است ولی بلافاصله یک کشتی ترکیه ای که از خارک بارگیری کرده بود این ادعای دروغ عراق را فاش کرد.(3)

 

 همکاری نظامی گسترده مصر و عراق

رئیس دفتر حفاظت منافع رژیم مصر در کویت اعتراف کرد مصر تولیدات صنایع نظامی این کشور را به طور کامل در اختیار رژیم عراق قرار می دهد.

حسین کامل در مصاحبه با روزنامه کویتی القبس ضمن تاکید بر تجدید روابط کامل میان رژیم های مصر و عراق گفت: همکاری نظامی مصر و عراق به درجه ای است که تولیدات نظامی مصر در اختیار عراق گذاشته می شود هم اکنون نیز تماس هایی با چندین کشور عربی جهت امضای قراردادهای بیشتر برای خرید تولیدات صنایع نظامی مصر در جریان است. وی مدعی شد مصر تقریبا روابط خود را با اغلب کشورهای عربی به حال طبیعی درآورده است.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 2 مهر 63، ص 2
2. کیهان، 2 مهر 63، ص 2
3. اطلاعات، 2 مهر 63، ص 1
4. اطلاعات، 2 مهر 63، ص 16

انتهای متن/

نظر شما