شناسهٔ خبر: 21542317 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی:

سخنان رئیس‌جمهور علیه اظهارات ترامپ جسورانه و قاطع بود

صاحب‌خبر -

اولین جلسه دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز به ریاست آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد.
به گزارش مهر، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در ابتدای این جلسه دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، به اعضا خوش‌آمد گفت و ضمن تسلیت آغاز ایام محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، گفت: بنابر فرموده امام راحل هرچه داریم از تاسوعا و عاشوراست و امروز اگر در جهان و منطقه شاهد ظلم‌ستیزی و بیداری ملت‌ها هستم، مرهون حماسه عاشورا و پیام مکتب‌ساز این نهضت و قیام و انقلاب اسلامی ایران است.
وی با توجه به مشاهدات خود در سفر اخیر به کشور عراق، گفت: در شهرهای مختلف عراق شاهد تحول عجیبی در این منطقه بودم و در همه شهرها و کوی و برزن مملو از شعارهای انقلابی، ظلم‌ستیزی و تصاویر شهدا و بزرگان و مراجع و امام و رهبری بود و عشق و علاقه زیادی در مردم عراق به جهاد امام حسین(ع) و مقابله با گروه‌های تکفیری به ویژه داعش و نظام سلطه و استکبار جهانی بود.
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، به پیروزی‌های اخیرعلیه داعش در کشورهای عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: مقاومت مردم و مبارزه با مظاهر ظلم و سلطه در این کشورها و یمن و لبنان، الهام گرفته از نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با سخیف و بی‌ارزش توصیف کردن سخنان اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت: متأسفانه رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون نشان داده است که دارای شخصیتی متناقض و نامتعادل است. وی در حالی که در رقابت‌های انتخاباتی پیدایش داعش را از جمله اقدامات غیرقانونی و خلاف رقبای انتخاباتی خود خوانده بود، در نطق اخیرش در دروغگویی و تناقض آشکار، ایران را متهم به تروریسم می‌کند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران از اول پیروزی انقلاب تاکنون قربانی تروریسم بوده و اکنون نیز سنگر مقدم مقابله با گروهک تکفیری داعش در منطقه است.
در ادامه آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی خواستار احیاء و حفظ محتوایی و مبنای فرهنگ دفاع‌مقدس در جامعه شد و افزود: تجارب ارزشمند دفاع‌مقدس، مردم ایران را درمنطقه برای ظلم‌ستیزی پیشرو کرده و موجب بیداری افکار جهانیان، به ویژه در منطقه علیه ظلم، استبداد و استکبار شده است. وی از سخنان رئیس‌جمهوری در سازمان ملل متحد تشکر کرد و گفت: این سخنان علیه اظهارات سخیف رئیس‌جمهوری آمریکا، جسورانه، قاطع و بسیار مناسب بود.
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به آغاز دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: احکام، پیوست‌ها و سخنان رهبری در این دوره برای همه ما کارگشا و چراغ آینده است و شامل فرازهای بسیار مهمی است که باید در دبیرخانه تدوین و تبیین و در صحن مجمع به بحث گذاشته شود. وی، تأکید رهبری در مورد موارد تشخیص شرعی، اولویت‌بندی سیاست‌ها و مهمتر از همه بحث نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌ها را برای آینده کار مجمع بسیار مهم دانست و گفت: دبیرخانه باید به صورت دقیق مطالب، تأکیدات و رهنمودهای ایشان را طبقه‌بندی کند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی مناسب انجام دهد و به صحن مجمع بیاورد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شاخص‌های کمّی و کیفی برای ارتقای تشخیص مصلحت را بسیار مهم خواند و تأکید کرد: باید شاخص‌ها در آینده تعریف و تبیین شود.
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با یادآوری مجدد تأکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراز امیدواری کرد با همت همه‌ی اعضا و مشارکت فعال آنان در دوره جدید مجمع، شاهد پیاده شدن و اجرای کامل رهنمودها و تأکیدات معظم‌له برای مجمع باشیم.
در ادامه این جلسه محسن رضایی، دبیر مجمع نیز مواردی از حکم و پیوست رهبری معظم انقلاب را برای دوره جدید مجمع قرائت کرد و مشارکت فعال همه اعضا را برای کمک به برنامه‌ها و اهداف دبیرخانه مجمع خواستار شد.

نظر شما