شناسهٔ خبر: 21542164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

درس عاشورا حیات بخش و حرکت آفرین است

گروه اجتماعی: عاقل منش با بیان اینکه در هیات‌های مذهبی باید عشق به امام حسین(ع) ترویج شود، گفت: درس عاشورا همواره زنده، حیات بخش و حرکت آفرین است.

صاحب‌خبر -

محمدحسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسب آغاز ماه محرم، اظهار کرد: درس عاشورا همواره زنده، حیاتبخش و حرکت آفرین است.

وی با بیان اینکه نهضت عاشورا تنها در آن زمان و کربلا خلاصه نشده است، افزود: از قیام عاشورا می توان فداکاری، ایثار، صبر و استقامت، شهامت و شجاعت، تعهد، مسئولیت، صداقت، وفاداری و توجه به معنویات را آموخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اهمیت قیام عاشورا و اثرگذاری آن در تاریخ کشورهای مختلف، بیان کرد: اقبال لاهوری استقلال و نجات پاکستان را مرهون قیام عاشورا می داند و گاندی نیز قیام عاشورا را الگویی برای حرکت حق طلبانه و عدالت خواهانه عنوان می کند.

عاقلمنش با بیان اینکه در هیات‌های مذهبی باید عشق به امام حسین(ع) ترویج شود و اینگونه نباشد که از معارف دینی تهی باشد، خاطرنشان کرد: باید واقعه عاشورا را مطالعه کنیم و درس های زیادی از قیام عاشورا بگیریم.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره عزاداری های محرم، تصریح کرد: به خاطر علاقه به اهل بیت(ع)، بیشترین جذب جوان ها در میان تشکل‌های دینی است و مسلمانان به خصوص شیعیان امتیازی دارند که دیگر ملت ها ندارند و آن اجتماعات دینی است که با این قدرت و محتوا در دیگر کشورهای مسلمان نیست.

نظر شما