شناسهٔ خبر: 21542152 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ویترین ایران

صاحب‌خبر -

شرایط گشایش اعتبار اسنادی دیداری در مناطق آزاد تسهیل شد
روابط‌عمومی بانک مرکزی براساس بخش نامه بانک مرکزی گشایش اعتبار اسنادی‌/ ثبت برات اسنادی دیداری را به منظور واردات کالا و خدمت به مقصد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، صرفاً از محل ارز متقاضی و با دریافت حداقل ۳۰‌درصد مبلغ اعتبار/ برات اسنادی به‌عنوان پیش دریافت و اخذ وثایق معتبر و کافی از متقاضی به منظور حصول اطمینان از تأمین مابقی وجه مربوطه در زمان مقرر با رعایت سایر ضوابط و مقررات
 بلامانع است.

پایان ‌سال آبی با 230 میلیمتر بارش
وزارت نیرو| براساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در اتمام‌ سال آبی 96-95 (اول مهرماه 95 تا پایان شهریورماه 96) ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور از اول مهر لغایت 31 شهریورماه بالغ بر 230 میلیمتر بوده است. براساس این گزارش، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با 370 میلیمتر و حوضه آبریز مرزی شرق با 62 میلیمتر به ترتیب، بیشترین و کمترین بارش‌های کشور را داشته‌اند.

تکمیل سامانه«ثبت قراردادهای کار»
مهر|  اسماعیل ظریفی‌آزاد مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار از تکمیل طراحی سامانه ثبت قراردادهای کار خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا اوایل ‌سال آینده آمار قابل اتکا از میزان قراردادهای موقت و دایم ارایه شود. به گفته او، این سامانه ذیل «سامانه جامع روابط کار» با حدود ۳۰ نرم افزار طراحی و تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

206 تیپ ۲ و پژو پارس گران شد
تسنیم|  براساس ابلاغیه جدید ایران خودرو به نمایندگی‌ها قیمت دو محصول پژو پارس‌ سال بنزینی و پژو ۲۰۶ تپ ۲ مطابق مصوبه شورای رقابت افزایش یافته است. بر همین اساس قیمت جدید پژو206 تیپ 2، 33‌میلیون و 300‌هزار تومان و پژو پارس ‌سال بنزینی 37‌میلیون و 331‌هزار تومان است.

راه‌های دسترسی مرز چزابه تکمیل شد
فارس|  داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز فعالیت مرز خسروی برای تردد زائران در اربعین امسال خبر داد و گفت: مسیر دسترسی قصرشیرین به خسروی آسفالت شده است و همچنین تعداد گیت‌های عبوری مرز خسروی افزایش یافت. او افزود: در استان خوزستان نیز علاوه بر بهسازی راه‌های موجود، راه‌های جدیدی برای دسترسی به مرز چزابه ساخته شده که در مجموع این اقدامات بیانگر تقویت‌ زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به گذشته است.

۵۵‌درصد مشترکان یک اپراتور تلفن‌همراه غیرفعال شدند
تسنیم|  نخستین شبکه مستقل پیش‌پرداخت تلفن‌همراه کشور (تالیا) ظرف بازه زمانی سه ماهه ۵۴.۶۷‌درصد از مشترکان فعال خود را از دست داد و اکنون براساس آمار رسمی وزارت ارتباطات، دیگر سهمی از بازار ارتباطی کشور ندارد. بازار ارتباطات ایران تا پایان سه ماهه ابتدای ‌سال‌جاری 156‌میلیون و 11‌هزار سیم‌کارت را هم رد کرد و روی شاخص 83‌میلیون و 224‌هزار سیم‌کارت روشن (فعال) متوقف شد. ضریب نفوذ موبایل کشور تا پایان این بازه زمانی 104‌درصد و بیشترین سهم بازار ارتباطات همراه کشور به ترتیب در اختیار اپراتورهای اول تا سوم ارتباطی بوده است.

نظر شما