شناسهٔ خبر: 21542138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

حال و هوای اولین جلسه مجمع از زبان عارف

محمدرضا عارف با اشاره به تشكیل نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی، به بیان حال و هوای جلسه امروز پرداخت.

صاحب‌خبر -
به گزارش نما به نقل از الف، درحالی که صبح امروز نخستین جلسه دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی برگزار شد، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از شرکت در این جلسه برای بازدید و انجام یک گفت‌وگوی تفصیلی به خبرگزاری ایلنا آمد و با اشاره به همزمانی ایام سوگواری دهه نخست محرم و هفته دفاع مقدس، از ایثار و فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد و همچنین با اشاره فرارسیدن«ماه مدرسه»، آغاز سال تحصیلی را به تمامی دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید دانشگاه و فرهنگیان تبریک گفت.

عضو اصلاح‌طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان توضیحاتی درباره حال و هوای نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در غیاب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی پرداخت.

عارف درباره جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نظام و انقلاب و تاثیرگذاری‌اش در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته جایگاه بی‌بدیل و تاثیرگذاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صرفاً محدود به مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود و در واقع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هر جایگاه و منصبی که حضور داشت، نقشی موثر و مثبت ایفا می‌کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی سیاسی بود

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی سیاسی بود که بر امور مجمع تشخیص مصلحت اشراف خوبی داشت، خاطرنشان کرد: نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تفاهم و دستیابی به اجماع و انسجام در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار مثبت و چشم‌گیر بود و آن‌چنان که پیش از این نیز تاکید کرده بودم، تصمیمات مجمع تشخیص مصلحت نظام معمولاً اجماعی و با تفاهم همه اعضاء انجام می‌گرفت.

گرامیداشت آیات هاشمی رفسنجانی، واعظ طبسی، توسلی و آقایان حبیبی و عسگراولادی

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه در اولین جلسه مجمع در دور جدید، یاد و خاطره آیات هاشمی رفسنجانی، واعظ طبسی، توسلی و آقایان حبیبی و عسگراولادی گرامی داشته شد، ادامه داد: همدلی و تفاهم خوبی در اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت در دور جدید حاکم بود و بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید شد.

عارف در پایان خاطرنشان کرد: در دوره جدید باتوجه به شناختی که از آیت‌الله هاشمی شاهرودی دارم و نظر به تجربه و درایت ایشان در مناصب پیشین، امیدوارم مجمع تشخیص مصلحت نظام همان مسیر سابق را ادامه دهد و جایگاه تاثیرگذار و کارآمد خود را همچون گذشته حفظ کند و ارتقا بخشد.

نظر شما