شناسهٔ خبر: 21541944 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از اجرای برنامه با مهر رو به فردا به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، محمد بنی حسن با تبریک فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، برنامه های ویژه ای برای استقبال از دانش آموزان و دانشجویان عزیز در مترو تهران اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه که آموزش شهروندی از ارکان اساسی زندگی اجتماعی عصر حاضر است خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای تردد، دانشجویان و دانش آموزان در سطح شهر، لزوم معرفی و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص مترو به عنوان وسیله ای پاک و ارزان در قالب آموزش های شهروندی امری اجتناب ناپذیر است.
بنی حسن در ادامه از اجرای طرح اهدای نقشه در حوالی ایستگاه‌های مترو خبر داد و تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی توزیع نقشه راهنمای مترو در مدارس، دانشگاه ها، مساجد و مراکز درمانی نزدیک به ایستگاه های مترو توسط کارشناسان فرهنگی انجام می شود.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه های فرهنگی مترو تهران به مناسب بازگشایی مدارس، حضور کارشناسان فرهنگی در مدارس و توزیع بسته های فرهنگی است که در این طرح نسبت به آموزش شهروندی و نحوه استفاده صحیح دانش آموزان از مترو نیز اقداماتی انجام می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص برگزاری طرح‌های آموزشی در مدارس که در راستای تاکید و تحقق دستور مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو، در دستور کار قرار گرفته است اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مناطق آموزش و پروش شهر تهران در ساعات برگزاری کلاس‌های پرورشی و مهارت‌های زندگی، ظرفیت‌های مترو را در قالب برنامه‌های آموزشی شاد و مفرح برای دانش آموزان و کودکان مطرح خواهیم کرد تا با این اقدام در آینده شاهد ارتقا فرهنگ متروسواری و رفع بسیاری از مشکلات کنونی باشیم.
بنی حسن با اشاره به اینکه همزمان با فرارسیدن ماه مهر نسبت به فضاسازی محیطی با استفاده از طرح ها و مضامین مرتبط با حال و هوای سال جدید تحصیلی اقدام شده است گفت: در گذرگاه های فرهنگی نیز با برپایی نمایشگاه های عکس و پوستر با موضوع مهر نگاه مسافران شهر زیرزمینی را به تماشای این تصاویر دعوت می کنیم.
وی همچنین از اجرای سرود و همسرایی با موضوع ماه مهر و مدرسه از 27 شهریور خبر داد و افزود: این اجرا ها شامل قطعات خاطره انگیز سال های درس و مدرسه است.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348

نظر شما