شناسهٔ خبر: 21541930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

شواهد جدید، تحقیقات درباره ارتباط ترامپ با روسیه را وارد فاز تازه ای کرد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: شواهد و ومدارک بدست آمده تازه درباره ارتباط ترامپ با روس ها در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تحقیقات در این زمینه را وارد مرحله ای جدید کرد.
در این رابطه، اداره امنیت داخلی آمریکا به مقامات این کشور اعلام کرد:هکرهای روسی در ۲۱ایالت تلاش کرده‌اند وارد سیستم‌های انتخاباتی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶آمریکا شوند اما آنها در تغییر آراء ناکام مانده‌اند. مقامات این اداره اعلام افزودند: هکرهای روسی تنها توانستند در بسیاری از این ایالت‌ها در روند مقدماتی انتخابات دخالت کنند که در آن تنها سیستم‌های الکترال کمتری دخیل بودند.همزمان، تحقیقات مربوط به ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روس ها از طریق خرید گسترده تبلیغات در شبکه اجتماعی «فیس بوک» از سوی آنها نیز احتمال وجود روابط میان ترامپ با روس ها و دخالت آنها در این انتخابات را بیشتر کرد. در همین حال، ترامپ، تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور را و وارد شدن به مرحله جدیدی در این پرونده را یک حقه خواند.
وی در این راستا بار دیگر «هیلاری کلینتون»، رقیب انتخاباتی سابقش را مورد حمله قرار داد و گفت: چرا کسی به پوشش رسانه‌ای غیر صادقانه و همراه با غرض ورزی به نفع هیلاری کلینتون فریبکار نمی‌پردازد؟
در چنین شرایطی،«جان مک کین» سناتور کارکشته جمهوریخواه، مخالفت خود را با طرح ترامپ برای تغییر ساختار تامین اجتماعی کنونی آمریکا«اوباما کر» اعلام کرد. با این اقدام «مک کین»، این طرح نیز که رئیس جمهوری و «میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا به آن امید زیادی بسته بودند برای چهارمین بار به شکست محکوم شد.

نظر شما