شناسهٔ خبر: 21541883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تعلیم و تعلم از مصادیق جهاد در راه خدا است

خبرگزاری شبستان: استاندار اصفهان با اشاره به مصادیق جهاد در راه خداوند، گفت: تعلیم و تعلم که به وسیله معلم و دانش آموز انجام می شود از مصادیق جهاد در راه خدا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در آیین زنگ مهر و بازگشایی مدارس که در شهرستان نجف آباد انجام شد اظهارداشت: معلم حقیقی همه ما در این فصل بازگشایی مدارس حضرت امام حسین(ع) است و همه ما حقیقتا شاگرد مکتب امام حسین(ع) در مدارس هستیم که در آزادگی و شجاعت و ایمان و صداقت را می آموزیم.

 

وی افزود:  تعلیم و تعلم که به وسیله معلم و دانش آموز انجام می شود از مصادیق جهاد در راه خدا است که بهره گیری از فرصت های طلایی زندگی، تلاش برای تربیت انسانی کامل و دقت توجه به نیازهای جامعه و رفع نیاز از جامعه و احساس مسئولیت نسبت به جامعه جهانی هم از دیگر مصادیق بارز این راه است.

 

دکتر زرگرپور یادآورشد: معلمان و دانش آموزان حقیقتا جهادگر هستند و در مسیر علم آموزی و پیشرفت جامعه نقش آفرینی می کنند.

 

وی با بیان اینکه باید وظیفه خود را نسبت به دین اسلام و انقلاب بشناسیم، تصریح کرد: حفظ و حراست از آرمان های الهی، مقاومت و ایثار برای حفظ کشور اسلامی و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و بهره گیری از مکتب عاشورا از جمله وظایف امروز ما نسبت به جامعه است.

 

استاندار اصفهان ادامه داد: همه ما نسبت به نظام، انقلاب و دین اسلام وظیفه داریم و باید این نقش و ظیفه خود را به خوبی ایفا کنیم و در دریای بیکران خدمت به مردم وارد شویم و سهم خود را ایفا نماییم.

 

وی با اشاره به رشادت های شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم، خاطرنشان کرد : امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون رشادت های شهدا است و شهدا تماما در مکتب اهل البیت(ع) درس خوانده اند و در این مسیر همواره ثابت قدم خواهند بود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه پرچم شهادت و راه شهدای کربلا زمین گذاشته نمی شود، خاطرنشان ساخت: اگر عدالت خواهی و حق طلبی همواره مورد توجه باشد و حق دین و مردم و اجتماع بر حقوق شخصی مقدم شود آنگاه تعهد اجتماعی انجام شده و ما هم در راه کربلا قدم برداشته ایم و همیشه محرم و همه جا کربلا خواهد بود.

 

نظر شما