شناسهٔ خبر: 21541762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گلپایگان:

هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی برگزار می شود

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی در گلپایگان و همزمان با چهاردهم محرم، برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علاءالدینی در جلسه ستاد برنامه ریزی هشتمین سالگرد ارتحال فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج آقا علی صافی گلپایگانی (ره) که عصر شنبه با حضور مسئولان و دست اندرکاران این ستاد در مصلای شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: گلپایگان شهرستانی عالم پرور و معدن علم و دانش است که هم از جهت فقاهت و مرجعیت افراد ویژه ای را پرورش داده که وجود چهره های نخبه دانشگاهی و دانشگاه های متعدد گواه بر این مدعاست.

وی افزود: مراجع عظیم القدری امروز فقط افتخار گلپایگان یا استان اصفهان و ایران نیستند بلکه افتخار جهان تشیع و جهان اسلامند که از جمله این شخصیت ها مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج آقا علی صافی گلپایگانی (ره) بودند که از خانواده علم و دانش و اخوی محترم و بزرگوار ایشان حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (حفظه الله) امروز یک سرمایه بزرگوار در کنار دیگر سرمایه های این شهرستان در جهان تشیع هستند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به برگزاری مراسم و یادبود سال های گذشته در تجلیل از مقام فقیه عالیقدر، آیت الله حاج آقا علی صافی گلپایگانی (ره) بیان داشت: امسال در ایام محرم مصادف با هشتمین سالگرد رحلت آن عالم فرزانه هستیم که طبق هماهنگی های انجام گرفته با بیت معظم ایشان، مراسم هشتمین سالگرد با اتخاذ برنامه ریزی لازم در پنج شنبه شب چهاردهم ماه محرم در کنار مرقد آن فقیه عالیقدر (مسجد قاضی زاهد) واقع در مجاورت گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم ولایی و انقلابی شهرستان در آیین برگزاری مراسم ها و برنامه های ویژه تجلیل از مقام فقه و فقاهت اظهار کرد: امیدواریم حضور پرشور مردم متدین و قدرشناس شهرستان گلپایگان به منظور تقدیر از جایگاه علم و فقاهت همچون سال های گذشته در کنار مرقد این عالم برجسته نمادی از حق شناسی این امت خداجوی باشد و بتوانیم در کنار قبور مطهر شهدا هم کسب فیض از مقام شامخ شهدا نیز داشته باشیم.

علاءالدینی افزود: این جلسه به منظور استفاده از نظرات دوستان برگزار شده تا از غنای هر چه بهتر این مراسم از جهت کمی و کیفی بیشتر بتوانیم کسب فیض کنیم زیرا نام مرجع بزرگوار مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج آقا علی صافی گلپایگانی (ره) که با معنویت و عرفان همراه بوده، همیشه با عشق و اراده به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) طی گفتار کلمات و بیانات صریح ایشان در باب فضیلت های سیدالشهدا (ع) نمایان بوده است.

وی تصریح کرد: سخنران مراسم هشتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی حاج آقا علی صافی گلپایگانی (ره) بنا به خواسته بیت آن مرحوم به حقیر محول شده که امیدوارم بتوانم جایگاه بزرگ و فقهی و فضایل این عالم برجسته را بیان کنم.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به تشکیل کمیته های مختلف از جمله کمیته تبلیغات، پشتیبانی و ... خواستار هماهنگی، همفکری و تبادل نظر در برگزاری هر چه بهتر این مراسم شد و تاکید کرد: در ایام دهه اول محرم وظیفه ائمه جماعت و مسئولین هیئات عزاداری است تا نسبت به اعلام زمان برگزاری این مراسم با هماهنگی امور مساجد شهرستان اقدام کنند و خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز از هم اکنون در اطلاع رسانی این مراسم مهم، همسو و همگام با استفاده از فضای مجازی و دیگر امکانات سمعی و بصری در این امر پیشگام باشند.

به گزارش مهر، در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات و دیدگاه های خود را به منظور هماهنگی هر چه بیشتر در برگزاری هشتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی حاج آقا علی صافی گلپایگانی (ره) بیان داشتند.

نظر شما