شناسهٔ خبر: 21541477 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

درخواست قصاص براي قاتل سرهاي بريده

روزنامه جوان

يكي از اولياي‌دم در پرونده معروف به سرهاي بريده براي متهم درخواست قصاص كرد. متهم كه از مأموران سابق ساواك است، با رها كردن سرهاي بريده دو مقتول پرونده در خيابان شيخ بهايي جنجال به پا كرده بود.

صاحب‌خبر -
يكي از اولياي‌دم در پرونده معروف به سرهاي بريده براي متهم درخواست قصاص كرد. متهم كه از مأموران سابق ساواك است، با رها كردن سرهاي بريده دو مقتول پرونده در خيابان شيخ بهايي جنجال به پا كرده بود. 
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز چهارشنبه 11 مردادماه امسال مأموران كلانتري 125 يوسف‌آباد با تماس تلفني راننده اتوبوس شركت واحدي از كشف دو سر بريده كنار زمين خاكي بزرگي حوالي شيخ‌بهايي با خبر و راهي محل شدند. لحظاتي بعد از اعلام اين خبر قاضي سجاد منافي‌آذر، بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران همراه تيمي از كارآگاهان اداره دهم در محل به تحقيق پرداختند. نخستين بررسي‌ها نشان داد سرهاي كشف شده متعلق به زن و مرد جواني است كه پس از قتل دراين محل رها شده‌اند. همزمان با ادامه تحقيقات درباره اين حادثه قسمت‌هايي از اعضاي مثله شده سرهاي بريده در تهران و مركز دپوي زباله‌ها در كهريزك كشف شد.

در حالي كه مأموران هيچ سرنخي از عامل اين حادثه پيدا نكرده بودند، بررسي‌هاي قضايي و تيم كارشناسي نشان داد عامل جنايت مرد لندور سواري است كه در دو روز متوالي سر‌ها را با خودرواش به اين مكان آورده و رها كرده است. در بررسي‌هاي بعدي مأموران صاحب لندور را كه پير مرد 70 ساله‌اي به نام بهروز بود، شناسايي كردند و مشخص شد سرهاي بريده كشف شده متعلق به پسر خوانده و عروس صاحب لندور است. متهم پس از دستگيري به قتل پسر خوانده و عروسش اعتراف كرد.  متهم كه مأمور سابق ساواك بود در بازجويي‌ها گفت: شهرام، پسر خواهر زنم بود. خواهر زنم با مردي ازدواج مخفيانه داشت كه بعد از به‌دنيا آمدن شهرام از هم جدا شدند. مدتي بعد خواهر زنم فوت كرد و من از شهرام نگهداري كردم.

او معتاد شد و با دختري به نام نرگس ازدواج كرد. هر دوي آنها مرا اذيت مي‌كردند تا اينكه تصميم گرفتم با اسلحه شكاري كه داشتم آنها را به قتل رساندم. 
همزمان با بازسازي صحنه قتل از سوي متهم، مأموران تلاش زيادي براي شناسايي اولياي‌دم شهرام و نرگس انجام دادند. در حالي كه بررسي‌ها حكايت از اين داشت پدر شهرام هم مدتي قبل فوت كرده‌است مأموران موفق شدند پدر نرگس را شناسايي كنند. صبح ديروز پدر نرگس به دادسراي امور جنايي آمد و براي قاتل دخترش درخواست قصاص كرد.  مأموران همچنان به دستور قاضي منافي‌آذر در تلاشند تا اولياي‌دم شهرام را شناسايي كنند، اما در صورتي که اولياي‌دم شهرام شناسايي نشوند، رئيس قوه قضائيه به عنوان ولي دم درخواست خود را مطرح خواهد كرد. 

نظر شما