شناسهٔ خبر: 21541127 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    آتش‌سوزی در منزل مسکونی
تبریز- خبرنگار کیهان: آتش‌سوزی در انبار چوب یک منزل مسکونی در شهرک ارم تبریز موجب مصدومیت دو زن و مجروح شدن فرمانده عملیات اطفای حریق شد.
به گزارش مرکز آتش‌نشانی تبریز، این آتش‌سوزی پس از 3 ساعت تلاش آتش‌نشانان مهار شد. بنابراین گزارش این دو زن دچار دودزدگی شده و فرمانده عملیات آتش‌نشانی نیز به علت سقوط پنجره آلومینیومی از ناحیه دست مجروح شد.
دستگیری قاتل
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری قاتل فراری پس از گذشت 10 روز پس از ارتکاب جرم در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «حیدر علی کیخا مقدم» گفت: در تاریخ نوزده شهریور ماه 96 سال جاری مأموران انتظامی شهرستان نیک‌شهر از درگیری منجر به قتل یک جوان 29 ساله در یکی از مسیرهای فرعی این شهرستان به وسیله کلت کمری و فرار قاتل به شهرستان چابهار با خبر شدند.
وی افزود: کارآگاهان پلیس با اشراف اطلاعاتی، محل اختفای این قاتل فراری را که پس از ارتکاب جرم در منزلی در یکی از روستاهای شهرستان مخفی شده بود شناسایی و وی را به همراه سلاح که در حین قتل از آن استفاده کرده بود دستگیر کردند.
انهدام باند جعل مدارک دولتی
بندرعباس- باشگاه خبرنگاران جوان‌- سرپرست پلیس آگاهی هرمزگان از انهدام باند جعل مهر و اسناد دولتی در بندر عباس خبر داد.
کرمی افزود: با اقدامات فنی و پلیسی و تلاش شبانه‌روزی باند 4 نفره جعل مدارک دولتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و طی چند عملیات جداگانه اعضای آن دستگیر شدند.
وی ادامه داد: متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند اما با بازجوئی‌های فنی و مواجهه با دلایل و مدارک به بزه انتسابی اقرار و اعتراف کردند.
سرپرست پلیس آگاهی هرمزگان اضافه کرد: تحقیق برای شناسایی سایر استفاده‌کنندگان از مدارک جعلی ادامه دارد.
قاتل به انتهای راه رسید
جیرفت- باشگاه خبرنگاران جوان: قاتل مسلح فراری که در جیرفت قتل انجام داده بود با تلاش پلیس در قرچک دستگیر شد.
جانشین انتظامی شهرستان جیرفت گفت: خردادماه سال جاری در اثر اختلافات مرد 32 ساله‌ای در محل پل پایداران جیرفت به ضرب گلوله به قتل رسید.
سرهنگ محمدرضایی افزود: پس از حدود 3 ماه تلاش پلیس، محل اختفای قاتل در شرق تهران شناسایی و قاتل که جوان 20 ساله‌ای است توسط پلیس آگاهی جیرفت شناسایی و دستگیر شد.
کشف سوخت
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و توقیف تانکر حامل 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در سطح استان خبر داد.
سرهنگ «جعفر رحمتی» در تشریح این خبر گفت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی حین کنترل خودروهای عبوری در آزادراه زنجان- قزوین به یک دستگاه کامیون تانکر‌دار مشکوک و خودرو را جهت بازرسی بیشتر متوقف کردند.
رحمتی با بیان اینکه پس از توقف خودرو و استعلام از سوابق آن مشخص شد این کامیون دارای بار قاچاق می‌باشد، خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی انجام شده از این کامیون، موفق شدند 30 هزار لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع مجاز کشف کنند.رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: پس از اخذ مجوز قانونی خودرو به پارکینگ منتقل و راننده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
محموله گوشی قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر از کشف یک محموله گوشی خارجی خبر داد.
سرهنگ «رجبعلی مختاری» گفت: مأموران انتظامی شهرستان شاهین‌شهر حین اجرای طرح کنترل خودروهای عبوری از آزادراه «شاهین‌شهر - کاشان» به یک سواری 405 مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.
وی با اشاره به اظهارات ضدونقیض راننده پژو و افزایش شک مأموران افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی به عمل آمد که تعداد دو هزار و 153 دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: راننده خودرو مدارک مثبته گمرکی مربوط به محموله کشف شده را ارائه نداد که خودرو و محموله آن توقیف شدند.
سرهنگ مختاری ادامه داد: در این خصوص دو قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
تصادف خونبار
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از برخورد یک خودروی پراید با خودروی نیسان و کشته و مجروح شدن 6 نفر در محور روستایی «سارمران- چهار برج» خبر داد.
سرهنگ «جاوید مهری» اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تصادف خودروی پراید با خودروی نیسان در محور روستایی «سارمران- چهاربرج»، مأموران به همراه گروه‌های امدادی سریعاً در محل حاضر شدند.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد براثر این تصادف، سه نفر کشته شدند و سه نفر دیگر به شدت مجروح شدند که به کمک عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین در پایان خاطرنشان کرد: براساس اعلام کارشناسان انحراف به چپ از جانب خودرو پراید از مهم‌ترین دلایل بروز این حادثه بوده است.
کلاهبرداری با سکه‌های تقلبی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری یک کلاهبردار با 272 میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری در استان خبر داد.سرتیپ «علیرضا مظاهری» با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام اخباری مبنی بر اینکه فردی با هویت نامعلوم با مراجعه به طلافروشی‌های سطح استان اقدام به توزیع سکه‌های ربع بهار آزادی تقلبی می‌کرد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.وی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی و هم‌چنین بازبینی دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها مشخص شد متهم خانمی میانسال است که با این ترفند اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.مظاهری با اعلام اینکه مأموران بعد از اقدامات اطلاعاتی گسترده موفق به شناسایی متهمه شدند، خاطرنشان کرد: متهمه که کارمند یکی از ادارات شهرستان جاجرم بوده به همراه 14 قطعه ربع بهار آزادی تقلبی در بسته‌بندی‌های مختلف در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

نظر شما