شناسهٔ خبر: 21540932 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت آمریکا هک شدن سامانه های رای گیری 21 ایالت را در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تایید کرد

تهران – ایرنا – دولت فدرال آمریکا به طور رسمی مسئولان انتخاباتی 21 ایالت آمریکا را در جریان حمله سایبری سال گذشته به سامانه های انتخاباتی این ایالت ها، قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام های دولتی آمریکا سال گذشته (2016) در گفت وگو با این خبرگزاری از حمله هکرهایی که احتمال می رود ماموران دولت روسیه باشند، به سامانه انتخاباتی بیش از 20 ایالت آمریکا خبر داده بود، اما برای برخی از این ایالت ها، تماس روز جمعه وزارت امنیت داخلی آمریکا، نخستین و تنها تایید رسمی بر این واقعه بود.
مقام های ایالت های آلاباما، آریزونا، کلروادو، کانکتیکت، ایلینویز، آیوا، مریلند، مینه سوتا، اوهایو، اوکلاهما، پنسیلوانیا، ویرجینیا، واشنگتن و ویسکانسین در پاسخ به تماس های این خبرگزاری، حمله هکرها را به سامانه انتخاباتی این ایالت ها تایید کرده اند.
اگرچه دولت آمریکا اعلام نکرد که چه کسی پشت این حملات سایبری بوده و جزئیاتی در مورد هدف این حملات منتشر نکرده است، اما مقامات انتخاباتی آمریکا روز جمعه این حملات را به روسیه نسبت دادند.
این خبرگزاری ادامه داد: مقامات فدرال آمریکا اظهار داشتند که در بیشتر موارد، هدف این حملات دسته ای از فعالیت های مقدماتی از جمله اسکن سامانه های رایانه ای بوده است. این حملات متوجه سامانه های رای گیری بوده و نرم افزارهای شمارش آرا محفوظ مانده اند.
بنا به گفته مقامات آمریکایی، اکثر تلاش ها برای نفوذ به شبکه انتخاباتی ایالت های آمریکا، نافرجام بوده اند و بنا بر گزارش ها، تنها ایالت ایلینویز از توانایی هکرها در نفوذ به سامانه های رای گیری این ایالت خبر داده است.
آسوشیتدپرس افزود: خبر این حملات سایبری در حالی در اختیار ایالت ها قرار گرفته است که شورایی ویژه در مورد هرگونه تبانی میان نزدیکان ترامپ و روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 آمریکا، تحقیق می کند.
ترامپ نامزد جمهوریخواهی که با شکست هیلاری کلینتون دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری (2016) آمریکا پیروز شد، اتهام مداخله روسیه در انتخابات را ساختگی دانسته و گفته است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه «قویا» نتایج به دست آمده از تحقیقات سازمان های اطلاعاتی آمریکا را رد کرده است.
**اروپام**9418**1486**مترجم: آیدا شجاع**ناشر: محسن شریفی**

انتهای پیام /*

نظر شما