شناسهٔ خبر: 21540908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ممنوعیت استفاده از آلات موسیقی غیرمتعارف در هیئت‌های عزاداری

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: استفاده از هرگونه آلات موسیقی غیرمتعارف در هیئت‌های عزاداری بروجرد ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دلیری عصر امروز در گردهمایی سرپرستان هیئت‌های مذهبی این شهرستان با تأکید بر لزوم تعامل دوسویه نیروی انتظامی و هیئت‌های مذهبی در راستای برقراری نظم در ایام عزاداری ماه محرم اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی از حمل علامت‌های بزرگ که سبب ایجاد ترافیک در سطح شهر می‌شود خودداری کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از هرگونه آلات موسیقی در عزاداری‌های ماه محرم افزود: استفاده از هرگونه آلات موسیقی غیرمتعارف ممنوع است و با استفاده‌کنندگان از این ابزار برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی بروجرد با تأکید بر رعایت ساعت شروع و خاتمه عزاداری‌ها توسط هیئت‌های مذهبی این شهرستان عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی از حمل و استفاده از سیستم‌های صوتی قوی که سبب ایجاد آلودگی صوتی و آزار شهروندان می‌شوند خودداری نمایند.

وی از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست در توزیع غذا و نوشیدنی در هیئت‌ها کمال دقت را انجام دهند تا ازدحام جمعیت سبب انتشار برخی تصاویر و سوءاستفاده دشمنان و معاندان در رابطه با توزیع غذای نذری و لطمه زدن به آبروی شیعه و نظام نشود.

دلیری در ادامه تذکرات امنیتی خود به مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان از آن‌ها خواست موارد مشکوکی که در هیئت‌ها مشاهده می‌کنند سریعاً به نیروی انتظامی گزارش دهند و از اقدامات فردی در این زمینه خودداری نمایند و در توزیع غذای هیئت‌ها نیز نظارت و دقت کافی به عمل‌آورند.

وی همچنین خواستار استفاده از حضور روحانیون و علمای دینی برای پاسخگویی به شبهات دینی در مراسم عزاداری‌های این ایام شد تا مانع طرح هرگونه شبهه و یا بازیافت و دوباره گیری وقایع عاشورا شوند.

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد نیز در این جلسه با اشاره به اعزام سالانه 800 مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان اظهار داشت: تاکنون 550 هیئت در اداره تبلیغات اسلامی بروجرد ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 140 هیئت در سامانه طوبی ثبت‌نام‌شده و 72 هیئت از این میزان تائید شده است.

وی افزود: بیش از یک هزار مداح در شهرستان بروجرد شناسایی‌شده که برای 554 مداح در این سازمان تشکیل پرونده شده و 110 پیر غلام کارت مداحی صادرشده و برای 70 مداح عادی با گذراندن دوره‌های مختلف کارت ویژه سطح‌بندی صادرشده است و درمجموع 180 مداح موفق به دریافت کارت سطح‌بندی مداحی شده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد در ادامه خواستار کنترل سیستم‌های صوتی، استفاده نکردن از ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی، رعایت زمان شروع و خاتمه عزاداری‌ها در هیئت‌ها شد و بر لزوم اقامه نماز اول وقت در هیئت‌های مذهبی تأکید کرد.

انتهای پیام/ب

استفاده از آلات موسیقی غیرمتعارف در هیئت‌های عزاداری

نظر شما