شناسهٔ خبر: 21540888 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برترهای جشنواره صلح و زیور آلات معرفی شدند/مجسمه های دفاع مقدس در هتل استقلال

صاحب‌خبر -

محمد انشایی عصر شنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره هنری صلح و زیور در تالار فارابی موزه آبگینه تهران به خبرنگار ایرنا افزود: در این جشنواره هنرمندان آثاری را در موضوعات صلح، دوستی، زمین در قالب زیور آلات در این رویداد فرهنگی و هنری ارائه دادند.
وی با بیان اینکه هدف از این جشنواره ترویج فرهنگ صلح از بعد ملی به بین المللی است اظهار کرد: ملت ایران صلح طلب بوده و مخالف هرگونه جنگ، خشونت و خونریزی بوده و با هنرهای دستی نفیس می توان دوستی و آرامش را در جهان گسترش داد.
معاون صنایع دستی استان تهران گفت: در بخش ساخت زیور آلات نیز رامش طاهریان، فرید فرقانی، سعید عزیزی، نیلوفر منصوری، امینه کاظمی، هلیا هاتفی و مرجان پرویزی و نیز در بخش طراحی دستی غزال حاجی بابایی و آیلا پرویزی نفر برتر این رویداد شدند.
وی با بیان اینکه این جشنواره با داوری آیدین آغداشلو، حمید شانس و طاها بهبهانی انجام شد اظهار کرد: در بخش کامپیوتری سارا کاکا نژاد، لیلی محرابی و علی اسماعیل زاده و همچنین در بخش مدالیوم نیز الهه فرمانیان، علیرضا صادقی و تینا شفیعی جایگاه اول تا سوم را کسب کردند.
دبیر جشنواره صلح و زیور آلات نیز به خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره هنری و صنایع دستی صلح و زیور آلات از 27 شهریور تا یکم مهر ماه در موزه آبگینه برپا شد.
ندا مجیدی ادامه داد: 178 اثر از 110هنرمند به در این جشنواره راه یافت.
وی با بیان این هدف از این رویداد الزاما تهیه آثاری با متریال طلا و سنگ های قیمتی نبوده است گفت: در این جشنواره توانستیم هنر دوره معاصر و موضوعی را مطرح کنیم.
اختتامیه نخستین جشنواره صلح و زیور به مناسبت روز جهانی صلح و با نمایش آثار برگزیده 110 هنرمند صنایع دستی با حضور رجبعلی خسرو آبادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در موزه آبگینه و سفالینه تهران برگزار شد.


** نمایشگاه مجسمه های دفاع مقدس در هتل استقلال
انشایی همچنین از برگزاری نمایشگاه مجسمه سازی دفاع مقدس در لابی هتل استقلال تهران خبر داد و گفت: این نمایشگاه از فردا - یکشنبه - به مدت یک هفته برپا خواهد شد که با متریال های طبیعی و مجسمه مومی صحنه هایی از دفاع مقدس بازسازی خواهد شد.
معاون صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین نمایشگاه دست آفریده عاشورایی از سوم مهر ماه به مدت 9 روز در برج آزادی (تالار آیینه) برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه 30 اثر عاشورایی از جمله علامت سازی، اشکال و حیوانات، پنجه عاشورایی و سمبل هایی از محرم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: امین کمالی فر **انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*

نظر شما