شناسهٔ خبر: 21540853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کدام گزینه استانداری تهران با رای مردم در اردیبهشت 96 سازگارتر است؟ کدام گزینه استانداری تهران با رای مردم در اردیبهشت 96 سازگارتر است؟

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
موضوع انتخاب استاندار تهران در دولت دوازدهم، در روزهای اخیر با برگزاری جلساتی میان کارگروهی از نمایندگان این ‏استان در مجلس حرارت بیشتری پیدا کرد.‏

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، اگرچه خروجی این جلسات هنوز مشخص نشده و برخی شرکت کنندگان در ان ‏اخبار ضد و نقیضی از گزینه های طرح شده، ارائه کرده اند، مقایسه تمامی اخبار درز کرده به بیرون، نشان می دهد که جواد ‏امام، محسن مهرعلیزاده و محمدحسین مقیمی جدی ترین گزینه ها به شمار می روند.‏

قرار است خروجی این جلسات به محمدرضا عارف ارائه شود تا او نیز نتیجه را در قالب پیشنهادی به وزارت کشور ارسال ‏کند. در این بین رایزنی با وزیر کشور نیز در دستور کار کارگروه قرار خواهد گرفت.‏
 
با توجه به حساسیت پست استانداری تهران، نیروهای سیاسی تمرکز ویژه ای روی آن دارند. در این بین، انتخاب گزینه ای ‏که هم از نظر سیاسی به طیف دولت و اصلاح طلبان نزدیک تر باشد و هم سابقه کافی و قانع کننده برای این سمت داشته ‏باشد اهمیت ویژه ای دارد.‏
در بین گزینه ها طرح شده، به نظر می رسد جواد امام بیش از دو گزینه دیگر به صندلی استانداری تهران نزدیک باشد. او ‏علاوه بر تعلق به جریان اصلاح طلب و حامی دولت، به نظر می رسد بیش از دو گزینه دیگر، مورد قبول جناح مقابل است؛ ‏گزینه هایی که نامشان در سال های اخیر در مواردی چون انتخاب شهردار و نیز روند انتخابات کشور، برای جناح اصولگرا ‏حساسیت برانگیز شده است.‏

از منظر آشنایی با مختصات استان تهران، نیز وی به دلیل سابقه سکونتش، در مرتبه قابل قبولی قرار دارد. وی پس از ‏تجربه مدیریتی در سطوح گوناگون حتی عنوان مديرنمونه در جشواره شهيد رجايي  را هم کسب کرده است.‏

از طرف دیگر، جواد امام، متولد سال 46 از مدیران جوان کشور به شمار می رود؛ این موضوع به ویژه در روزهایی که ‏بازنشسته بودن برخی از مدیران منصوب در دولت، دردسرساز شده و از سوی دیگر، شعار استفاده از جوانان به یکی از ‏شعارهای محوری تبدیل شده، اهمیت ویژه ای دارد.‏

بی تردید، تاکید بر جوان بودن، به معنای مخالفت با مجرب بودن مدیران نیست؛ اتفاقا او به دلیل مسئولیت های خود از سال ‏های گذشته، با وجود آنکه هنوز به 50 سالگی نرسیده، از مدیران مجرب به شمار می رود. ‏

او به جز مسئولیت های نظامی خود در دوران جنگ تحمیلی، که شامل مدیریت تأمین لجستیک لشکر 26 محمد رسول ‏الله(ص) و جانشینی فرماندهی و رئیس ستاد یگان مستقل ویژه شهادت می شود، مسئولیت های اجرایی متعددی را بر عهده ‏داشته است که از آن جمله می توان به جانشینی رئیس مرکز گسترش خدمات تولیدی و کشاورزی و بازرگانی استان تهران، ‏ریاست دبیرخانه شورای تأمین استان تهران، معاونت اداری و مالی ستاد آزادگان استان تهران، مشاور اجرایی موسسه ‏پیشگامان سازندگی، ریاست مرکز خدمات پرسنلی دانشگاه امام حسین (ع), معاونت اداری و مالی کتابخانه ملی، مشاور ‏وزیر نیرو و مجری طرح مقابله با آلودگی آب شرب تهران، ریاست هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت نیرو، مشاور ‏وزیر و مدیر کل دفتر مرکزی حراست وزرات نیرو، معاونت وزیر در امور مجلس، حقوقی و پشتیبانی وزارت نیرو و مامور ‏در موسسه نشرو تنظیم آثار حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد.‏

نکته قابل توجه در این سوابق، آن است که علاوه بر مسئولیت های ملی تا حد معاون وزیر، عمده مسئولیت های او در ‏ادارات کل استان تهران بوده است؛ نکته ای که می تواند تصدیقی بر بومی بودن و آشنایی او با مختصات استان تهران ‏قلمداد شود.‏

موضوع دیگر اینکه محمدجواد امام از اعضای موسس مجمع ایثارگران به شمار می رود و با 86 ماه حضور در مناطق ‏عملیاتی و نایل شدن به افتخار 40 درصد جانبازی در زمره پیشروترین رزمندگان مجرب دفاع مقدس شمرده می‌شود؛ نگاه به ‏ایثارگران همواره در سال های اخیر دوگانگی های پیچیده ای را پدید آورده است. اما آنچه طبعا باید مدنظر باشد اینکه، ‏گذشته از درستی یا نادرستی بحث امتیاز قائل شدن برای آنان، نباید نگاه به این قشر، منفی باشد تا جایی که در شرایط ‏برابر، آنها حذف شوند.‏

انتخاب استاندار تهران در دولت دوازدهم از دولت یازدهم هم دشوارتر و حساس تر شده و این بار به نظر می رسد انتظار ‏مردم از دولت برای انتخاب فردی که با رای آنها در اردیبهشت 96 تطابق بیشتری داشته باشد بالاتر رفته و ملموس تر شده ‏است؛ رایی که  هم در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی داده شد و هم در انتخابات شورای شهر تهران به طرز کم ‏سابقه ای به صندوق اصلاح طلبان ریخته شد.‏
 
منبع : تدبیر و امید

نظر شما