شناسهٔ خبر: 21540809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

۶ هکتار جنگل‌های سوزنی‌برگ کلاله و رامیان در آتش سوخت

R41471/P1377/S6,70/CT1

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه تاکنون بر اثر آتش‌سوزی‌های امروز ۶ هکتار جنگل‌‎های سوزنی‌برگ کلاله و رامیان در آتش سوخته، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ مورد آتش سوزی کوچک و بزرگ در استان گلستان گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

ابوطالب قزلسفلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: 50 هزار هکتار از جنگل‌های سوزنی‌برگ استان گلستان در مناطق خشک شرق گلستان واقع شده, ضمن اینکه استان گلستان مستعدترین استان در زمینه حریق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: بیشترین جنگل‌های سوزنی برگ در استان گلستان است که بر اثر سهل‌انگاری و موضوعات مختلف دچار حریق شده و از ابتدای سال تاکنون 250 مورد آتش سوزی کوچک و بزرگ در استان گزارش شده است.

قزلسفلو تصریح کرد: در آتش‌سوزی امروز در منطقه رامیان و کلاله, همه امکانات و تجهیزات و نیروهای امدادی و مردمی جهت مهار و اطفاء حریق به کار گرفته شده و از همکاران غرب استان نیز در مهار استفاده کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تاکید کرد: متاسفانه در عملیات‌های مختلف مهار آتش, امکانات و تجهیزات ما دچار مشکل و فرسودگی شده و نیاز به بازسازی و تعمیر برای اطفاء حریق در آینده دارد.

قزلسفلو درباره میزان وسعت آتش سوزی اظهار کرد: امروز در آتش‌سوزی شهرستان رامیان در منطقه دروازه‌علی 2 هکتار از جنگل‌های این منطقه سوخت و با توجه به وسعت 5-6 هزار هکتاری جنگل‌های  سوزنی برگ حوزه عرب‌داغ در کلاله با قدمت 20 ساله, 4 هکتار از این جنگل‌ها دچار حریق شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان یادآور شد: در حال حاضر آتش‌سوزی در 2 منطقه رامیان و کلاله مهار شده و آتش‌های کوچک مربوط به کلش‌های کشاورزی در منطقه وجود دارد که مردم و نیروهای امدادی در حال مهار کامل هستند.

قزلسفلو گفت: با توجه به 250 مورد آتش سوزی صورت گرفته در استان, بیشتر این آتش سوزی‌ها در مراحل اولیه کنترل و مهار شده و به صورت متوسط متوسط ماهیانه 2 مورد آتش‌سوزی در استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما