شناسهٔ خبر: 21540531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی مراکز اشتغالزایی دانش بنیان در کازرون

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: مددجویان با راه اندازی مراکز اشتغالزایی دانش بنیان بیش از یک میلیارد ریال وام می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد فارس در آیین افتتاح نخستین مرکز تولید لباس و تجهیزات بیمارستانی که با همکاری موسسه دانش بینان و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس در کازرون راه اندازی شد، گفت: مددجویان زیر پوشش این نهاد که بتوانند مراکز اشتغالزایی دانش بنیان راه اندازی کنند تا سقف یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام دریافت می‌کنند.

وی افزود: به سرپرست یک خانوار زیر پوشش این کمیته که مبادرت به اینگونه مراکز اشتغالزایی کند ۷۰۰ میلیون ریال وام تعلق می‌گیرد و چنانچه این فرد برای پنج نفر دیگر نیز اشتغالزایی کند به ازای هر یک از آن‌ها ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود و در مجموع تا سقف یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مددجوی کارآفرین وام پرداخت خواهد شد.

بذرافشان ادامه داد: امسال ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این امر اختصاص یافته است در حالی که در سال ۹۵ این رقم یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم این نهاد حمایتی ایجاد مراکز اشتغالزایی دانش بنیان است، اظهار داشت: با همین رویکرد اقدام به راه اندازی مرکز تولید لباس و تجهیزات بیمارستانی در کازرون کردیم.

مسئول مراکز اشتغال دانش بنیان استان فارس نیز گفت: این مرکز با هزینه‌ای افزون بر پنج میلیارد ریال کمک خیران راه اندازی شده و هم اینک برای ۱۵ نفر اشتغالزایی شده که در آینده این تعداد به ۳۰ نفر افزایش خواهد یافت.

محمد رضا غلامپور بیان کرد: در شروع کار، روزانه بیش از ۱۰۰ دست لباس برای بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این مرکز تولید و بسته بندی می‌شود.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

افتتاح نخستین مرکز تولید لباس و تجهیزات بیمارستانی در کازرون

نظر شما