شناسهٔ خبر: 21540372 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 بازي‌هاي داخل سالن آسيا 2017- ترکمنستان

راهيابي تيم ملي فوتسال به نيمه‌نهايي

ملي‌پوشان فوتسال ايران با برتري پرگل مقابل يکي از مدعيان قهرماني، به جمع چهار تيم برتر مسابقات راه يافتند.

تيم ملي فوتسال ايران در مرحله يک‌چهارم نهايي مسابقات داخل سالن آسيا به مصاف تايلند رفت و در حالي که دو بار در ابتداي بازي از حريف خود عقب افتاد، در نهايت به برتري 10 بر 4 رسيد.

بازتاب سخنان «جادوگر» در رسانه‌هاي سعودي

سخنان ستاره سابق تيم فوتبال پرسپوليس قبل از ديدار پرسپوليس برابر الهلال بازتاب زيادي در رسانه‌هاي سعودي داشت.

علي کريمي، ستاره سابق پرسپوليس و تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران قبل از ديدار سرخ پوشان برابر الهلال عربستان سخناني را بر زبان آورد که بازتاب زيادي در رسانه‌هاي عربي داشت و ظاهرا به مذاق سعودي‌ها خوش نيامده است.

کريمي در سخناني که در صفحه توييتر کنفدراسيون فوتبال آسيا هم بازتاب داشت، گفت: در کل سطح فوتبال ايران نسبت به فوتبال عربستان بالاتر است و بر اين باور هستم که الهلال نمي‌تواند حريف خطرناکي براي پرسپوليس باشد.

اين اظهارات علي کريمي در سايت‌ها و روزنامه عربستاني بازتاب زيادي داشت. سايت لوما نيوز نوشت: بازيکن ايراني الهلال را به چالش کشيد و بر اين باور است که نماينده عربستان حريف خطرناکي براي پرسپوليس نيست و تيم ايراني به فينال صعود خواهد کرد.

ديدار رفت دو تيم فوتبال پرسپوليس و الهلال سه‌شنبه هفته جاري برگزار مي‌شود و ديدار برگشت هم 25 مهر ماه برگزار خواهد شد.

تحول مسي با والورده

ستاره بارسلونا با حضور سرمربي اسپانيايي متحول شده است.

پيشرفت ليونل مسي به عنوان يک فوتباليست در زمينه‌هاي مختلف با حضور ارنستو والورده در بارسلونا شکل جديدي گرفته است. پس از ورود سرمربي ‌اسپانيايي به باشگاه بارسلونا مهاجم آرژانتيني سير صعودي داشته است. او دوباره در مرکز خط حمله قرار گرفته و توانسته است بهترين عملکرد را در اين منطقه داشته باشد. اين موضوع روي بازي بارسلونا نيز تاثير گذاشته است.

با حضور يوردي آلبا در گوش چپ (يکي از بازيکنان محبوب مسي) باعث شده است مهاجم آرژانتيني در مرکز به راحتي کار کند و خيلي راحت حريف را در محوطه جريمه تحت فشار قرار دهد. با توجه به آمار، پيشرفت مسي در زمينه گلزني شوت و پاس کاملا آشکاراست.

مسي در پنج هفته‌ لاليگا 9 گل به ثمر رسانده است که بهترين شروع براي او محسوب مي‌شود. او تاکنون 39 شوت زده است و ديگر بازيکنان آبي‌ اناري‌ها 37 ضربه زده‌اند. ارنستو والورده پس از پوکر (زدن 4 گل در يک بازي) ستاره آرژانتيني برابر ايبار گفت‌: مسي بيش از چيزي که در زمين نشان مي‌دهد باهوش است. لوييس سوارس در اين بازي حضور نداشت. با اين حال براي مسي فرقي نمي‌کند در کدام پست بازي کند. او در جايي بازي‌سازي مي‌کند که کمتر کسي فکر مي‌کند در اين نقطه اتفاقي رخ دهد.

پيشرفت مسي پايان ندارد. او در زمان فرانک رايکارد مهاجم راست به حساب مي‌آمد. اين بازيکن تحت هدايت پپ گوارديولا به عنوان مهاجم شماره 9 کاذب بازي مي‌کرد و در زمان لوييس انريکه دوباره به پست سابقش برگشت. او اکنون دوباره با والورده به مرکز خط حمله برگشته است و به خوبي بازي مي‌کند.

غفور با سايپا 2 ساله بست

ملي پوش واليبال ايران با عقد قرار دادي دو ساله به تيم واليبال سايپا تهران پيوست.

امير غفور بازيکن پست قطر پاسور باشگاه پيکان با عقد قرار دادي دو ساله به تيم سايپا تهران، ديگر باشگاه خودرو ساز پايتخت پيوست.

اين قرار داد در حالي بسته شد که امير غفور پس از قطعي شدن حضور پشت خظ زن کلمبيايي در تيم پيکان از اين باشگاه جدا شد. پيش از اين فرهاد سال افزون هم از پيکان به سايپا پيوسته بود.

«عمو نصي» سرمربي استقلال در رشت

در حالي که گفته مي‌شد به دليل محروميت ميک مک‌درموت قرار است صالح مصطفوي در بازي مقابل سپيدرود رشت به عنوان سرمربي روي نيمکت استقلال بنشيند اما به نظر مي‌رسد تصميم مسئولان اين تيم عوض شده و نصراله عبدالهي در رشت سرمربي آبي‌پوشان خواهد بود. او در اين بازي روي نيمکت خواهد نشست و کليه مسائل فني تيم در اين بازي زير نظر او خواهد بود. عبدالهي که در حال حاضر سرپرست استقلال هم هست در سال 73 ههدايت استقلال را بر عهده داشت و موفق شد با اين تيم نايب قهرمان ليگ آزادگان شود.

بازگشت جلالي

وقتي که کامپيوتر ري‌استارت شد

تا پايان هفته چهارم ليگ برتر، حسرت پيکان براي رسيدن به اولين پيروزي همچنان ادامه داشت. دو شکست و دو تساوي، همه چيزي بود که تيم مجيد جلالي در اين 4 هفته به دست آورد. پيکان فصل را با تساوي خانگي در برابر پديده آغاز کرد و بعد از باختن به پارس جنوبي، در جدال با ذوب‌آهن نيز به تساوي بدون گل رسيد. اوج بحران براي پيکان، شکست خوردن در جدال با سپيدرود رشت بود. جلالي اما حتي بعد از اين بازي نيز نگران تيمش نبود و اعتقاد داشت که روزهاي خوب پيکان از راه خواهند رسيد.

تک گل بختيار رحماني در هفته پنجم، اولين پيروزي فصل پيکان را در نبرد با فولادخوزستان رقم زد. نتيجه غافلگيرکننده‌تر، يک هفته بعد با شکست‌دادن پرسپوليس در آزادي به دست آمد. روزهاي رويايي تيم تهراني با در هم کوبيدن نفت تهران اتفاق افتاد. آن‌ها سه بار دروازه نفت را باز کردند تا سومين پيروزي متوالي‌شان را جشن بگيرند. کامپيوتر نيمکت پيکان تهران، بعد از يک شروع ضعيف، ري‌استارت شده و اين تيم حالا در رده پنجم جدول رده‌بندي قرار گرفته است. رتبه‌اي که تيم جلالي را به آينده اميدوار مي‌کند. سياه‌جامگان، گسترش فولاد و تراکتورسازي سه حريف بعدي پيکان در ليگ برتر هستند. اگر پيکاني‌ها در همين فرم بمانند، کار دشواري براي گرفتن همه امتيازها از اين سه مسابقه نخواهند داشت.

نظر شما