شناسهٔ خبر: 21539628 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تجلیل از هنرمندان ایثار و مقاومت/ رونمایی از کتاب «و آن دقایق آبی» و نماهنگ «رسم عاشقی»

گروه هنر: مراسم تجلیل از هنرمندان عرصه ایثار و مقاومت «و آن دقایق آبی» عصر امروز شنبه، اول مهر به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم تجلیل از هنرمندان عرصه ایثار و مقاومت «و آن دقایق آبی» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح؛ عصر امروز شنبه اول مهرماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم احسان محمدحسنی؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح  در سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های ایشان گفت: در این محفل گردهم آمدیم تا ضمن پاسداشت مجاهدت این عزیزان در شروع هفته گرامیداشت دفاع مقدس، از جبهه فرهنگی و هنری و کسانی که به نوعی در رشته‌های مختلف هنری در طول یک سال گذشته دست به اقدام بزرگی در خلق آثاری مرتبط با موضوع ایثار و مقاومت زدند، تشکر و قدردانی داشته باشیم.

وی گفت: همه ما با مهجوریت و مظلومیت عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی و سهم ناچیزی که از بودجه عمومی کشور صرف آن می‌شود آشنا هستیم و باید به این نکته اشاره کنم که سهم فرهنگ و هنر متعهد انقلابی و ارزشی نیز حتی از همین میزان بودجه نیز بسیار اندک است اما خوشحال از این نکته هستیم که بر و بچه‌های فرهنگ و هنر مظلوم مقاومت و انقلاب با کوچکترین چشم‌داشتی پای کار هستند و در عرصه‌های مختلف از هیچ کوششی برای به اهتزاز درآمدن  فرهنگ و هنر ماندگار انقلابی و ارزشی فروگذار نمی‌کنند.

محمدحسنی در پایان سخنان خود گفت: بزرگترین سرمایه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و عرصه فرهنگ و هنر مظلوم انقلاب و دفاع مقدس نیز همین قشر فرهنگی و هنری هستند که با دستان خالی پای در این میدان خطیر گذاشته و در حال سنگرسازی فرهنگی در برابر هجمه فرهنگی ویرانگر دشمن هستند که همین‌جا از تمامی آنها کمال تشکر و سپاس را دارم.

این گزارش حاکی است در ادامه این مراسم با حضور سردار غیب‌پرور؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محمدمهدی حیدریان؛ رئیس سازمان سینمایی، احسان محمدحسنی؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح و هاشم میرزاخانی؛ مدیرعامل گروه سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از تعدادی از سینماگرانی که در یک سال گذشته به تهیه و تولید فیلم‌‎هایی با مضمون ایثار و مقاومت پرداخته بودند به شرح زیر قدردانی شد:

محمد خزائی برای تهیه فیلم‌های سینمایی «به وقت شام» و «امپراطور جهنم»

ابراهیم حاتمی‌کیا برای کارگردانی فیلم‌های«به وقت شام» و «بادیگارد»

سعید ملکان برای تهیه فیلم «ویلایی‌ها» و منیر قیدی برای کارگردانی و طناز طباطبایی برای بازی این فیلم

سیدمحمود رضوی برای تهیه فیلم «سیانور» و بهروز شعیبی برای کارگردانی این فیلم

محمدحسین مهدویان برای کارگردانی فیلم «ماجرای نیمروز»

سعید سعدی برای تهیه مجموعه آثار سینمای دفاع مقدس و فیلم«دریاچه ماهی»(جایزه خود را به خانواده شهیدحججی اهدا کرد)

ابوالقاسم طالبی برای کارگردانی فیلم«یتیم‌خانه ایران» و علی‌رام نورایی برای بازی در این فیلم

سیدحامد حسینی برای تهیه فیلم سینمایی«سرو زیر آب» و محمدعلی باشه آهنگر برای کارگردانی آن

پرویز شیخ‌طادی برای کارگردانی فیلم «امپراطور جهنم» و علی نصیریان برای بازی در این فیلم.

در ادامه این مراسم محمد‌مهدی حیدریان؛ رئیس سازمان سینمایی به ایراد سخن پرداخت و با حضور مسعود نجابتی؛ مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، سیدمسعود شجاعی طباطبایی؛ مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از کتاب عکس، شعر و پوستر «و آن دقایق آبی» حاوی 48 پوستر طراحی شده از عکس‌های دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

این گزارش حاکی است، سپس رسول نجفیان؛ هنرمند سینما، تلویزیون و تئاتر و موسیقی به روی صحنه آمد و با حضور او از نماهنگ «رسم عاشقی» با موضوع شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، کاری از مرکز آوای انقلاب اسلامی «مأوا» به خوانندگی وی رونمایی شد.

در پایان این مراسم نیز پیش از سخنرانی سردار غیب‌پرور؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین، از خانواده شهدای مدافع حرم به شرح زیر با اهدای هدایایی تجلیل شد:

شهید شیردل، شهید خدادادی، شهید سیرت‌نیا، شهید سهرابی، شهید رضایی، شهید یزدانی، شهید نوروزی، شهید عسگری، شهید عبداللهی، شهید کریمی، شهید مشجری.

نظر شما