شناسهٔ خبر: 21539330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

معاون استاندار خراسان رضوی: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات کشوری افزایش یافته است

سید جواد حسینی روز شنبه در نشست مشترک اعضای شورای آموزش و پرورش، هیات رئیسه پارلمانهای آموزش و پرورش و پارلمان مشورتی زنان کاشمر افزود: با این وجود باید سهم

صاحب‌خبر - سید جواد حسینی روز شنبه در نشست مشترک اعضای شورای آموزش و پرورش، هیات رئیسه پارلمانهای آموزش و پرورش و پارلمان مشورتی زنان کاشمر افزود: با این وجود باید سهم آموزش و پرورش از مجموع اعتبارات کشوری به 20 درصد برسد.
وی ادامه داد: اگر کشوری می‌خواهد شاهد تحول در آموزش و پرورش خود باشد باید حداقل 20 درصد اعتبارات را به این بخش اختصاص دهد. هم اینک 11 و 9 دهم درصد اعتبارات کشور به آموزش و پرورش اختصاص دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: غیر از منابع دولتی باید از دو منبع دیگر هم برای آموزش و پرورش استفاده کرد که یکی از این منابع آزادسازی ظرفیتهای درونی آموزش و پرورش است. اگر دولت و مجلس ظرفیتهای درونی آموزش و پرورش را آزاد کنند به یک ریال بودجه دولتی نیازی نخواهد بود چون آموزش و پرورش سازمانی است با داراییهای بسیار بالا و امکاناتی دارد که هیچ اداره‌ ای ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش نخستین حلقه‌ تحول را در آموزش و پرورش منابع ذکر و بیان کرد: کسانی که گمان می‌کنند این حلقه منابع باید صرفا از طریق دولت پر شود سخت اشتباه می‌کنند. در شرایطی که هم سند داریم و هم امکانات آموزشی فرصت مناسبی است برای اینکه از تحول در آموزش و پرورش صحبت کنیم.
حسینی به مشکلات پیش روی آموزش و پرورش و معلمان اشاره و بیان کرد: اگر می‌خواهیم ارتقاء کیفیت را در آموزش و پرورش شاهد باشیم توجه به پر کردن سه حلقه از حلقات نظام تعلیم و تربیت به لحاظ مداخلات مدیریتی مهم است.
وی افزود: همه کسانی که تاکنون وزیر آموزش و پرورش بوده‌اند خواستار ارتقاء آن و بهبود وضع معلمان بوده‌اند اما هیچکدام نتوانسته‌اند رضایت معلمان و جامعه را به دست بیاورند. یکی از اشتباهات تاکنون این بوده وزرای آموزش و پرورش می ‌رفتند و چانه‌زنی می‌کردند که دولت بودجه آموزش و پرورش را افزایش دهد در صورتی که هیچ دولتی نمی‌تواند بودجه آموزش و پرورش را آنقدر افزایش دهد که رضایت معلمان و جامعه محقق شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تحولات رو به آینده در فراگرد‌ها و فرآیندهای آینده آموزش و پرورش حلقه دومی مورد نیاز برای تحول ذکر و بیان کرد: باید کاری کنیم که مدرسه جامعه و جامعه مدرسه شود. حلقه سوم هم این است که آموزش و پرورش متحول نخواهد شد مگر اینکه مسأله اصلی و گفتمان غالب جامعه شود.
وی افزود: هیچ جامعه‌ای رشد و پیشرفت بیشتری از رشد و پیشرفت مدارس خود نخواهد یافت زیرا مدارس جعبه سیاه جامعه و به تعبیر مقام معظم رهبری کانون تحول جامعه هستند.

* رونق تشکلهای خلاقانه در دولت تدبیر
فرماندار کاشمر نیز در این نشست گفت: در دولت تدبیر و امید تشکلهای منطقی و خلاقانه بسیاری به خصوص در بخش فرهنگی کشور شکل گرفته اند.
حسن فرهادی به تشکیل پارلمانهای اثرگذار از جمله پارلمان اولیاء، مدیران، دانش آموزان و معلمان اشاره و بیان کرد: در وزارت کشور دولت تدبیر و امید هم این کارهای خلاقانه شروع شده است.
وی افزود: با همت استاندار و معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از بین 25 سازمان به صورت قانونی و دقیق پارلمان بانوان اجرا و با حضور همه سمنها و هنرمندان و اقشار مختلف پارلمان بانوان تشکیل شده است.
فرماندار کاشمر همچنین گفت: همراهی دستگاههای اجرایی با دستگاههای فرهنگی به خصوص آموزش و پرورش در این شهرستان در اولویت قرار دارد. به پاس خدماتی که مسئولان در بخش فرهنگی داشته اند خیران نیز کارها و مشارکتهای بسیاری داشته اند بطوری که در آموزش و پرورش کاشمر با کمک افراد نیکوکار 40 پروژه اجرا کرده است.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
7497/1858

نظر شما