شناسهٔ خبر: 21538001 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال

توقف صدرنشین ، سقوط پرسپولیس

صاحب‌خبر - گروه ورزشی اصغرمنصورکاظمی:هفته هفتم رقابت های لیگ برتربا برگزاری هفت دیدارطی روزهای پنجشنبه و جمعه به پایان رسید. دردیدارهای این هفته همه نگاهها به
ال کلاسیکوایران که روزپنجشنبه بین تیم های
سپاهان و پرسپولیس دوخته شده بودکه درپایان با نتیجه تساوی به پایان رسید.هرچند که سایردیدارها هم ازاهمیت خاصی برای دیگرتیم های لیگی برخوداربود اما حساسیت دیدارورزشگاه نقش جهان بسیاربالا بود.اما روزجمعه دیدارسایپا با صدرنشین لیگ یعنی پارس جم جنوبی نیزازحساسیت بالایی برای تیم جنوبی برخورداربود.که این دیدارنیز با تساوی به پایان رسید.

سیاه‌جامگان صفر گسترش فولاد 1
گسترش فولاد به روند ناکامی‌های خود پایان داد و از تک گلی که توسط خالقی‌فر به ثمر رسید تا پایان مسابقه دفاع کرد و به برد ارزشمندی رسید.شاگردان اکبر میثاقیان بعد از یک برد و دو تساوی روزپنجشنبه بهترین فرصت را داشتند تا با کسب پیروزی مقابل گسترش فولاد امتیازات خود را دو رقمی کنند و به جمع تیم‌های بالای جدول اضافه شود ولی شوت دقیقه 12 رضا خالقی‌فر و بعد از آن دفاع شاگردان لوکا بوناچیچ در کنار بی‌دقتی مهاجمان تیم مشهدی اجازه نداد آنها حتی به یک امتیاز برسند؛ گسترش فولاد با این برد 7 امتیازی شد تا بالاخره از قعر جدول نجات پیدا کند.

استقلال خوزستان صفرسپیدرود صفر
سپیدرود رشت با دفاع منطقی در ورزشگاه غدیر موفق شد یک امتیاز به دست بیاورد، حملات دنباله دار تیم ویسی در این بازی منجر به گل نشد.استقلال خوزستان پس از باخت ۶برصفر برابر ذوب آهن برای جبران مافات به مصاف سپیدرود در اهواز رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. حملات دنباله دار نیمه دوم استقلالی ها به گل تبدیل نشد تا خاطره تلخ فولاد شهر فراموش نشود. هرچند که استقلال خوزستان دربرابر سپیدرود بازی بهتری به نمایش گذاشت اما بازیکنان این تیم قدرفرصت های ایجاد شده روی دروازه حریف را ندانستند تا درنهایت دو تیم به تقسیم امتیاز این بازی بپردازند.

سپاهان 2 پرسپولیس 2
تیم فوتبال پرسپولیس در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال درحالی که تا دقایق پایانی از سپاهان پیش بود، در نهایت به تساوی رضایت داد تا خود را آماده بازی با الهلال عربستان کند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در همان دقایق ابتدایی توسط علی علیپور به گل رسیدند ولی این گل از سوی اشکان خورشیدی داور مسابقه مردود اعلام شد. بعد از آن کیفیت بازی به طور محسوسی افت کرد و دو تیم موقعیتی روی دروازه مقابل خلق نکردند.دردقیقه 27:شوت رافائل بازیکن تیم سپاهان که با اختلاف کم از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت، یخ بازی را آب کرد. در دقیقه ۳۳ پرسپولیس موقعیتی را با ارسال محسن مسلمان به دست آورد و مهدی طارمی این سانتر را به جای سر با دست به سمت وحید امیری انداخت و امیری هم این توپ را گل کرد؛ ولی داور این گل را هم مردود دانست و به طارمی کارت زرد داد.سرانجام تلاش مهدی طارمی برای گلزنی به سپاهان در دقیقه ۳۹ جواب داد و این بازیکن توانست از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس گل بزند تا نیمه اول با همین یک گل به اتمام برسد. خطای پنالتی هم توسط سیاوش یزادنی روی طارمی رخ داد بود.در نیمه دوم این سپاهان بود که برای جبران نتیجه کارش را هجومی تر آغاز کرد. ابتدا ساسان انصاری شوتی به سمت دروازه پرسپولیس زد که علیرضا بیرانوند با اثرگذاری روی این توپ مانع گلزنی سپاهان شد. پرسپولیس دفاعی تر از نیمه نخست ظاهر شد. همین مسئله باعث شد دفاع پرسپولیس در دقایق ابتدایی نیمه دوم زیر فشار حملات سپاهان قرار بگیرد. این حملات در دقیقه ۶۱ جواب داد. مروان حسین با یک ضربه سر توانست دروازه پرسپولیس را باز کند.بعد از گل تساوی، پرسپولیسی ها به خودشان آمدند و مجددا بازی را در دست گرفتند. نتیجه تلاش بازیکنان پرسپولیس هم گلی بود که علی علیپور در دقیقه ۷۲ روی پاس در عمق فرشاد احمدزاده به ثمر رساند.پرسپولیس بعد از این گل بازهم فرصتهایی برای گلزنی داشت ولی قدر این موقعیتها را ندانست تا در دقیقه ۸۷ دوباره گل تساوی را دریافت کند. اینبار جلال الدین علیمحمدی توانست روی سانتر زیبای میرزایی و غفلت مدافعان پرسپولیس گل دوم سپاهان را به ثمر برساند.پرسپولیس در حالی این دو گل را دریافت کرد که علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوشش روی هر دو گل مقصر بود و همین امر نگرانی ها برای بازی با الهلال را بیشتری خواهد کرد.بعد از این گل درگیری هایی بین بازیکنان سپاهان و پرسپولیس رخ داد که داور به میلاد سرلک و جلال علی محمدی از سپاهان و فرشاد احمدزاده از پرسپولیس کارت زرد داد.تلاش بازیکنان دو تیم برای تغییر نتیجه ثمری نداشت تا بازی در نهایت با همان نتیجه تساوی ۲ به ۲ تمام شود.که باتوجه به پیروزی پدیده مقابل تراکتورسازی ، سرخپوشان پایتخت به دلیل تفاضل گل زده کمتربا سقوط یک پله ای درجدول مواجه شدند.

تراکتورسازی یک پدیده 2
تیم فوتبال پدیده خراسان با برتری مقابل تراکتورسازی، جای پرسپولیس را در رده دوم جدول گرفت.دو تیم تراکتورسازی تبریز و پدیده مشهد روز جمعه با قضاوت حمید حاج‌ملک در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند و در حالی که بازی تا دقیقه ۸۰ بدون گل دنبال می‌شد، با برتری
۲ بر یک پدیده به پایان رسید. برای تیم مهمان در این
دیدار، قاضی و خانزاده گلزنی کردند و تک گل میزبان را ایران‌پوریان به ثمر رساند.تلاش دو تیم در نیمه اول برای به ثمر رساندن گل به نتیجه ننشست و در حالی که در دقایق پایانی نیمه اول، میل به گلزنی بیشتر شده بود، تساوی بدون گل در اسکوربرد ورزشگاه نقش بست. در نیمه دوم نیز شاگردان گل‌محمدی برای پیروز شدن بر حملات خود افزودند اما گرفتن پنالتی به سود مشهدی‌ها در دقیقه ۸۰ ورق را برگرداند.این پنالتی که با برخورد توپ به دست نادری برای پدیده گرفته شده بود، توسط محمد قاضی وارد دروازه شد. محمدرضا خان‌زاده نیز تنها سه دقیقه بعد، با ضربه‌ای زمینی از پشت محوطه جریمه گل دوم پدیده را به ثمر رساند.محمدرضا خلعتبری بازیکن پدیده مشهد بعد از درگیری با ایران‌پوریان در دقیقه ۸۸ از زمین بازی اخراج شد.ایران‌پوریان در دقیقه 2+90 از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. بعد از این گل، بازیکنان دو تیم لحظاتی با هم درگیر شدند و جو ورزشگاه متشنج شد.پدیده مشهد با این برد، به همراه پرسپولیس، ۱۴ امتیازی شد اما با تفاضل گل برابر و به لطف یک گل زده بیشتر به رده دوم صعود کرد.تراکتورسازان نیز با هفت امتیاز در رده نهم باقی ماندند.

پیکان 3 نفت تهران 1
دردربی کوچک پایتخت تیم های پیکان ونفت به مصاف هم رفتند که تیم خودرو سازان با غلبه برحریف به رتبه پنجم جدول رسید.تیم پیکان که هفته گذشته و در چارچوب هفته ی ششم رقابت های لیگ برتر موفق شد با کسب نتیجه ای قابل تحسین شاگردان برانکو ایوانکوویچ را شکست دهد و 8 امتیازی شد. نتیجه ای که باعث گردید جلالی و شاگردانش تا حدودی از زیر بار فشارهای موجود خارج شوند. در سوی دیگر نفت تهران که برای دومین بار علی کریمی را روی نیمکت خود می بیند آمده بود تا با غلبه برپیکان ازبحران خارج شود. بازی را تیم نفت بهترآغاز کرد وخیلی زود دردقیقه 3 : توسط عیسی ال کثیر روی یک ضربه ایستگاهی که
در موقعیت مناسبی برای شاگردان علی کریمی به دست آمده بود، گل اول را به ثمررساندند.بعد ازاین گل شاگردان مجید جلالی نبض بازی را دردست گرفتند.در دقیقه ٢۶:پیکان موفق شد با ضربه دیدنی و پرقدرت محمد صادق بارانی از پشت محوطه جریمه توپ را به تور دروازه میلاد فراهانی برساند.بعد ازاین گل ودر دقیقه ٣٢ ارسال بازیکنان پیکان به عمق خط دفاعی نفت با بی احتیاطی خادم پور همراه شد که در کورس با امیر روستایی در تلاش برای کسب مالکیت بود. پس از برخورد با اوداور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد و مرتضی آقاخان موفق شد در جهت حرکت فراهانی گل دوم پیکان را به ثمر برساند.تا نیمه اول به سود پیکان خاتمه یابد. با شروع نیمه دوم بازهم این تیم پیکان بود که بازی برتری رابه نمایش گذاشت .دردقیقه 78:نفوذ امیر روستایی از سمت چپ خط تهاجمی تیم پیکان با پاس کات بک این بازیکن همراه شد و مرتضی اقاخان هم پس از چند قدم که در عرض حرکت کرد با یک ضربه محکم توپ را به سومین گل پیکان بدل کرد.

سایپا 1 پارس جم جنوبی 1
درتهران سایپا میزبان پارس جم جنوبی بودند. شاگردان علی دایی برای پیروزی دراین دیدارخانگی مقابل صدرنشین لیگ ازابتدادراندیشه پیروزی برحریف بودند.اما درپایان این دیدارپربرخورد به تساوی انجامید.تا صدرنشین لیگ با یک امتیازتهران را ترک کند.نیمه اول بازی سایپا و پارس جنوبی جم یک بازی درگیرانه و پایاپای از سوی دو تیم بود و در نهایت بدون این که گلی از روی خط دروازه ها رد شود به پایان رسید. سایپا با انگیزه پیروزی در این مسابقه به میدان آمد اما پارس جنوبی نیز با تغییراتی که مهدی تارتار در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود بازی درگیرانه ای را با حریف تدارک دیده بود. دوتیم با بازیکنان دونده و پرتلاششان در میانه زمین جدال سنگینی برای تصاحب توپ داشتند. بازیکنان سرعتی هردوتیم نیز نفوذهای زیادی را از جناحین روی دروازه های هم تدارک دیدند و قصد داشتند با پاس های سرعتی مهاجمانشان را در موقعیت گلزنی قرار دهند. هردوتیم سایپا و پارس جنوبی دو سه موقعیت مناسب هم روی دروازه هم به وجود آوردند اما در نهایت هیچکدام تبدیل به گل نشد و بازی دو تیم درنیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.با شروع بازی درنیمه دوم بازهم بازیکنان دوتیم دراندیشه گلزنی بودند.دردقیقه 86: روی یک ضد حمله سایپایی ها از سمت راست روی دروازه پارس محمد سلیمانی با یک ضربه ی پای راست توپ را از زاویه ‌مخالف به گوشه ی دروازه ی پارس فرستاد.تا میزبان به گل برسد.دردقیقه 6+90 در وقت های اضافه بازی علی دشتی مهاجم پارس جنوبی در محوطه جریمه سایپا سرنگون شد. که داورمسابقه اعلام یک ضربه پنالتی به سود تیم میهمان نماید تا وحید حمدی نژاد در این توپ را تبدیل به گل تساوی کند.

صنعت نفت آبادان صفر فولاد خوزستان یک
دردربی خوزستان، صنعت نفت میزبان فولاد خوزستان درورزشگاه تختی آبادان بود.دو تیم برای رسیدن به سه امتیاز بازی وارد میدان شدند. اما درپایان این تیم فولاد بو که با برتری به سه امتیاز این دیدارحساس رسید.تک گل این دیدار دردقیقه 24: توسط علی اصغرعاشوری وارد دروازه صنعت نفت شد. تیم فولاد با این پیروزی به رتبه چهارم جدول صعود نمود.

نظر شما