به گزارش ایسنا، اسفندیار چاربند در مراسم بازگشایی مدارس لرستان که در محل دبیرستان پسرانه استعدادهای درخشان خرمآباد برگزار شد با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: همزمانی ایام محرم با شروع سال تحصیلی که تحصیل در مکتب تقوا و علم است را به فال نیک میگیریم.
وی با اشاره به اینکه هنگامیکه صحبت از تحول در آموزش و پرورش میشود باید در ارتباط با این مهم به گفتمان نزدیک شویم و انتظار و توقعمان را از تحول به خوبی بیان کنیم، تصریح کرد: آنچه در دنیا معیار و مبنای توسعه قرار گرفته خلاقیت است و در مجموع تفاوت جوامع، کشورها، اقتصادی، مبانی جامعهشناسی و رفتارها مبتنی بر خلاقیت است.
چاربند اضافه کرد: هر کشوری پرورش خلاقیت را از دستگاه تعلیم و تربیت آغاز کرده است، چنانچه تمام ساز و کارهای ما نیز مبتنی بر خلاقیت باشد به تحول که عصاره تحول در آموزش و پرورش است خواهیم رسید.
رئیس مرکز برنامهریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش سوق دادن جامعه به سمت تفکر و اندیشه را ضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این مهم با انجام پژوهش صورت میگیرد، تصریح کرد: تحول با محفوظات، تجربه و تفکر محقق میشود و قطعاً به راه انداختن موتور اندیشیدن در انسان منجر به تحول میشود.
چاربند خاطر نشان کرد: مهارت تفکر و اندیشیدن به واسطه روش تدریس معلمان است که فرد به خلاقیت میرسد و تبدیل به انسانی مولد میشود که در موقعیتهای مختلف و متناسب با مقتضیات، تدبیر و تولید میکند در غیر این صورت تقلید و کپی میکند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: روشهایی که اندیشیدن و تفکر را تحریک کند باید در کلمهها بکار گرفته شود.
وی با بیان اینکه امسال بیش از 13 میلیون دانشآموز و 940 هزار فرهنگی و نیروی ستادی فعالیت خود را آغاز میکنند، اظهار کرد: این در حالیست که 830 هزار نفر از این جمعیت در مدارس و مابقی در ستاد و مناطق کل مشغول میشوند.
چاربند افزود: بیش از 15 هزار معلم نیز امروز در مناطق صعبالعبور با بالگرد مستقر میشود تا به عشق توسعه منابع انسانی در کلاسها حضور یابند.
رئیس مرکز برنامهریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: چه بسیارند معلمانی که در این مسیرها دچار حادثه میشوند و هر سال تعداد زیادی از همکاران ما بدون هیچ پشتوانه مالی این مسیرها را طی میکنند تا به امر مقدس تعلیم و تربیت بپردازند.
چاربند با اشاره به اینکه باید با دانشآموزان با مهارت تربیت کنیم، تصریح کرد: مهارتآموزی صرفاً مهارتهای فنی و حرفهای نیست بلکه باید مهارتهای شهروندی برای حفظ محیط زیست، مسئولیتپذیری و کارگروهی تجربه شود که مبنای آن تفکر است که با بصیرت کامل دانشآموزان و با اغتنام فرصت محقق میشود.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاعرسانی خود را در این رابطه انجام میدهد.
∎
نظر شما