شناسهٔ خبر: 21537770 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نمایش «نقطه کور» در جشنواره استکهلم

فیلم مهدی گلستانه امشب در جشنواره قیلم های ایرانی استکهلم افتتاحیه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

امشب افتتاحیه «نقطه کور» در جشنواره استکهلممهدی گلستانه تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص آخرین وضعیت نمایش «نقطه کور» در جشنواره های خارجی به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: امشب افتتاحیه این اثر در جشنواره فیلم های ایرانی در استکهلم است.

وی افزود:برای حضور در جشنواره پونا هند هم برنامه ریزی داشتیم که منتظر جواب هستیم و احتمالا جزو گزینه های اصلی این فستیوال باشد.

گفتنی است جشنواره بین المللی فیلم استکهلم بیش از ۱۷۰ فیلم را از ۴۰ کشور جهان به نمایش در می آورد و در پایان نمایش فیلم ها نیز جلسات نقد وبررسی آن ها را با حضور تماشاگران برگزار می کند. تمام فیلم ها به صورت سانسور نشده به نمایش در می آیند، گرچه جشنواره محدودیت سنی ۱۵ سال به بالا دارد. 

هدف جشنواره بین المللی فیلم استکهلم توسعه مرزهای سینمای سوئد با گزینش آثار خلاقانه تولید شده در این کشور است. همچنین در سمینار هایی که در این جشنواره برگزار می شود مخاطبان می توانند با دیدار با بازیگران و کارگردانان مطرح، تجربه منحصر بفردی از حضور در جشنواره داشته باشند. 

جوایز این جشنواره در بخش های زیر اهدا می شوند: بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلم کوتاه، جایزه ویژه تماشاگران، جایزه فیپرشی ( انجمن جهانی منتقدین )، جایزه انوار شمالی، بهترین فیلم موبایلی و جایزه یک عمر فعالیت هنری.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما