شناسهٔ خبر: 21537465 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تجهیز و هوشمندسازی 750 کتابخانه عمومی و مدرسه ای کشور توسط بنیاد قلم چی

رمضانعلی محسنی روز شنبه در آئین افتتاح کتابخانه های عمومی استاد اسداللهی روستای شایق شهرستان سرعینافزود: در سال گذشته بنیاد قلم چی 13 پروژه تکمیل و تجهیز

صاحب‌خبر - رمضانعلی محسنی روز شنبه در آئین افتتاح کتابخانه های عمومی استاد اسداللهی روستای شایق شهرستان سرعین
افزود: در سال گذشته بنیاد قلم چی 13 پروژه تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی در استان اردبیل را از جمع 35 کتابخانه موجود در کشور تقبل کرد.
او اظهار کرد: تکمیل یا تجهیز کتابخانه های عمومی موران گرمی و فخرآباد مشگین شهر نیز توسط قلم چی صورت گرفته که در آینده نزدیک شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.
مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این مراسم از تکمیل 35 پروژه کتابخانه ای در کشور توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی خبر داد.
محمدربیع احمدخانی با بیان اینکه در این کتابخانه ها، 30 هزار عضو فعال از وجود 110 هزار نسخه کتاب در مخازن کتابخانه بهره می برند، اظهار کرد: بنیاد قلم چی، 25 هزار نسخه کتاب کمک آموزشی به ارزش 9 میلیارد ریال به 2 هزار کتابخانه عمومی در کشور اهدا کرده است.
وی اظهار کرد: کتابخانه های عمومی یکی از بارزترین مراکز کشور در توسعه فرهنگی و علمی جامعه بشمار می روند.
وی با دعوت از خیرین استان اردبیل به مشارکت در پروژه های ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه های عمومی، این مشارکت را قدمی ماندگار در جهت کسب فیوضات اخروی دانست.
عاطف ناصری ، فرماندار سرعین هم با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، ایام عزاداری ماه محرم و فصل بازگشائی مدارس از این مناسبت ها به عنوان رویدادهایی فرهنگی یاد برد و گفت: اهمیت فرهنگ تا بدان حد است که صاحبنظران از آن به عنوان پایه توسعه یاد می کنند.
وی افزود: انتظار ما از خیرین سرعینی این است که در ساخت کتابخانه در سایر روستاهای این شهرستان همت به خرج دهند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز با تقدیر از حمایت فرماندار و امام جمعه سرعین و مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی در پروژه های کتابخانه ای، خیرین کتابخانه ساز را جزو شریف ترین قشرهای جامعه معرفی کرده و اظهار کرد: مهندس قلم چی در کنار فعالیت های کمک آموزشی، نگاه ویژه ای به توسعه فرهنگی بویژه در مناطق محروم دارند.
رباب عزیزخانی به افتتاح 2 باب کتابخانه عمومی نهادی در سال 94 و 6 باب کتابخانه عمومی نهادی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افتتاح کتابخانه عمومی روستای شایق و ساختمان جدید کتابخانه عمومی روستای لنبر، تعداد کتابخانه های عمومی استان به 61 باب کتابخانه عمومی نهادی و 12 باب کتابخانه مشارکتی افزایش یافت.
وی تشریح کرد: از این تعداد 15 باب کتابخانه عمومی روستایی است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهید شاهرخ قلیزاده نیز در روستای لنبر شهرستان خلخال برگزار شد.
کتابخانه های عمومی روستاهای شایق و لنبر هر کدام در 152 متر مربع و با متوسط اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک های خیرین احداث شده است.
طرح توسعه کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان پارس آباد از دیگر پروژه هایی بود که با مشارکت و حمایت بنیاد علمی آموزشی قلم چی به سرانجام رسیده و افتتاح شد.
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل حدود 59 دقیقه است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

نظر شما