شناسهٔ خبر: 21536763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامزادگان و مساجد مراغه پذیرای عزاداران حسینی در سوگواره بصیرت عاشورایی

مراغه - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان امامزادگان و مساجد این شهرستان خبرداد و گفت: این اماکن مقدس پذیرای عزاداران حسینی در ایام محرم امسال است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام فریدون مطهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی به عنوان حرکتی فرهنگی از اول محرم در جوار آستان امامزادگان سید محمد (ع) و سید ابراهیم (ع) این شهرستان آغاز شده است.
وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی و مذهبی علاوه بر آستان امامزادگان در 35 مسجد این شهرستان نیز در حال برگزاری است.
وی اضافه کرد: برگزاری آیین های عزاداری، سخنرانی و زیارت عاشورا از جمله برنامه ها و آیین های فرهنگی و مذهبی در قالب این سوگواره است.
حجت الاسلام مطهری گفت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین و احلی من العسل از دیگر برنامه های شاخص در اماکن مذهبی، آستان امامزادگان و مساجد این شهرستان در طول ایام عزاداری ماه محرم است.
وی افزود: برپایی خیمه های معرفت با حضور روحانیون در راستای پاسخ به مسایل شرعی، تبیین فرهنگ حسینی و نهضت عاشورا و ترویج فرهنگ وقف در قالب طرح بصیرت عاشورایی در حال انجام است.
وی با اشاره به برگزاری آیین تجمع بزرگ زنان مراغه در 12 محرم اضافه کرد: در این تجمع با عنوان آئین رهروان زینبیه که در امامزادگان این شهرستان برگزار می شود، بانوان عزادار و حسینی در قالب تجمعی فرهنگی و مذهبی به سوگواری خواهند پرداخت.
شهرستان 250 هزار نفری مراغه در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار داشته و عزاداری های ماه محرم در این شهرستان با شور و حال کم نظیری برگزار می شود و پذیرای هزاران مسافر از شهرهای مختلف کشور است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487

نظر شما