شناسهٔ خبر: 21536671 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

71378

همسر شهاب حسینی بازیگر یک تئاتر، اکران‌های ویژه جشنواره عمار، آغاز پیش فروش نمایش «کلنل»،آیین رونمایی از مجموعه نقدهای خسرو دهقان و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

صاحب‌خبر -

پریچهر قنبری، همسر شهاب حسینی  پس از ٢٠ سال دوباره با نمایش "دریبل " نوشته داریوش علیزاده به کارگردانی سعید دشتی به روی صحنه‌ی تئاتر می‌رود. 

به گزارش ایسنا، وی که در سال ٧٦ در نمایش " بر کرانه‌ی باد " به کارگردانی مینا ابراهیم زاده در کنار شهاب حسینی به ایفای نقش پرداخته بود ؛ همچنین در فیلم سینمایی "  ساکن طبقه وسط " به کارگردانی سید شهاب حسینی نقش کوتاهی را بر عهده داشته است.

از دیگر عوامل می‌توان به مهدی سلسله ( تهیه کننده ) ، حنیف سروری ( جانشین تهیه و مجری طرح ) ، رها جهانشاهی ( دستیار و برنامه ریز ) ، سعید دشتی ( طراح صحنه ) ، ایمان اسکندری ( طراح لباس و نور ) ، کارنگ طیاری ( گرافیست ) ، سید علی سجادی ( ساخت تیزر) ، نوشین تبریزی ( عکاس ) و سارا حدادی ( مشاور رسانه ای و تبلیغات ) اشاره کرد.

دیگر بازیگران این نمایش متعاقبا اعلام خواهند شد.

دریبل به نویسندگی داریوش علیزاده و به کارگردانی سعید دشتی از نیمه ی مهر ماه در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز به روی صحنه خواهد رفت.

«جزیره ساتن» در تماشاخانه عمارت روبرو

نمایش «جزیره ساتن» به کارگردانی فاطمه فریدون از 11 مهر در تماشاخانه عمارت روبرو در قالب اجرای عمومی، به صحنه می‌رود.

نمایش «جزیره ساتن» نوشته فاطمه فریدون بر اساس رمانی با همین نام اثر تام مک کارتی است که از 11 تا 22 مهر ساعت ٢٠ در تماشاخانه عمارت روبرو به صحنه می‌رود.

در این نمایش که کارگردانی آن نیز بر عهده فاطمه فریدون است، فرزانه زینتی، کیوان سررشته و امید سلیمی و فرزانه زینتی به ایفای نقش می‌پردازند.

کارگردان «جزیره ساتن» درباره این نمایش چنین گفته است: «جزیره ساتن» حاصل یک سال ایده پردازی در مورد مساله «رسانه» در تئاتر است. ما به «مواجهه ای» می‌پردازیم که هر لحظه رخ میدهد و شاید درست در همین لحظه که از طریق شبکه‌های اجتماعی، این نوشته را می‌خوانید، رخداد اصلی نمایش ما را تجربه می کنید؛ مجاز یا واقعیت.

کیوان سررشته و فاطمه فریدون دراماتورژی «جزیره ساتن» را بر عهده دارند و کسرا پاشایی طراح صدا، افرا میرفارسی طراح فضا، فائزه رخ فیروز طراح حرکت، الیاس نادری دستیار اول کارگردان و برنامه ریز، آفرین بهشتی منشی صحنه و نوید آقاخانی عکاس و تصویربردار این اثر نمایشی هستند.

اکران‌های ویژه جشنواره عمار برای عزاداران حسینی

همزمان با آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس، غرفه جشنواره مردمی فیلم عمار در هئیت میثاق دانشگاه امام صادق(ع) شروع به کار کرد.

به گزارش «......»، همزمان با آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس، غرفه جشنواره مردمی فیلم عمار در هئیت میثاق دانشگاه امام صادق(ع) شروع به کار کرد.

بنابرین گزارش، در این غرفه که تا پایان دهه اول محرم در این دانشگاه، میزبان عزاداران حسینی خواهد بود، در کنار عرضه، ثبت‌نام و اکران آثار جشنواره عمار، محصولات دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب هم عرضه می‌شوند.

پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «کلنل» آغاز شد
پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «کلنل» به کارگردانی خیراله تقیانی از ساعت 12 امروز اول مهرماه آغاز شد. 
نمایش «کلنل» از 15 مهرماه هرشب ساعت 19/30 در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه می‌رود. 
‏  حسین پاکدل، شهرام‌ حقیقت ‌دوست، اتابک نادری، سیروس همتی، آرش آصفی، مونا فرجاد، آتیه جاوید،   مصطفی ساسانی، جواد پورزند، وحید نفر، علی‌رضا ناصحی، الهه شه‌پرست، حسین شفیعی، محمد شکری،   سیامک توده فلاح، محسن مهری دروی، آناهیتا خسروی، سمیرا سلیمی، زینب قمری، میلاد ابراهیمی،   مهیار طهماسبی، حامد بدیعی، نگار جعفری، سروناز جمشیدی، امیر باد بدست، آیسان حداد در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. 
همچنین سالار عقیلی با آهنگسازی بابک زرین چند قطعه موسیقی برای نمایش «کلنل» خوانده‌است.
سالار عقیلی و بابک زرین پیش‌تر در قطعاتی مانند جان من فدای ایران، چتر خورشید، حس خوب زندگی، تیتراژ سریال تبریز در مه وتیتراژ آغاز سریال معمای شاه و ... با هم همکاری داشته‌اند. 
قصه‌ی نمایش  «کلنل» که نوشته خیراله تقیانی‌پور است در سالهای مشروطه‌ی دوم (مشروطه صغیر- استبداد محمد علی شاه قاجار) روایت می‌شود و داستان عزیز جوان 35 ساله متمول و جاه طلب از خاندان قجر است که به دنبال پوشیدن ردای حاکمیت تهران است...
نمایش «بوقلمون» که سال ۹۴ در سالن چهارسو مجموعه تاترشهر به روی صحنه رفت، آخرین اثر خیراله تقیانی‌پور است که با استقبال مخاطبان مواجه شد. 
علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت www.tik8.com    مراجعه نماید. 
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان: خیرالله تقیانی پور، دستیار یک و برنامه ریز: علی شهبازی، دستیار هنری: محمدرضا عطایی‌فر، دستیار دوم کارگردان: علیرضا معروفی، منشی صحنه: فاطمه سادات حسینی، طراح صحنه: رضا شاپور زاده، طراح لباس: پریدخت عابدین نژاد، طراح گریم: ماریا حاجی‌ها، طراح نور: رضا خضرایی، طراح پوستر: مهدی دوایی، عکاس: مهدی آشنا.

«آینه‌های روبرو» به بهرام بیضایی تقدیم شد
فیلم‌تاتر «آینه‌های روبرو» به کارگردانی محمد رحمانیان بعد از 47 اجرا و حضور 31 هزار و پانصد نفر تماشاگر در تالار وحدت به پایان رسید. 
«آینه‌های روبرو» درحالی به پایان رسید که تصویر بزرگ بهرام بیضایی بر روی پرده تالار وحدت نمایان بود، محمد رحمانیان آخرین اجرای نمایش را به بهرام بیضایی تقدیم کرد. حاضرین دقایق طولانی به تشویق بهرام بیضایی و گروه آیینه های روبرو پرداختند .
همچنین سی‌ویک هزار و پانصد نفر در طول 47 اجرا به تماشای این فیلم‌تاتر نشستند.

آیین رونمایی از "مجموعه نقدهای خسرو دهقان" در خانه سینما 

ساعت 17.30 روز دوشنبه سوم مهرماه مراسم رونمایی از کتاب "مجموعه نقدهای سینمایی خسرو دهقان" با عنوان " نسیه و نقد" با حضور سینماگران، مسئولان فرهنگی و هنری، ناشران و نویسندگان در تالار زنده یاد سیف اله داد خانه سینما برگزار خواهد شد.

مجموعه نقدهای سینمایی خسرو دهقان درباره دردسرهای عظیم تئوری مولف در سینمای ایران و درباره فیلمسازانی چون امیر نادری، مسعود کیمیایی، واروژ کریم مسیحی، ناصر تقوایی، کامران شیردل و عباس کیارستمی است.

همچنین نقد فیلم‌های دونده، مادیان، نیاز، هور در آتش، خاکستر سبز، رگبار، آرامش در حضور دیگران، بوی کافور عطر یاس، زیر نور ماه، سگ کشی، روسری آبی، حاجی واشنگتن، و لیلا به عنوان نقد فیلم های سینمای ایران در این کتاب جمع آوری شده است.

از دیگر بخش‌های کتاب "نسیه و نقد" که به سینمای جهان تعلق دارد، می توان به نقد فیلم های لورل و هاردی، جلاده ها نیز می میرند، پنجره رو به حیاط، پرندگان، جیب بر خیابان جنوب، توت فرنگی های وحشی، مردآرام، جولیتای ارواح، 2001: ادیسه فضایی و زیستن اشاره کرد.

در ادامه این مراسم فیلم " نسیه و نقد" ساخته پیام مستوفی و مرجان گلستانی برای حضار به نمایش درخواهد آمد.

تمدید نمایش «به خاطر خواب من» به مناسبت هفته دفاع مقدس

نمایش «به خاطر خواب من» به نویسندگی «مهدی نصیری» و کارگردانی «کیانوش احمدی» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به مدت یک هفته و تا 6 مهرماه تمدید شد.

نمایش «به خاطر خواب من» به نویسندگی «مهدی نصیری» و کارگردانی «کیانوش احمدی» که از روز یک شنبه 12 شهریورماه در تماشاخانه استاد نصیریان به روی صحنه رفت، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به مدت یک هفته تمدید شد.

در این نمایش با سه زن آشنا می‌شویم که در فضایی رویا گونه به دنبال همسران خود به خط مقدم جنگ میآیند. هر کدام از این زنها دچار مشکل و معضلی اجتماعی شده‌اند. از همسران خود می‌خواهند که برگردند ...

در نمایش «به خاطر خواب من» پناه باقریان، عاطفه حق شناس، نغمه نخعی شریف، محمد جبارنیا، محمود ساعی، علی محمدی، عباس رحمانی مطلق ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «به خاطر خواب من» به نویسندگی «مهدی نصیری» و کارگردانی «کیانوش احمدی» تا 6 مهرماه هر روز در ساعت 18:30 به روی صحنه می رود

راه یابی «پرسه در حوالی من» به جشنواره «bridges» یونان

فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» به جشنواره بین المللی «bridges»  راه یافت.

فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» به کارگردانی غزاله سلطانی در ادامه حضورهای بین المللی خود این بار در بخش مسابقه جشنواره (bridges international film festival) که در کشور یونان برگزار می‌شود به نمایش در خواهد آمد.

این جشنواره که هشتمین دوره برگزاری خود را سپری می‌کند 12 الی 18 اکتبر (20 الی 26 مهرماه) در کشور یونان برگزار خواهد شد.

در این فیلم مهراوه شریفی نیا، بهناز جعفری و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» درباره دنیای زنی است که در آستانه سی سالگی در دل تهرانِ امروز به دنبال رویای خود می‌رود.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه پژوهش سینمایی سال تمدید شد

دبیرخانه‌ نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال مهلت ارسال آثار پژوهشی را تا 10 مهرماه تمدید کرد.

متقاضیان پس از مطالعه فراخوان و آگاهی از محورهای دارای اولویت در سایت رسمی جایزه پژوهش سینمایی سال، نهایتاً تا 10مهرماه ۱۳۹۶باید نسبت به ارسال متون پژوهشی خود به یکی از دو روش زیر اقدام نمایند:

تکمیل فرم ثبت‌نام و ارسال آثار از طریق سایت جایزه پژوهش سینمایی سال به آدرس:www.mmciran.com/icra

ارائه حضوری نسخه پژوهش در قالب DVD  و تکمیل فرم در دبیرخانه جایزه پژوهشسینمایی سال به نشانی: تهران: خیابان شریعتی - خیابان دستگردی (ظفر) - خیابان سنجابی - کوچه دفتری غربی - پلاک ۱۷

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن دبیرخانه جایزه پژوهش سال ۲۲۲۲۱۹۷۵ تماس حاصل کرده یا به سایت www.mmciran.com/icra مراجعه کنید.

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی و مدرسه ملی سینمای ایران به منظور ایجاد زمینه­‌های مناسب برای شناسایی و تامین نیازهای پژوهشی سینمای ایران و بهره­‌گیری هر چه بیشتر جامعه به طور عام و خاص از نتایج و یافته­‌های پژوهشی و مطالعاتی، همچنین ارج نهادن به کوشش‌­های اساتید و پژوهش‌گران و معرفی آثار برتر، نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال را در آذرماه 96 همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌­کنند.

تمدید دو نمایش در پالیز 

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه پالیز دو نمایش " زبان تمشک‌های وحشی " به قلم نغمه ثمینی و " شرقی ِ غمگین " به قلم سجاد افشاریان تا ٤ مهر ماه تمدید شد.

نمایش " زبان تمشک‌های وحشی " نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی شیوا مسعودی  و با بازی صابر ابر ، الهام کردا و علی شادمان و نمایش " شرقی ِ غمگین " به نویسندگی سجاد افشاریان و به کارگردانی سعید زارعی با بازی سجاد افشاریان و هومن شاهی تا ٤ مهر ماه به دلیل استقبال مخاطب تمدید شدند.

 همچنین با آغاز فصل پاییز نمایش " خروس زری پیرهن پری و خاله سوسکه " بِه کارگردانی سینا نورایی با ٦٦٣ تماشاگر در هشت روز به اجرای خود پایان داد.

انتهای پیام 

نظر شما