شناسهٔ خبر: 21536526 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نگرانی از نتایج پرسپولیس بدون طارمی

منبع: تسنیم

آمار گلزنی چهار فصل اخیر پرسپولیس با طارمی و بدون او خیلی تفاوت چشمگیری ندارد. ضمن این که برانکو در بازی‌های اخیر بدون طارمی، باز هم نتیجه دلخواه‌اش را گرفته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، خبر محرومیت مهدی طارمی از شب قبل تا حالا سوژه اول رسانه‌هاست. طارمی حداقل تا چهار ماه آینده نمی‌تواند پرسپولیس را همراهی کند. اما پرسپولیس از نبود طارمی چقدر ضرر می‌کند؟ آیا برانکو می‌تواند قطار پرسپولیس را بدون مهدی طارمی هم پیش ببرد و به مقصد برساند؟

طارمی در این چهار فصلی که پیراهن پرسپولیس را به تن می‌کند، در ده مسابقه لیگ برتر غیبت داشت. پرسپولیس در این ده مسابقه فقط چهار بازی را برد و در شش دیدار دیگر، این تیم سه تساوی و سه شکست را تجربه کرد. البته بیشتر شکست‌ها و مساوی‌های پرسپولیس در زمان افت تیم بود و از زمانی که پرسپولیس راه افتاد، غیبت‌های طارمی هم خیلی به چشم نیامد. در همان فصل نخست حضور طارمی در پرسپولیس، این بازیکن در چهار مسابقه به میدان نرفت که این تیم سه بازی را باخت و یکی هم با مساوی به پایان رساند. در آن فصل پرسپولیس به قدری عملکرد ضعیفی داشت که حضور طارمی در ۲۶ مسابقه هم کمکی به تیم نکرد و در نهایت فصل را در رتبه هشتم به پایان رساندند. اما در دو-سه فصل اخیر که موتور تیم برانکو راه افتاده، حضور نداشتن طارمی در ترکیب هم آسیبی به نتایج پرسپولیس وارد نکرده است. 

پرسپولیس لیگ پانزدهم در بازی مقابل تیم‌های پدیده، ملوان، گسترش‌فولاد، سایپا و استقلال‌اهواز نتوانست مهدی طارمی را به بازی بفرستد. که از این پنج مسابقه یازده امتیاز کسب کردند. سال قبل هم تنها در دیدار با صبای قم از حضور طارمی محروم بودند که آن بازی را هم بردند. 

آمار کلی گل‌زنی پرسپولیس در چهار فصل اخیر ۱،۴ گل در هر مسابقه است. این آمار در ده مسابقه‌ای که طارمی نبود، فقط یک‌دهم گل در هر بازی افت کرد و به عدد ۱،۳ رسیده است. پرسپولیسی‌ها امیدوارند برانکو فکری نو برای عدم حضور طارمی داشته باشد و به روند خوب تیم‌شان حتی بدون طارمی هم ادامه دهند. کاری که در چند فصل اخیر در بازه کوتاه‌ مدت از عهده آن برآمده بود. البته پر کردن جای خالی مهاجمی که در ۸۷ مسابقه لیگ برتر، ۴۵ گل زد و ۱۲ پاس گل داد، اصلا کار ساده‌ای نیست.

نظر شما