شناسهٔ خبر: 21536442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در آیین افتتاح خانه محروم مطرح شد

کمک ۴۹۰ میلیون ریالی خیرین برای احداث مسکن محرومین در اهر

R7887/P1357/S6,47/CT7

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر گفت: خیرین شهرستان اهر و تعدادی هم از سطح استان برای احداث مسکن مددجویی در اهر حدود ۴۹ میلیون تومان مساعدت مالی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، ارسلان طهماسبی در آیین افتتاح خانه محروم در روستای ساری سولی شهرستان اهر، اظهار کرد: سپاه ناحیه اهر در خصوص احداث واحدهای مسکونی مددجوی عنایت خاصی دارد در حالی که سال گذشته سه واحد مسکن احداث شد و امسال 5 مورد که 4 واحد توسط بسیج سازندگی سپاه و یک واحد دیگر نیز توسط بسیج دانشجویی در دورافتاده‌ترین روستاهای شهرستان اهر احداث می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر با اشاره به اینکه سپاه ناحیه اهر ضمن این‌که در روستاها واحد مسکونی احداث می‌کنند بلکه در کنار آن در سایر زمینه‌ها نیز به خانواده‌های روستایی کمک‌رسانی می‌کنند، افزود: سپاه علاوه بر فعالیت در عرصه‌ی عمرانی درزمینهٔ تأمین کمک‌هزینه تحصیل دانش آموزان و لوازم‌خانگی خانواده‌های نیازمند روستایی نیز مساعدت دارند.

وی ادامه داد: خانواده‌ای که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی صاحب مسکن می‌شود با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به امور محرومین و فقرا، به دختران دم بخت این خانواده جهیزیه توسط کمیته امداد اهداشده و در حال حاضر برای اشتغال تنها فرزند پسر آن‌ها نیز تسهیلات اعطا می‌شود.

طهماسبی بابیان اینکه تکلیف کمیته امداد این است که در راستای محرومیت مناطق اعتبارات خود تخصیص دهد، بیان کرد: در روستای ساری سولی 19 خانواده تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر هستند که سرپرست سه خانواده زیر 6 سال سن و سرپرست 16 خانواده بالای شصت سال سن دارند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر در ادامه تأکید کرد: علی‌رغم کمبودهای مالی دولت در سال 94 شاهد تحقق 97 درصد اعتبارات مصوب و در سال گذشته صد درصد اعتبارات کمیته امداد اهر بودیم و یقین داریم که امسال اعتباراتی که برای امور محرومین صرف خواهد شد به‌طور کامل تخصیص یابد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) بحث مسکن مددجویان تحت پوشش است، خاطرنشان کرد: بعد از زلزله سال 91 منطقه ارسباران هرساله حداقل 30 الی 40 واحد مسکن مددجویی در شهر و روستا احداث می‌شود و امسال نیز برای احداث 23 واحد مسکن برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امید داریم با پشتیبانی خیرین و مسئولین این تعداد را به 30 واحد مسکونی برسانیم.

محرومیت‌زدایی در دورافتاده‌ترین نقاط افتخاری برای سپاه است

سرهنگ عبدالحسین ایمانی در آیین افتتاح خانه محروم در روستای ساری سولی شهرستان اهر با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: دو واحد خانه محروم که امروز شاهد افتتاح آن‌ها هستیم با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر و سپاه ناحیه احداث‌شده در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: خانواده‌هایی که صاحب‌خانه شدند از مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر بودند که شناسایی و اعلام نیاز این خانواده‌ها توسط کمیته امداد انجام‌شده و بعد سپاه ناحیه به جهت اجرای فرامین رهبری و محرومیت‌زدایی در دورافتاده‌ترین نقاط یک افتخار برای سپاه پاسداران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأمین مصالح ساختمانی برای احداث این واحدها به لحاظ مسافت طولانی از شهر اهر به‌سختی انجام گرفت، گفت: خانه‌های محروم روستای ساری سولی با اعتبار بالغ‌بر 50 میلیون تومان و با زیربنای 110 مترمربع در طول 45 روز توسط جهادگران جهاد سازندگی احداث‌شده است.

ایمانی ادامه داد: از مجموع هزینه کرد برای احداث این واحدها حدود 30 میلیون تومان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر و مابقی توسط سپاه ناحیه اهر تأمین و هزینه شده است.

اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی توسط سپاه ناحیه اهر قابل‌تقدیر است

مدد سمندری در آیین افتتاح خانه محروم در روستای ساری سولی شهرستان اهر، اظهار کرد: دورافتاده‌ترین روستا و مناطق محروم بایستی از خدمات و ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت بهره‌مند شوند چراکه توجه به قشر محروم و کم‌درآمد جامعه از اهداف نظام و انقلاب اسلامی است.

معاون فرماندار اهر با اشاره به اینکه خانواده‌هایی هنوز هستند که به مساعدت‌های ارگان‌های خدمات رسان و دولت نیاز دارند، افزود: یکی از نهادهایی که یادگاران امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بوده و بیشتر با قشر محروم و فقیر جامعه سروکار دارد کمیته امداد است که تمامی ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی برای ارائه خدمات مطلوب با این نهاد همکاری دارند.

وی ادامه داد: بیش از سه دهه از دوران دفاع مقدس سپری می‌شود که با رشادت و ازخودگذشتگی شهدا و رزمندگان امنیت و آرامش را در کشور به ارمغان آوردند و اکنون زمان آن است که بیشتر از گذشته به توسعه و آبادانی کشور علی‌الخصوص مناطق محروم توجه شود.

سمندری اضافه کرد: اکنون‌که می‌بینیم سپاه پاسداران علاوه بر وظیفه ذاتی خود در حوزه‌هایی من‌جمله احداث مسکن، تأمین نیازهای زندگی اقشار محروم و اجرای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی توجه ویژه‌ای دارد به وجود آن افتخار می‌کنیم و در کنار فعالیت خود بیشتر توجهات را به رسیدگی به امور محرومین و اقشار کم‌درآمد معطوف کرده است.

معاون فرماندار اهر بابیان اینکه ایجاد رفاه و آسایش برای قشر محروم جامعه از جمله اهداف دولت جمهوری اسلامی است، تأکید کرد: خدمات دولتی کم و بیش در روستاها وجود دارد و حتی برخی از روستاها نیازی به پروژه‌های عمرانی ندارد که باید با گذر از دوران‌ها اکنون به مسائل فرهنگی و اقتصادی روستائیان نیز توجه شود.

وی یادآور شد: زمانی دوران دفاع مقدس یادآور جنگ و مقاومت در برابر دشمن بود ولی اکنون‌که در هفته دفاع مقدس هستیم عمران و آبادانی روستاها را مشاهده می‌کنیم در واقع هفته دفاع مقدس در زمان کنونی در عرصه محرومیت‌زدایی و ارائه خدمت به مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما