شناسهٔ خبر: 21536287 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر استیو بنن به چین

استیو بنن استراتژیست ارشد برکنار شده کاخ سفید با سفر به چین با نفر دوم حزب کمونیست دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از روزنامه فاینانشال تایمز، استیو بنن استراتژیست ارشد برکنار شده کاخ سفید با سفر به چین با نفر دوم حزب کمونیست دیدار کرد. 

این روزنامه انگلیسی در مقاله ای به قلم تام میشل و دیمیتری سواستوپولو نوشت هفته گذشته استیو بنن در سفری که به پکن پایتخت چین انجام داد با نفر دوم حزب کمونیست چین دیدار کرد. این در حالیست که کمتر از یک ماه قبل استراتژیست ارشد برکنار شده کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا در جنگ اقتصادی با چین است. 
فاننشال تایمز در ادامه افزود: آقای بنن به پکن سفر کرد تا با وانگ جی شان رییس کارزار ضد فساد حزب کمونیست چین دیدار کند. این دیدار در محل ساختمان مقر رهبری چین انجام گرفت. بنن قبل از این دیدار به هنگ کنگ رفته بود تا برای یک گروه سرمایه گذار چینی سخنرانی کند. 
یکی از افراد آگاه به این دیدار گفته است چینی‌ها می خواستند تا قبل از سخنرانی اسیو بنن در هنگ کنگ با وی دیدار کنند و از او در باره ملی گرایی در اقتصاد و جنبشهای عوامگرایانه که موضوع سخنرانی وی بود سوالاتی بپرسند. 
آقای وانگ که قدرتمندترین فرد در چین بعد از رییس جمهور شی جین پینگ است به‌ مدت 90 دقیقه با استیو بنن دیدار و در مورد موضوع سخنرانی که وی در هنگ کنگ انجام داده بود گفتگو کرد. 
فاینانشال تایمز افزود: در ماههای آخر کازار انتخاباتی آمریکا استیو بنن مسئول اداره کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بود و با شعارها و پیامهای عوام پسند موفق شد تا وی را به به‌ عنوان رییس جمهور آمریکا به کاخ سفید بفرستد.

نظر شما