شناسهٔ خبر: 21536268 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی؛

حفظ عزت، استقلال، هویت، امنیت و رفاه کشور با دستیابی به علم میسر می‌شود

71568

رئیس جهاد دانشگاهی طی پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه، گفت: ایران، شایسته دستیابی به علم و فناوری است و برخلاف سوء استفاده زورگویان از قدرت علم برای شرارت و استضعاف ملت‌ها، دانش را در راه خدمت و تعالی بشر به کار می‌گیرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا؛ متن پیام رئیس جهاد دانشگاهی به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه، به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حفظ عزت، استقلال، هویت، امنیت و رفاه کشور عزیزمان با دستیابی به علم میسر می شود؛ از این رو، مهرماه شورآفرین و فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت نه تنها برای دانش آموزان، دانشجویان، دانشگاهیان، طلاب و اساتید حایز اهمیت است بلکه برای هرکس که دل در گرو شکوفایی و بالندگی جمهوری اسلامی ایران دارد مهم و نویدبخش است. 

فرزندان این مرز و بوم نشان داده اند که ایران، شایسته دستیابی به علم و فناوری است و برخلاف سوء استفاده زورگویان از قدرت علم برای شرارت و استضعاف ملت ها، دانش را در راه خدمت و تعالی بشر به کار می گیرد. 

بی شک حرکت در مسیر مدیریت علم توسط انسان های خدامحور به دلیل وجود دشمنان آشکار و سرسخت که مخالف این جنبش مبارک هستند امری است مقدس که از آن به جهاد علمی تعبیر می شود. 

آغاز مهر که در تقویم تاریخ با روزهای نخستین هفته دفاع مقدس پیوند خورده در معنی نیز همانگونه که اشاره شد تداوم جهاد در سنگر دانش است؛ امسال این دو رویداد با ماه محرم و یادآوری فلسفه قیام امیر شهیدان و سلطان شاهدان حضرت حسین بن علی (ع) یعنی نجات بندگان خدا از ظلمت جهل و حیرت گمراهی تقارن یافته است؛ لذا برهمگان به ویژه نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان و دانشجویان و دانش آموزان فرض است تا با این نگاه متعالی به منظور سرعت بخشیدن به حرکت علمی کشور کمربسته و با تمام توان به رسالت دینی و ملی خود عمل نمایند. 

امید که با یاری خداوند قادر متعال، محصول شیرین این مجاهدت ها یعنی تولید علم و فناوری با پیوست فرهنگ اسلامی – ایرانی بیش از پیش به ثمر بنشیند. 

یکبار دیگر این ایام را گرامی داشته و برای همه تلاشگران عرصه علم به ویژه دانشجویان، اساتید، فراگیران و مهارت آموزان دانشگاه‌های جهاددانشگاهی، مؤسسات و مراکز آموزش علمی کاربردی و مهارتی این نهاد آرزوی توفیق روزافزون دارم.

در پایان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو بویژه شهدای این نهاد انقلابی به ارواح طیبه آنان درود و  سلام میفرستم.»

انتهای پیام                                                                                                                                                                             

نظر شما