شناسهٔ خبر: 21536228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حمله طالبان به کاروان تدارکاتی ارتش در شمال افغانستان

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منابع امنیتی افغان در شمال افغانستان اعلام کردند که کاروان خودروهای زرهی و تدارکاتی ارتش که راهی ولایت «فاریاب» بود هدف کمین طالبان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی افغان اعلام کرد که کاروان خودورهای زرهی و تدارکاتی سپاه 209 شاهین که برای بازپس‌گیری برخی از مناطق به ولایت فاریاب اعزام شده بود، در شهرستان «خواجه سبزپوش» با کمین طالبان روبرو شد.

این منبع امنیتی به پژواک گفته است که این کاروان شامل 100 عراده خودروی زرهی و نیروهای ویژه ارتش افغانستان بود که پس از عبور از شهرستان‌های ناامن «شیرین تگاب» و «دولت آباد» در شهرستان «خواجه سبزپوش» با کمین طالبان روبرو شد.

بر اساس این گزارش، درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان چندین ساعت ادامه یافت. در این درگیری یک خودروی زرهی تخریب شد و هفت نیروی ویژه ارتش همچنین یک پلیس زخمی شدند.

«عبدالله معصومی» فرماندار شهرستان خواجه سبزپوش نیز اظهار داشت: درگیری‌ها پایان یافته است اما کاروان نیروهای امنیتی نتوانسته به شهر «میمنه» ادامه مسیر دهد.

وی افزود: این درگیری‌ها در مناطق «تپه قشلاق» و «بای مغلی» صورت گرفته‌ است.

ژنرال «جنت گل کروخیل» فرمانده تیپ اول نیروهای ارتش افغانستان تصریح کرد که کاروان نیروهای امنیتی افغان در شهرستان خواجه سبزپوش توقف کرده‌ است.

از سوی دیگر، گروه طالبان نیز اعلام کرد که در این درگیری  یک کامیون حامل تدارکات و دو خودروی زرهی منهدم شده‌اند.

انتهای پیام/.

نظر شما