شناسهٔ خبر: 21536144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ارشاد البرز:

تدوین اطلس قرآنی کشور به البرز واگذارشده است

کرج - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: تدوین اطلس قرآنی کشور به البرز واگذارشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی خیلدار  در جلسه شورای اداری استان که عصر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز را تقدیم انقلاب کرده است.

وی بابیان اینکه فرهنگ مایه تنفس هر جامعه است، افزود: فرهنگ هوای اثرگذاری است که نمی‌تواند گلخانه‌ای و قطره‌ای تزریق شود.

مدیرکل ارشاد البرز با اشاره به اینکه البرز دارای آثار تاریخی ممتاز و مهد مفاخر بزرگی بوده است، تصریح کرد: این افراد هویت استان را حفظ کرده‌اند، هنر تعزیه و شعر آیینی ازجمله ظرفیت‌های البرز محسوب می‌شود.

خیلدار با اشاره به اینکه البرز طی سال گذشته با تولید یک هزار عنوان کتاب رتبه ششم تولید کتاب را از آن خودکرده است، گفت: در حال حاضر ۱۵۶ ناشر و ۱۵۱ کانون تبلیغاتی در سطح استان فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان، تصریح کرد: در سال ۹۵ رقمی بالغ‌بر ۵۰ میلیون تومان خرید از ناشران بومی صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۹۲ رسانه مجوز دار در استان البرز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در البرز ۹ فرهنگسرای تحت مدیریت ارشاد استان وجود دارد که متأسفانه تعدادی از آن‌ها به‌صورت اداری درآمدهاست.

خیلدار با تأکید بر اینکه استان البرز فاقد سالن تخصصی تئاتر است، افزود: طی ماه‌های اخیر بیش از ۲ هزار نفر موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند، از طرفی باید به این مهم اشاره کرد که تدوین اطلس قرآنی کشور به البرز واگذارشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری برنامه سودای عشق در ایام ماه محرم خبر داد.

نظر شما