شناسهٔ خبر: 21536133 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

از سوی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان صورت گرفت؛

حضور 250 نونهال در 5 مدرسه قرآن کاشان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ 5 مدرسه قرآن مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با حضور 250 نونهال نواخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به اینکه فعالیت مدارس قرآن از سال 86 تحت مدیریت این مرکز آغاز شده است، افزود: آمادگی، پیش‌دبستانی و دبستان غیر‌دولتی جنت با مجوزر سمی از اداره‌کل آموزش و پرورش در 5 مدرسه مجزا و با حضور 250 نونهال و در قالب 19 کلاس، از مهرماه 96 کار خود را آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه 97 در مدت 8 ماه به فعالیت خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: آمادگی و دبستان پسرانه جنت در میدان درب عطاء کاشان و آمادگی و دبستان دخترانه این مؤسسه در آران و بیدگل، 2 مدرسه قرآن جدیدی است که از امسال کار خود را آغاز کرده‌اند.

حسن‌زاده افزود: تشکیل 64 واحد کلاس در10 سال گذشته از ثمرات مدارس قرآنی این مؤسسه است که تاکنون بیش از 1300 شکوفه قرآنی در 10 سال اخیر فرصت حضور و استفاده از خدمات آموزشی قرآن و عترت این مؤسسه را داشته‌اند.

مؤسس مدارس قرآنی جنت در خصوص فعالیت‌های در نظر گرفته شده این مدارس گفت: آموزش مهارت‌های آموزشی دبستان و پیش‌دبستانی از قبیل مفاهیم علوم و مفاهیم ریاضی و...، کار دستی، خلاقیت و استعداد‌یابی، آموزش شعر و سرود همراه با بازی، آموزش بهداشت فردی و اجتماعی از این جمله است.

حسن‌‌زاده افزود: آموزش و حفظ سوره‌هایی از قرآن، آموزش احادیث نهج‌البلاغه همراه با قصه گویی، آموزش روخوانی قرآن‌ کریم، آموزش قصه های قرآن و برگزاری برنامه به مناسبت‌های مختلف از قبیل اعیاد و برگزاری جشن های ملی و مذهبی و برگزاری جلسات مشاوره ویژه والدین از دیگر فعالیت‌ها است.

وی با تأکید بر استفاده از مربیان مجرب و آموزش دیده در حوزه کودک در مدارس قرآنی این مؤسسه گفت: تاکنون 4 دوره کشوری مقدماتی و تکمیلی تربیت مربی قرآنی کودک با تدریس مهدی فاضلی از اساتید برتر کشوری و با اعطای مدرک معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین 2 دوره تربیت معلم ابتدایی در این موسسه برگزارشده است.

حسن‌زاده با اشاره به حدیث شریف«العلم فی الصغر، کالنقش فی الحجر» در خصوص هدف از تشکیل مدارس قرآنی گفت: با توجه به یافته‌های علمی دانشمندان علم روانشناسی، شخصیت اصلی هر فرد در سنین کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد لذا نیاز است که آموزش های دینی و قرآنی با رعایت استانداردهای لازم و در قالب زبان کودکانه در این مقطع سنی ارائه شود.

گفتنی است، آمادگی و دبستان دخترانه جنت واقع در چهارراه امام جواد(ع) با 7 کلاس مجزا و با مربیگری فاطمه علیزاده ، هانیه هدایتی نژاد، نسرین ناصح، فاطمه مطلبی، سمانه یگانه، فاطمه سجودیان، اسما سادات جلالی و با مدیریت زهرا کریمی و با همکاری زینب عصاریان، فاطمه طبلچی و نرگس چله کش در سال تحصیلی97-96به فعالیت خواهد پرداخت.

یادآور می‌شود، شعبه 1 آمادگی و پیش دبستان جنت خیابان اباذر با 3 کلاس پیش دبستانی و با مربیگری افسانه ضرغام، عاطفه اسماعیلی، شکوه سادات پیغمبر زاده با مدیریت محبوبه طالبیان وبا همکاری کبریا نمازی و شعبه 2 آمادگی و پیش دبستان جنّت شعبه مفتح با 3 کلاس پیش دبستانی و 1 کلاس آمادگی با مربیگری فهیمه رمضانی، صالحه میرزایی، نجمه محمد زاده، فاطمه سادات ناصری و با مدیریت الهه ملازینعلی و با همکاری زینب گلدار در سال تحصیلی 97-96 به فعالیت خواهند پرداخت.

نظر شما