شناسهٔ خبر: 21536091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی:

بیمارستان صحرایی مرکزی طی ایام اربعین در مرز مهران مستقر می شود

اراک- دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: مهمترین تعهد سال جاری استان مرکزی در رابطه با خدمات رسانی ایام اربعین، راه اندازی بیمارستان صحرایی در مرز مهران و تامین کادر پزشکی آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عسگری پیش از ظهر شنبه در سومین جلسه سال جاری ستاد اربعین استان مرکزی در اراک اظهار داشت: طی چهار سال اخیر ستاد اربعین حسینی با دستور مقام معظم رهبری برای انجام هماهنگی های لازم و ابلاغ وظایف دستگاه ها در این ایام تشکیل شده است.

وی افزود: مهران شهری ۱۵هزار نفری است که در ایام اربعین حدود یک میلیون نفر از یازده استان کشور در چهار نقطه از این محل تردد دارند و در سال گذشته استان مرکزی پنج میلیارد ریال برای ساخت پارکینگ مجهزی با ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در این محل هزینه کرد.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: حوزه خدماتی، درمانی و پشتیبانی فنی از بخش هایی است که به علت خلا موجود در مرز مهران، در سال جاری استان مرکزی به آنها خواهد پرداخت و این وظایف در کمیته های چندگانه به سه بخش درون استانی، مرز مهران و خارج از کشور در نجف و کربلا تقسیم شده است.

عسگری خاطرنشان ساخت: در بخش درون استانی نظارت کامل بهداشت و درمان به رستوران های بین راهی و داخل شهری، آمادگی کامل مراکز درمانی، شیفت بندی و آمادگی نیروهای اورژانس، هماهنگی با خدمات هلال احمر و... بایستی انجام شود.

وی ادامه داد: در مرز مهران نیز مهمترین تعهد استان این است که دانشگاه علوم پزشکی اراک یک هفته قبل از اربعین بیمارستان صحرایی در مهران مستقر کند و از دیگر خدماتی که توسط استان مرکزی ارائه خواهد شد می توان به تامین کادر درمانی، بهداشتی و خدماتی و توزیع ۲۰ هزار غذا در این محل اشاره کرد.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: در رابطه با ارائه خدمات در خارج از کشور در شهر نجف، استقرار موکب های بهداشت محیط برای نذورات، تامین محل استقرار و خواب زائرین با همکاری ستاد عتبات عالیات را داریم، همچنین استقرار نیروهای اورژانس با هماهنگی ستاد اربعین کشور و دانشگاه علوم پزشکی و در مورد هلال احمر نیز وظایفی از جمله راهنمایی زائرین از مهمترین وظایف استان است.

عسگری اذعان داشت: تامین سه دستگاه خودروی مناسب برای ستاد اربعین استان، تامین چادر صحرایی، معرفی حداقل ۲۰نفر امدادگر برای ستاد گمشدگان و پر کردن خلاها در زمینه ستاد بانوان نیز در حوزه کاری هلال احمر گنجانده شده است.

وی افزود: تامین ۲۰ الی ۳۰ویلچر برای معلولین و کهنسالان نیز از وظایف سازمان بهزیستی است و بخش درمان تامین اجتماعی نیز باید به دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات رسانی هر چه بهتر کمک کند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: وظایف شرح داده شده حوزه کاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری های استان، سپاه روح الله استان مرکزی در بحث امنیت، پوشش دهی، تبلیغات و اطلاع رسانی رسانه ها برای دریافت کمک های مردمی را شامل می شود.

عسگری خاطرنشان ساخت: در سال جاری سعی کردیم تنوع خدمات را بالا ببریم تا زائرین شرایط بهتری را داشته باشند و بحث سرویس های بهداشتی و حمام  های صحرایی نیز از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: همچنین شهرداری های اراک و ساوه آمادگی لازم برای اعزام نیرو را داشته باشند و دو شهردار اراک و ساوه به عنوان شهردارهای معین در محل مستقر شوند و ضمن کمک در مدیریت شهری مهران، باید توجه داشته باشند که خدمات رسانی دستگاه های مسئول دچار مشکل نشود.

نظر شما