شناسهٔ خبر: 21535877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون استاندار مازندران:

۲۱ درصد تعهد اشتغال مازندران در سال جاری تحقق یافت

R41358/P41362/S6,74/CT11

معاون استاندار مازندران با تاکید بر توسعه اشتغال در ادارات استان، گفت: ۲۱ درصد تعهد اشتغال مازندران در سال ۹۶ تحقق یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن خیریان‌پور عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران اظهار داشت: اشتغال و تولید دو امر مهم در استان بوده که باید از همه ظرفیت استان، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی حضوری فعالانه تر برای اشتغال داشته باشند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید به امر خوداظهاری در زمینه اشتغال توجه کنند که برگه‌های خوداظهاری به مدیران دستگاه‌های اجرایی داده شد ولی برخی مدیران امضا نکردند که این امر پیگیری می‌شود.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: 43هزارو 567 شغل باید تا پایان سال در استان تحقق یابد که تاکنون 9 هزار و 425 نفر تحقق یافت که مازندران 21.6 درصد از سهمیه خود استفاده کرد. طبق مصوبه مشوق‌هایی مناسب به واحدهای تولیدی فعال اعطا می‌شود.

خیریان پور با بیان اینکه باید نگاه ریزبین و دقیق به اشتغال داشته باشیم افزود: نباید بگذاریم ریالی از اعتبارات استان برگردد و در این راستا از دستگاه‌ها به تناسب فعالیت‌ها مانند میزان تملک دارایی، اعتبارات بسته رونق تولید، اعتبارات کسب و کار، مشاغل خانگی کار می‌خواهیم تا با توجه به این بودجه ها در زمینه اشتغال چه کردند.

تسهیلات رونق تولید بخش کشاورزی مازندران بیشتر شود

دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز با تاکید بر حمایت بیشتر دولت از بخش کشاورزی، گفت: تسهیلات رونق تولید بخش کشاورزی مازندران بیشتر شود.

وی افزود: اگر امتیازاتی داده می‌شود باید برای همه واحدهای تولیدی باشد و تنها برای واحدهای صنعتی و خدماتی نباشد. حیدرپور گفت: در ارائه خدمات، تسهیل خدمات مالیاتی و تامین اجتماعی می‌تواند در افزایش تولید کمی و کیفی واحدها موثر باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: از سال  88تا 95حدود  150واحد تولیدی توانستند اشنغال را حفظ و ارتقا دهند که باید این واحدهای فعال تشویق شوند. وی گفت: از فرمانداران شهرستان‌ها می خواهیم کمیته ای در این زمینه تشکیل دهند.

رضوی افزود: بیشترین مراودات واحدهای تولیدی با ادارات مالیات، تامین اجتماعی، محیط زیست و بانک‌ها بوده که باید قوانین را سهل و همچنین اختیارات ادارات کل به ادارات شهرستان‌ها تفویض شود. تقسیط بدهی‌های بانکی و تامین اجتماعی می‌تواند در احیای واحدهای غیرفعال و تشویق واحدهای فعال موثر باشد.

رئیس پارک علمی فناوری مارندران نیز گفت: در زمینه تشویق واحدها و شرکت‌های موثر ابتدا باید طبق شاخص مشخص شرکت خوب باید برنامه‌های کیفی به صورت کمی و فنی اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما