شناسهٔ خبر: 21535846 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

برنامه ویژه دولت برای افزایش سطح اشتغال در کشور

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از سه برنامه اساسی دولت تدبیر و امید در خصوص افزایش سطح اشتغال مناطق شهری و روستایی خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  «حمیدرضا نصیری زاده» در نشست با «محمد رضا صباغیان» نماینده حوزه انتخابیه مهریز، «سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز و اعضای شورای معاونین که ظهر امروز در محل سازمان برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، تصریح کرد: دولت در این خصوص سه برنامه ملی برای افزایش سطح اشتغال در کشور دارد .

وی بیان کرد: برنامه ملی اشتغال فراگیر، برنامه تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها براساس ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه و پرداخت تسهیلات به مشاغل روستایی براساس قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر در دستور کار دولت قرار دارد .

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، نظر مساعد مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی، یک و نیم میلیارد دلار معادل پنج هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ صفر درصد به امر اشتغال مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافته است .

نصیری‌زاده گفت: علاوه بر این پنج هزار میلیارد تومان از منابع بانکی با نرخ 18 درصد به اشتغال مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر تزریق خواهد شد .

این مقام مسئول عنوان کرد: در مجموع 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ میانگین 9 درصد به این موضوع اختصاص یافته که با استناد به قانون تسهیلات اعطایی در مناطق روستایی و عشایری سه درصد از 9 درصد سود تسهیلات از طریق یارانه اعطایی سازمان برنامه و بودجه کشور و آورده قرض‌الحسنه بانک‌های عامل تامین خواهد شد .

وی گفت: تسهیلات اختصاص یافته به این برنامه با تنفس یک ساله و بازپرداخت شش ساله خواهد بود و به منظور مدیریت متمرکز، تعداد دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل محدود پیش‌بینی شده است .

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خاطرنشان زگفت که سهم استان در طول سال های برنامه و در اجرای ماده ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه با موضوع تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاها، 215 روستا تعیین شده که در سال اول کار تدوین برنامه 45 روستا آغاز خواهد شد .

وی گفت: این اقدامات بمنظور برنامه ریزی منطقه‌ای، تقویت اقتصاد روستاها، توسعه اقتصاد صادرات محور، توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بومی و محیطی، مشارکت نیروهای محلی و ارتقای سهم روستاها در اقتصاد ملی صورت می‌گیرد .

در بخش دیگری از این نشست راهکارهای تعریف طرح‌های جدید استانی و ملی و جذب اعتبارات مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از وضعیت اشتغال بیکاری شهرستان ابرکوه و نتایج سرشماری شهرستان‌های این حوزه انتخابیه ارائه شد و درخصوص آن بحث و تبادل صورت گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما