شناسهٔ خبر: 21535823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

دولت مطالبه ملی ایجاد تحول بنیادین را در دستگاه تعلیم و تربیت پاسخ می دهد

مشهد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می کند در پرتو حمایت های اصولی و مشارکت آحاد مردم و همکاری همه دستگاه ها از طریق تحول در متن برنامه ها و تغییر در شیوه مدیریت آموزش و پرورش به مطالبه ملی ایجاد تحول بنیادین در دستگاه تعلیم و تربیت پاسخ دهد.

صاحب‌خبر -

سید محمد بطحایی در این پیام که روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس خراسان رضوی و نواختن زنگ مهر حسینی در مشهد با حضور استاندار خراسان رضوی توسط معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزیر آموزش و پرورش قرائت شد، سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان و معلمان تبریک گفت.
وی در این پیام اظهار کرد: ماه مهر و همزمانی آن با محرم حسینی، پیام جوانمردی و آزادگی و عدالت طلبی و حقیقت جویی را برای نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی به ارمغان می آورد.
وی افزود: تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی دارای والاترین جایگاه بوده و در جهان معاصر نیز آموزش و پرورش به عنوان عامل مولد سرمایه های انسانی و محور توسعه پایدار تلقی شده است و از نقشی شگرف در رشد و پیشرفت همه جانبه جوامع برخوردار است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: رهبر فرزانه انقلاب نیز آینده کشور را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانسته و همواره همه دستگاه ها و سازمانها را به همکاری با این نهاد اثرگذار دعوت کرده اند.
بطحایی افزود: رئیس جمهوری نیز مدرسه را خانه امید دولت و مردم و آموزش و پرورش را بنیادی ترین و مهمترین بخش توسعه کشور معرفی نموده و دستیابی به پیشرفت و توسعه و ارتقای فرهنگ، دین مداری و اخلاق در جامعه را در پرتو تلاش مجدانه معلمان می داند.
وی اظهار کرد: از معلمان فرهیخته و مدیران دلسوز به عنوان عزیزترین سرمایه های کشور صمیمانه می خواهم در تربیت نسلی متعهد به ارزشهای دینی و ملی، دارای تفکر انتقادی و صبور در گفت و گو، واجد روحیه انقلابی و سرزنده و بانشاط دلسوزانه بکوشند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: همچنین از دانش آموزان گرامی و فرزندان عزیزم می خواهم، قدردان فرصتها بوده و در کمال ادب و احترام خوشه چین دانش و علم معلمان خوب خود باشند.
وی در این پیام اظهار کرد: از اولیای گرامی انتظار دارم همچون گذشته با مشارکت فکری در امور مدرسه یاریگر معلمان و مربیان فرزندان خویش باشند.
با آغاز مهر ماه 12 میلیون و 960 هزار دانش آموز به همراه 980 هزار فرهنگی در کشور سال تحصیلی جدید را آغاز کردند که از این تعداد بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر دانش آموزان استان خراسان رضوی هستند.
در این مراسم، زنگ ایثار توسط استاندار خراسان رضوی، معاون وزیر آموزش و پرورش و نیروهای نظامی و انتظامی نواخته شد و از کتاب 'پلاکشان، مدالشان' رونمایی گردید.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام /*

نظر شما