شناسهٔ خبر: 21535723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحریف گزارش موشکی تسنیم توسط بی‌بی‌سی فارسی

R1011116/P1011116/S1,11/CT1

بی‌بی‌سی فارسی در اقدامی غیر حرفه‌ای و جهت‌دار، یک بخش مهم از گزارش منتشر شده در خبرگزاری تسنیم را تحریف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز شنبه، گروه دفاعی تسنیم گزارشی درباره موشک‌هایی که بردشان به سرزمین‌های اشغالی می‌رسد، منتشر کرد که بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است.

خبرگزاری تسنیم در این گزارش به جزئیات و ویژگی‌های 7 موشک بالستیک ایرانی پرداخته که بردش از نقاط مختلف کشور به سرزمین‌های اشغالی می‌رسد تا در صورت لزوم، این موشک‌ها هر هدفی را در اسرائیل به خصوص تل‌آویو هدف قرار دهند.

ساعتی پس از انتشار این گزارش، سایت بی بی سی فارسی در اقدامی غیر حرفه‌ای و جهت‌دار، بخشی از این گزارش را تحریف کرده و روی سایت خود به نقل از خبرگزاری تسنیم منتشر کرد.

خبرگزاری تسنیم در گزارش صبح امروز خود، موشک بالستیک خرمشهر را که روز گذشته در جریان رژه نیروهای مسلح در تهران رونمایی شده بود، دارای برد 2000 کیلومتر اعلام کرده بود اما بی بی سی فارسی اقدام به تحریف این موضوع کرده و به نقل از خبرگزاری تسنیم، برد موشک بالستیک خرمشهر را بیش از 2 هزار کیلومتر ذکر کرده است؛ حال اینکه خبرگزاری تسنیم طبق آنچه که سردار حاجی‌زاده اعلام کرده بود، برد این موشک را فقط 2 هزار کیلومتر اعلام کرده بود.


تصویر خبری که در آن بی بی سی فارسی گزارش تسنیم را تحریف کرده است

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که در دکترین دفاعی خود، به تولید موشک‌های بالستیک با برد بیش از 2 هزار کیلومتر نیاز ندارد و این 2 هزار کیلومتر را هم صرفا برای مقابله با هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی تولید می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما