شناسهٔ خبر: 21535619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دفاع مقدس برای ایران اسلامی یک برهه حساس و سرنوشت‌ساز بود

گروه سیاست و اقتصاد: فرماندهی سپاه ناحیه شهرستان بابلسر در رزمایش اقتدار نیروهای مسلح این شهرستان که در اولین روز از هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار شد گفت: دفاع مقدس برای ایران اسلامی یک برهه حساس و سرنوشت ساز بود که در شکل، محتوا و فرم در امتداد عاشورا قرار داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مازندران سرهنگ پاسدار سیدموسی حسین‌نژاد فرماندهی سپاه ناحیه شهرستان بابلسر  سی و یکم شهریور ماه در رزمایش اقتدار نیروهای مسلح  شهرستان بابلسر  با ارایه این مطلب که تقارن ایام هفته دفاع مقدس به ویژه اولین روز هفته دفاع با دهه اول محرم بسبار پرمعنا و جالب است گفت:  این نشان دهنده پیوند و ارتباط ناگسستنی میان نهضت عاشورا در سال ۶۱ هجری با دفاع مقدس ملت بزرگ ایران اسلامی است و اعتقاد ما بر این است که انقلاب و نهضت ما ریشه در مکتب اباعبدالله الحسین(ع) دارد.
وی افزود:  به قول امام راحل ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم، این موید اصالت همین موضوع است که انقلاب ما ریشه در نهضت عاشورا دارد، این گواه این موضوع است که فرهنگ دفاع مقدس ما یک آمیختگی در جمیع ابعاد با فرهنگ و تفکرعاشورایی دارد، فرهنگ غیرتمندی، فرهنگ رشادت، فرهنگ جوانمردی و فرهنگ شهادت طلبی برگرفته از مکتب سید و سالار شهیدان بوده است.
حسین نژاد ادامه داد: دفاع مقدس برای ایران اسلامی یک برهه حساس و سرنوشت ساز بود که در شکل، محتوا و فرم دقیقا در امتداد عاشورا قرار داشت، جوانان ما با همان شعار هیهات من الذله در مقابل ظالمین، منافقین و سلطه جویان عالم ایستادند و حاضر به سازش نشدند.
فرماندهی سپاه ناحیه شهرستان بابلسر  خاطرنشان کرد : اگر به گذشته نگاه کنیم، نوحه سرایی‌ها، سخنرانی ها و در زمان جنگ تابلوهای نصب شده  در محیط جبهه ها ، رمز عملیات ها، نام محورها و سربندهای رزمندگان و حتی وصیت‌نامه شهدا موید این موضوع است که انقلاب ما و رزمندگان ما دقیقا در امتداد نهضت عاشورا قرار داشتند.
حسین نژاد در پایان به اشاره به این مطلب که توکل به خدا، نیت خالص و پیروی از مکتب امام حسین و تبعیت از تفکر عاشورایی  مواردی بود که به دفاع مقدس ما تقدس داد، افزود: اگر امروز می‌خواهیم حیات دنیوی و اخروی ما مانند امام حسین(ع) تضمین شود باید انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم و لازمه‌اش آن است که در مقابل ظالم و ظلم سر سازش فرود نیاوریم.

نظر شما