شناسهٔ خبر: 21535442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افکارنیوز بررسی کرد؛

توئیت عجیب یک اصلاح طلب شورای شهر/ جنگ طلبی یا دفاع مقدس؟

حاشیه های اصلاح طلبان شورای شهر گویا تمامی ندارد، یک روز خبر خرید های میلیاردی تبلت و خودرو شنیده می شود و روزی دیگر یک عضو دیگر لیست امید درباره کمک شهرداری و شورای شهر به هیات های مذهبی انتقاد می کند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی- اخیرا حجت نظری از اعضای لیست امید شورای شهر تهران در توئیتی در هفته دفاع مقدس عنوان کرده"جنگ تحمیلی بنامیم یا دفاع مقدس، تفاوتی در عمق فاجعه و رنجی که بر این مملکت و ملت گذشته ایجاد نمی کند، جنگ و جنگ طلبی مذموم است"

به گزارش افکارنیوز، این توئیت عضو شورای شهر تهران نشان می دهد شاد او تفاوت دفاع در جنگ تحمیلی علیه ایران و جنگ و جنگ طلبی را نمی داند، آیا اگر ایران در مقابل دشمن بعثی از مرزها و خاک خود دفاع کرده جنگ طلبی است؟

توئیت حجت نظری

جمهوری اسلامی هیچگاه به دنبال جنگ و جنگ طلبی نبوده و در هشت سال دفاع مقدس همانطور که از نامش پیداست تنها به دفاع در مقابل تجاوز و زورگویی پرداخت.

این توئیت حجت نظری اما با واکنش پرویز سروری عضو سابق شورای شهر تهران مواجه شد.

سروری با اشاره به توییتر سوال برانگیز و عجیب حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره دفاع مقدس، اظهار کرد: آنچه در پیام آقای نظری منتشر شده، اگر درست باشد اظهارات نگران کننده ای است که عضو شورای اسلامی شهر یکی از مهمترین موضوعات و تاریخ کشور را به این شکل تحریف می کند.

وی تاکید کرد: مسئله دفاع است اگر یک نفر هم به منزل آقای نظری هم حمله کند او باز می گوید که خشونت در هر شکلش محکوم است و دست فرد متجاوز را به گرمی می فشارد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس کشورمان هیچ حرکت تحریک آمیز و مبتنی بر جنگ طلبی انجام نداد، مردم ما سرگرم انقلاب خودشان بودند که عده ای با فشار نظام سلطه به ایران حمله و چند استان ما را اشغال کردند.

سروری اضافه کرد: اهداف صدام در حمله به کشورمان بسیار خطرناک بود، آنان اعلام کردند که قرارداد الجزایر دیگر میان ایران و عراق معتبر نیست، اروند رود هم شط العرب است، خوزستان و خرمشهر هم باید از ایران جدا شوند و تا سه روز دیگر در تهران سان خواهیم دید.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: استکبار جهانی با حمایت بی چون و چرا از صدام خواهان براندازی جمهوری اسلامی شد در چنین حالتی ملت مظلوم و بی دفاع ایران چه می کردند، آیا باید در مقابل متجاوز زانو می زدنند و می گفتند که منطق با جنگ مخالف است پس ما تسلیم تجاوز دشمن شویم.

 

وی اظهار کرد: دفاع مقدس، مقاومت مردم و خون شهدا کشور را بیمه کرد، آیا این منطق است که این ذخیره عظیم الهی و نهالی که با خون هزاران شهید به دست آمده، را به عنوان جنگ طلبی و جنگ افروزی مطرح کنیم.

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ دولت اصلاحات آقای مهاجرانی از دفاع مقدس با عنوان برادر کشی نام برد اینگونه موضع گیری ها سابقه دارد آقای نظری هم احتمالا قصد دارد مسیر او را برود.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: در هفته دفاع مقدس باید از رزمندگانمان تقدیر و تشکر کنیم و آنان را سمبل های بزرگی بدانیم، صحیح نیست که با چنین اظهارنظرهایی دل رزمندگان و خانواده های آنان را بشکنیم، غم را در وجودشان وارد کنیم و ذخیره بزرگ جنگ تحمیلی را خسارت بدانیم.

به نظر ی رسد اصلاح طلبان جوان باید مراقب باشند تا راهی را که فعالین سیاسی این جریان همچون مهاجرانی و اکبر گنجی که در گذشته از کشور فرار کرده و به دامن انگلیسی ها رفتند این جوانان نروند، دفاع مقدس سرمایه عظیمی است که با جنگ و جنگ طلبی منافات دارد.

 

نظر شما