شناسهٔ خبر: 21534965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش اردبیل:

طرح تدبیر در ۴۰۰ مدرسه استان اردبیل اجرا می‌شود

R41374/P41362/S6,49/CT11

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ‌از اجرای برنامه تدبیر در ۴۰۰ مدرسه ابتدایی در راستای اجرای سند تحول بنیادین و بهسازی مدیریت آموزشگاهی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کمال عالی‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری طرح تدبیر در مدارس اردبیل اظهار داشت: برنامه تدبیر چارچوبی نظاممند برای ارتقا و بهبود مدیریت مدارس با تاکید بر تفکر، برنامه‌ریزی، توسعه مشارکت، ساماندهی موثر و ارزیابی مستمر است که به مساعدت و یاری عوامل انسانی مدارس در انجام وظایف محوله می‌پردازد.

وی بیان کرد: برنامه تدبیر با هدف کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در 400 مدرسه  ابتدایی این استان در سال تحصیلی 97-96 اجرا خواهد  شد که اعتماد به مدیران، عدم مقایسه مدارس با یکدیگر، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، تقویت مشارکت و کارگروهی، برنامه محور بودن مدارس، تقسیم کار و غیره از جمله رویکردهای اصلی برنامه تدبیر است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ‌تصریح کرد: با توجه به اهمیت این طرح، ارتقاء فرایندهای مدیریت آموزشگاهی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار نظام آموزشی است.

عالی‌زاده افزود: این دوره آموزشی در راستای اجرایی شدن بند 9 فصل ششم راهبردهای کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر استقرار نظام مدیریت اثربخش، کارآمد، مسئولیت پذیر و پاسخ­گو و بسترسازی برای استقرار نظام کارآمد منابع و مصارف در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی برگزار می‌شود بنابراین در راستای آموزش و توانمندسازی مدیران مدارس مجری دوره‌ای با عنوان روش‌ها و راهبردهای کیفیت بخشی به مدیریت مدارس ابتدایی در محل مرکز آموزشی  و رفاهی فرهنگیان اردبیل برگزار شد.

وی اظهار کرد: دوره آموزشی روش‌ها و راهبردهای کیفیت بخشی به مدیریت مدارس ابتدایی برای نماینده مدیران برنامه تدبیر در خصوص آشنایی مدیران با اصول و روش‌های برنامه نویسی تدبیر، آشنایی با نظارت، ارزیابی و بازخورد برنامه سالانه، مراحل اجرای برنامه تدبیر، آموزش و آشنایی با راهنمای الکترونیکی برنامه تدبیر در سطح مدارس مجری، با تدریس همکاران مجرب برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ‌با بیان اینکه مقرر شده است نمایندگان مدیران برنامه تدبیر، دوره آموزشی و کارگاه آموزشی لازم را  برای تمامی مدیران مجری در مناطق و نواحی تابعه خود برگزار کنند، گفت: تلاش می‌شود تجربه‌های مدیران در برنامه تدبیر و هم یافته‌های علمی پژوهشگران و صاحب نظران در قالب مجموعه‌ای تدوین و در اختیار مدارس استان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما