شناسهٔ خبر: 21534828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

اعتبار ۴۰ پروژه‌ آبادانی خراسان جنوبی از سوی آستان قدس رضوی تأمین می‌شود

R41348/P1486/S6,56/CT1

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: ۴۰ پروژه کوچک روستایی در خراسان جنوبی برای استان قدس رضوی تعریف شده است.

صاحب‌خبر -

محمد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در فاز اول قرارگاه پیشرفت و آبادانی 21 طرح تعریف شده است که 80 درصد پروژه‌ها به صورت 100 درصد تکمیل و مابقی در حال انجام است.

وی افزود: بیشتر پروژه‌های فاز نخست به دلیل اهمیت موضوع خشکسالی و کمبود آب به احیاء و مرمت قنوات و احداث استخر ذخیره آب اختصاص داده شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در 6 دهستان تعداد 128 روستا نقطه هدف قرار گرفت که در هر روستا 5 نفر به کارگیری شده و در ابتدا شبکه نیروی انسانی بالای 600 نفر شکل گرفته و در دهستان‌ها هیئت اندیشه ورز تشکیل و با کار تحلیلی نقاط ضعف، فرصت‌ها و راهکارها استخراج می‌شود.

زهرایی افزود: در گام نخست قرارگاه پیشرفت و آبادانی 29 قنات در دستور کار بوده که برای این تعداد 3 میلیارد تومان اعتبار کار انجام می‌شود که از این میزان 50 درصد منابع مالی را جهاد کشاورزی و 50 درصد دیگر توسط آستان قدس رضوی بر عهده گرفته شده و تاکنون کار 10 قنات انجام شده است.

وی اظهار داشت: برای آستان قدس رضوی 40 پروژه دیگر تعریف کردیم که هنوز اجرایی نشده و به اعتبار نزدیک به یک میلیارد و500 میلیون تومان نیاز دارد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی تفاهم سه جانبه بین جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و آستان قدس رضوی منعقد شده که در پروژه‌های زیرساختی تعریف شده و مجری بسیج سازندگی است.

زهرایی افزود: سوم مهرماه با حضور سردار حزنی نخستین  همایش شبانان و چوپانان در خراسان جنوبی به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود که در این راستا بیش از 400 چوپان خراسان جنوبی شناسایی شده و قرار است بسته‌های ویژه‌ای به آنها تقدیم شود.

انتهای پیام/

نظر شما